X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Har TGS ændret på jeres PS3-planer?


Svar Sortering
SlothSlothSkrevet 25/09-06 11:33 
Med den massive PS3-dækning der har været på TGS 2006, kom jeg til at tænke på, om der er nogen af jer der har ændret planer mht. at få/ikke få en PS3?

Personligt skal jeg stadig have en, og TGS har bekræftet mig i, at det bliver en fed maskine (selvom den er dyr).
Kiss me, would you kindly?
127 emne(r).
« < 1 2 3

Svar Sortering
Jack_DJack_DSkrevet 27/09-06 16:15 
BR er ikke bygget til MPEG2 formattet. De nyeste FOX titler vil benytte sig af VC1 og de kan afspilles på nuværende BR maskiner.
Jeg ved ikke hvor du har fået den ide at det ikke skulle være tilfældet?

" den er stadig for dyr... og den har ikke Microsoft udviklings team bag sig... (Sjovt nok sagt af en Apple Bruger som mig..) "

??? Det er vel en joke ik?
Hvis ikke tror jeg mange herinde gerne vil have dig til at forklare hvorfor.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/09-06 23:51 
Tilføjer lige ang. HD DVD og Blue Ray...
snuppet fra amazon.com
---
Originally Posted by tsd2005
Videoscan numbers are in for August finally...

HD-DVD software outsold BD 11 to 1.

11 to 1.

It was 8 to 1 in July.

11 to 1.

That is without a big name title. Batman Begins is estimated to be the first big title for HD-DVD. The title broke into the top 20 on Amazon.com for a limited time. Pre-Orders of the title from Amazon alone are said to be over 20,000 orders. That will make it the top selling HD-DVD title on its first day of release.

WB believes it will sell 50,000 copies in the first week. That means that 90% of everyone who has a HD-DVD player will be out buying it. It also means it will have sold twice as many copies as the previous top seller: Serenity.

Corpse Bride, Charlie & the Chocolate Factory, and T3 are estimated to sell around 15,000 copies in their first month. By the end of October, HD-DVD will have 5 titles that will have outsold every BD sold combined.

Compare that to Click which is estimated to sell around 3,500 copies in its first month and is also estimated to be BD's top selling title.

It's illegal for me to reprint on the internet Videscan numbers (its a paid subscription). It's also illegal for me to reprint the article about estimated sales for both.

It isn't illegal to point out that on Amazon.com the top 10 HD-DVD titles average out to be ranked 584th in movie sales. BD's top 10 average out to 5,662. HD-DVD has 5 titles in the top 150, BD's best day to my knowledge was the top 3,600 for 1 title. They have 5 titles in the top 5,300 currently.

Five best titles for HD-DVD: top 150, BD: top 5,300.

Software sales are completely blowing away BD. Software attachment numbers are crazy high for HD-DVD. September and October numbers are going to be much WORSE for BD. It is 11 to 1 right now, but September numbers could be as high as 15 to 1, and Octobers looks to be devestatingly absurd likely 20 to 1.

So the person in this thread thinking sales are 5 to 1 in favor of HD-DVD is clearly wrong. HD-DVD is crushing BD right now. This is without advertising. The big campaign of $150M starts in late October.

Consider by October HD-DVD player sales are estimated to be at 65,000 while BD sales are estimated to be at 10,000. That is sold not shipped. It is a number from Toshiba, so it could be off. I don't think it is.

Sony is banking that PS3 sales will push software sales of BD up in December over HD-DVD and show that Studios like Disney, Fox, and Lionsgate picked the right brand.

Lionsgate however is rumored to be about to make an announcement that they will have HD-DVD titles available. It's just too hard for them to pass up the money they could be making in HD-DVD.

If Sony doesn't win December (and I'm now thinking they have little to no chance) then Disney is very likely to spurn Sony and go with both formats.

LG is going to announce a Dual-Format (universal) player at CES. Their agreement with Sony won't allow them to release a HD-DVD only player.
---

At jeg hellerer vil have et Software firma i baghånden.
Jeg tror sku på at MS har gennemtænkt deres stretegi med fremtidens spilplatform og intergration.
MS har jo sjovt nok lyttet til folkets ønsker og udgivet dem.
jojo.. jeg er skam glad Apple Bruger nok.. men savner en masse fra Microsoft af. Men det er en anden sag..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
la0sla0sSkrevet 28/09-06 00:10 
Det er jo pænt vilde tal, hvis de bare skal tages for face value, men ja jeg ved sgu ikke. Det er jo stadig så små tal der er tale om rent salgsmæssigt, så 11:1 i virkeligheden er noget der hurtigt kan ændres. Snakkede om et langt højere antal film solgt og forskellen stadig var 11:1 så var kampen nok overstået, men reelt set er de tal vel ikke meget værd? Eller jo, som føler i øjeblikket, men nok ikke som noget final. :)

Jeg vil bare så gerne have mine movies i HD, og gider ikke sidde som 00-årtiets udgave af betamax-boy fordi jeg valgte forkert.. Lars vil have ro på. Nu hehehe... og Manns digitalt filmede movies på HD medie.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 28/09-06 00:56 
Jeg tror reelt begge lejre er for store og har for meget på spil til at nogen af dem kan dø. De vil leve side om side og være på omtrent samme niveau i lang tid. Her lige i starten er det svært at sammenligne salgstal da HD-DVD trods alt har tre fire måneders forspring. Jeg vil slet ikke mene at en føring er relevant før næste sommer hvor begge har været på markedet længe nok, til at vi kan sammenligne udbud og kvalitet.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/09-06 01:11 
GrillBillerDK>
LG is going to announce a Dual-Format (universal) player at CES.

Yes! Det er DEN slags nyheder jeg går og venter på. Jeg er totalt ligeglad med, om det ene format vinder over det andet, eller om der kommer et trejde til... så længe det kan klares med én afspiller er formatet underordnet. Jeg har hverken plads, lyst eller råd (i den rækkefølge) til at have flere afspillere stående.
SlothSlothSkrevet 28/09-06 02:40 
En ting jeg har gået og tænkt på er, om der er nogle der afventer PS3's komme, istedet for at købe en stand-alone Blu-ray player?
Kiss me, would you kindly?
JmogJmogSkrevet 28/09-06 11:18 
Ja, jeg gør.

Om jeg køber en maskine ved launch er et godt spørgsmål. Nåh, selvom jeg venter så ryger den dog nok hjem lige så snart Assassin's Creed udkommer. Har lige set gameplayvideoen og det ser godt nok ud som noget jeg bare må have.
dRxLdRxLSkrevet 28/09-06 12:17 
Er Assassins Creed ikke en dårlig grund til at købe en PS3 hvis man i forvejen har en xbox360?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 28/09-06 13:40 
Hovsa, jo det kommer sørme til X360. Nå men fuck det så - PS3 haster ikke alligevel :-)

Jeg nøjes nok bare med et HD-DVD drev i år. Hvis kvaliten er sammenlignelig med de regulære HD-DVD afspillere. Hvis ikke, så kan jeg næppe stå imod og køber en afspiller. Film i HD trækker gevaldigt i mig.
SephirothSephirothSkrevet 28/09-06 15:13 
Mine planer forbliver de samme: Jeg fornøjer mig med min 360'er nu, køber en Wii omkring lanceringen og en PS3, når jeg føler, at den er pengene værd (læs: Når der kommer spil, der er værd at ofre de mange penge på!)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Bede-xBede-xSkrevet 28/09-06 19:50, rettet 28/09-06 19:52 
Sonys fans har lavet en forsvarsside, der til forveksling minder om Thisiswaiting.com:

http://www.sonydefenseforce.com/

Sjovt at se de to fanboylejre i krig... Eller trist, alt efter hvor man står.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-06 20:05 
Har TGS ændret på jeres PS3-planer?

Hvordan fan' kan de mene at PS3 er billigere, og at der ikke findes HD kabler til 360'eren?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SlothSlothSkrevet 28/09-06 20:25 
Faldt over denne video af en PS3 - har ikke set den før (undskyld hvis den er gammel ;o)

http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=14737
Kiss me, would you kindly?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/09-06 22:26, rettet 28/09-06 22:31 
Konsolkongen>
Hvordan fan' kan de mene at PS3 er billigere...

Ja, den dér $700-pris for en X360 Premium er vist pænt højt sat. Eller er det release-priser, der sammenlignes, og den rent faktisk VAR så dyr før den faldt i pris?

EDIT: Sloth, man ved at man er uhelbredelig fanboy, når:
Grund #524: - man bliver våd i trussen af at se en internetvideo, optaget af en lige så våd übergeek med sit håndholdte Mini-DV, der kælent glider hen over konsollens kurver og med anti-shake og autofokus slået fra.
NaieraNaieraSkrevet 28/09-06 22:47 
Konsolkongen>
*skema*

Det' jo allerede forældet, eftersom PS3 'tard pakken jo nu er inklusiv HDMI.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
IqonIqonSkrevet 28/09-06 22:53 
Ja, der er en del der ikke passer i det skema... Siden hvornår har Premium-pakken til Xbox 360 haft Wifi? Jeg måtte ud at betale 550 kr. (ja, I læste rigtigt: fem-hundrede-halvtreds kroner for en simpel trådløs receiver) for sådan en dims.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SlothSlothSkrevet 28/09-06 23:04, rettet 29/09-06 00:18 
/me tørrer stolen af, retter ryggen, og leder efter skjulte webcams...

Alle de sammenligninger er hul i hovedet IMHO - og Sony Defense Force er da til grin.

Edit: Fjernede off-topic spørgsmål.
Edit 2: Der kom et svar på mit spørgsmål der i korthed gik ud på, hvordan jeg smider min PS3 på nettet - enten med et krydset kabel, eller en Wi-Fi løsning. Tak for svaret til Supafly. For ikke at gøre nogle mugne over off-topic, så ignorer venligst spørgsmålet - jeg laver en ny tråd når tid er ;o)

/Obi-Wan Kenobi stemme ON: You don't NEED to answer this question...
Kiss me, would you kindly?
SupaflySupaflySkrevet 28/09-06 23:44, rettet 28/09-06 23:45 
@ Sloth

Siden du ikke har brug for en super avanceret trådløs router, ville jeg foreslå Linksys WRT-54G. Den koster omkring 400 til 500 kr og er utrolig nem at sætte til osv. Det er dog ikke den bedste hvis man skal modde den, da de har ændret dens software, så vidt som jeg har forstået på det hele.

Kort sagt installere du den trådløse router ved at forbinde den til dit ADSL modem med et typisk LAN kabel (RJ45?). Derfra tilslutter du din PC til routerens ene port, osv. Antallet af tilgængelige porte afhænger af routeren (WRT-54G har 4). Derefter burde du indstille din router via PC'en sådan at du aktivere diverse sikkerhedskoder osv., plus åbne de interne porte diverse spil og programmer skal bruge hvis de skal på internettet (pga. NAT-firewall).
TLTLSkrevet 28/09-06 23:47 
Sloth>
Faldt over denne video af en PS3 - har ikke set den før (undskyld hvis den er gammel ;o)


Det kunne være fedt at eje sådan en prototype :-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 29/09-06 00:13, rettet 29/09-06 00:14 
Ja, for der er jo en masse PS3 spil at spille på den nu ;)
Og nej, der er ikke ret mange som synes at den pynter...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SlothSlothSkrevet 29/09-06 00:20 
Jeg synes den ser FED ud! Sort og lækker - lidt ligesom at finde en Piratos i en pose man troede var tom ;o)

Jeg tror dog det bliver et problem at holde den ren og fin - den ser ud til at være en fingeraftryks-magnet.
Kiss me, would you kindly?
Jack_DJack_DSkrevet 29/09-06 00:40, rettet 29/09-06 00:40 
KTC>
Ja, for der er jo en masse PS3 spil at spille på den nu ;)
Og nej, der er ikke ret mange som synes at den pynter...

Muligt der ingen spil er, men BR titler er der en del af derude..
Den er nu ganske pæn, væsentligt pænere end PS2.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-06 00:49 
Jeg vil mene at PSone og PsTwo og PSP er langt flottere produkter. Jeg syntes stadig at PS3 ligner en minimalistisk grill.

Måske bliver PSthree rigtig flot?:D
Well crucify the insincere tonight...
KTCKTCSkrevet 29/09-06 01:51 
Jack_D>
Muligt der ingen spil er, men BR titler er der en del af derude..
Den er nu ganske pæn, væsentligt pænere end PS2.
Ja okay, jeg havde ikke lige tænkt på at man skulle hugge en prototype (eller give en masse penge for den), bare for at se Bluray film :)

Jeg kan nu bedre lide PS2, men det er nok et spørgsmål om tilvænning. I starten kunne jeg heller ikke lade være med at tænke på 360eren som et stykke hospitalsudstyr...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Jack_DJack_DSkrevet 29/09-06 09:50 
Det har du ret i :)

En af de væsentligste årsager til at jeg skal have en PS3 er for den mulighed for afspilning af BR, på samme måde som jeg i sin tid købte en PS2 for DVD mulighederne.

Jeg overvejer da også kraftigt at importere en PS3 fra US når den bliver lanceret, men har endnu ikke haft held med at finde nogle steder hvor den kan bestilles :(
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
ValkyrieValkyrieSkrevet 29/09-06 22:28 
Prøv lige at se det her; http://www.cnn.com/2006/TECH/ptech/09/26/dvd.formats.reut/index.html


Kan det "dræbe" BR and HDDVD før det begynder?
Well crucify the insincere tonight...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/09-06 23:02 
Vupti, så kører vi lige crossover til denne tråd :-)

Det har vi set... øøøv, en tiger.
127 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig