X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

28" 100hz 4:3 TV sælges/byttes


Svar
JmogJmogSkrevet 28/07-06 22:34, rettet 28/07-06 22:37 
Nu har jeg lige bestilt et nyt TV, så det gamle Akai skal væk.

Billedet buer en smule indad i siderne. Efter at have været tændt i kortere perioder retter det sig selv ud igen af og til. Vær dog forberedt på at det kan være der konstant. Af samme grund forventer jeg heller ikke alverden for TV'et. En 50'er eller et gammel spil og så er jeg glad - bare du selv sørger for at hente det. Mangler du et sekundært display som kan tage NTSC og PAL60 uden problemer? Så er det her jo et billigt alternativ indtil du køber et nyt TV.

Her er lidt specs:
-28 tommer CRT TV
-100hz opdateringsfrekvens. Ligesom med CRT computerskærme betyder det, at billedet er langt rarere og roligere at se på end almindelige 50hz CRT TV.

Kompatibilitet:
Kan vise PAL, NTSC og PAL60 uden problemer. Multistandard TV, så alt vises som-det-er. Ingen konvertering og dermed ingen artifacts.

Ind-/udgange bagpanel:
-Scart 1 (RGB) ind
-Scart 2 (composite) ind
-Stereo phono ud

Indgange frontpanel:
-Composite ind
-Svideo ind
-Stereo phono ind

Stereoudgangen er ganske praktisk. Uanset hvilken indgang man bruger, så kan man vælge at outputte lyden gennem stereoudgangen bagpå. Det vil sige, at uanset kilden, så kan man få lyden over i sit anlæg. Det gælder også lyden fra TVkanalerne.

Bortset fra problemet med at billedet af og til buer en smule indad, så har TV'et et glimrende billede. Brugervenligheden/menuerne er også glimrende, da Akai bruger Nokia indmad og fjernbetjeninger. Der er selvfølgelig mulighed for at lave anamorph squeeze, hvis man gerne vil spille spil i 16:9 på TV'et, selvom det er et 4:3 display.

Da jeg ikke har plads til to TV, og mit nye ankommer tirsdag, går det gamle til hvem der end har mulighed for at komme og hente i løbet af lørdag aften, søndag (tidspunkt ligegyldigt) eller mandag aften efter 21. Hvis der ikke er nogen interesserede, der har mulighed for at kommer da, så tager jeg den der kan komme tidligst. Det er i København.

Billede af TV'et
jaesjaesSkrevet 28/07-06 22:53, rettet 28/07-06 22:56 
Min søster og hendes kæreste kunne måske interesseret, men de er jo så ikke her fra, ved ikke om du er ligeglad med det. Spørger dem ad og vender tilbage.
JmogJmogSkrevet 28/07-06 23:11 
Bare jeg ikke selv skal levere det nogen steder, så kan de være fra Skagen for min skyld.
jaesjaesSkrevet 29/07-06 00:31 
"Ikke her fra," som I ikke fra P:R. Kunne være du foretrak, at folk herinde fra skulle have førsteret, eller noget i den stil :)
JmogJmogSkrevet 29/07-06 06:59 
Ikke spor. Hvis nogen vil komme og hente det, så får de det med.
JmogJmogSkrevet 30/07-06 22:19 
Come on, anyone. Stort set gratis TV - der må da være nogen der kan bruge det :-)
jaesjaesSkrevet 31/07-06 17:44 
Umiddelbart var de interesserede, men de spurgte til mere info, så de skal nok lige vende det i det lille hjem. Har sagt det haster, men tvivler på, de kan hente før tidligst tirsdag aften, måske først senere på ugen.
JmogJmogSkrevet 31/07-06 23:19, rettet 31/07-06 23:20 
Siden det ikke er nuppet endnu, så har de da stadig mulighed for at få det. Du siger bare til hvis det er. Jeg sender dig lige en besked med mit mobilnummer. Så kan de ringe, hvis der er noget specifikt de vil vide, udover det jeg har skrevet.
quadquadSkrevet 01/08-06 02:20 
Hvor i København? Nær Frederiksberg?
JmogJmogSkrevet 01/08-06 07:29 
NV, så det er ikke så forfærdeligt langt fra Frederiksberg. Nær krydset ved Bellahøj. Der hvor Frederikssubdsvej, Hareskovvej og Borups Allé møder hinanden.
QQSkrevet 03/08-06 03:21 
Aahhh... Kunne jeg nu godt bruge... Men orker ikke lige at tage fra Sønderjylland til KBH for et TV... ER det væk?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 03/08-06 09:37, rettet 03/08-06 09:38 
Nope. Indtil videre er det her stadig.

Så længe andet ikke er skrevet her, så står det stadig og græder over sin ensomhed inde i min spisestue. Jeg venter lige en dag til, før jeg smider det på qxl.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig