X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 10/02-13 12:22 
KillerBean2>
(...)
Med andre ord en blanding af western og blacksploitation. Så med det i mente, passer tåbelig Will Smith -attitude og Rap-musik perfekt ind.

Det eneste du argumenterer for er jo bare at "det er gjort med vilje"? :P
Uanset hvordan man vil forsvare det, lyder det stadig som noget der vil trække ret kraftigt ned, i mine ører. Men sikkert en smagssag......
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/02-13 12:32 
Det lyder skidt, når man beskriver det. Men det virker ret godt i filmen. Man skal bare være obs på, hvad det er, den forsøger på, og hoppe med på legen. Er rimelig sikker på, det var det, Azzkikr ikke fangede. Han ville helst se den som en ren western?
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/02-13 18:15 
Jeg fangede det skam godt, men derfor mener jeg stadig det virker malplaceret og at filmen havde været bedre foruden.

Bare fordi det er lavet sådan med vilje betyder vel ikke man behøver synes om det eller ikke kan kritiserer valget.

Det heldigvis rimelig begrænset og ikke noget der ødelægger filmen som helhed.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/02-13 19:17 
Det eneste, jeg synes virkede malplaceret, var Tarantino's eget forsøg på en Australsk accent :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 10/02-13 19:29, rettet 10/02-13 19:54 
Azzkikr>
Jeg fangede det skam godt, men derfor mener jeg stadig det virker malplaceret og at filmen havde været bedre foruden.

Hvis du synes det var malplaceret så ville du sidde med en helt anden film foruden! Hele filmen er bygget op omkring dette blacksploitation western tema.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/02-13 23:02 
Sikke noget forfærdeligt vrøvl.

Du tilegner vidst den smule rap musik og de få "will smith øjeblikke" lidt for stor betydning for filmen som helhed.
nerosnerosSkrevet 11/02-13 07:00 
Nej du har misforstået filmens koncept!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 11/02-13 08:45 
IMO har Tarantino endnu ikke lavet nogen deciderede dårlige film. Jackie Brown var lidt undervældig, men det var mest fordi den kom i halen af Pulp Fiction manien. Jeg elsker også Death Proof, for film som denne er Tarantinos film-manifest. "Real car chases. None of that CGI shit"
Uden at kende ham personligt tror jeg film som Kill Bill og Death Proof er brændstof til Tarantinos lyst til at lave film. Det er en stor glæde til film-mediet integreret med historierne, plus en slå-sig-løs gejst. Måske er hans lyst til at lave film er nu så intakt, at hans ambitionsniveau kunne vokse til Inglorious og Django.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/02-13 08:52, rettet 11/02-13 08:53 
Azzkikr>
Du tilegner vidst den smule rap musik og de få "will smith øjeblikke" lidt for stor betydning for filmen som helhed.

Jeg opfattede filmen som værende mindst 50% blacksploitation. Det må være en redigeret/censureret udgave, du har set :D
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/02-13 12:46 
Jeg gider ikke diskuterer det mere, det er som sagt kun få momenter som fx den forfærdelige rap musik jeg mener er for meget af det gode og er en smule selvdestruktiv for filmen. Om det er filmens koncept eller ej er ligegyldigt, det er stadig noget lort og der var ikke behov for at køre den så langt ud.

Hvad angår Tarantino generelt, synes jeg manden er utroligt overvurderet. IB og death proof synes jeg som sagt er direkte dårlige film og en film som Reservoir Dogs er imo en af de mest overvurderede film nogensinde, den er fin nok til en enkelt kig, men det er virkelig en film jeg ikke forstår hypen ved. Film som kill bill og jackie brown er rimelig ok og Pulp Fiction og Django er gode.
millenniummillenniumSkrevet 11/02-13 14:38, rettet 11/02-13 23:35 
WRECK-IT RALPH (in threeee deeeeehhh):

Hvad jeg elskede:
- Den indledende ekstrafilm "Paper Man", som med en sort/hvid æstetik og ingen tale, understreger Disneys nye image: tilbage til den gode, rene historie.
- Disney logoet - som pixel art.
- De første 20 minutter hvor jeg blev bombarderet med referencer til klassiske spil. "Se Frogger. Og Q-bert. Og Street Fighter. Og Road Blasters. Og, og, og... aaahhh. Den med Metal Gear Solid var smart".
- Værdien i pixelart, retrospil og ægte arcadehaller - som var filmen produceret af Foreningen for Retrospillets Bevarelse.
- Det glimt jeg så i arcadehallen af et Star Wars The videogame kabinet.
- Raceløbet til sidst. Tror ikke jeg har set et bedre animeret racerløb siden Bjergkøbing Grand Prix.
- Rulleteksterne - som pixel art
- I bund og grund en rigtig god og tematisk baseret historie.

Hvad jeg fandt lidt spøjst:
- Da de brugte Rhiannas "Shut Up and Drive" som underlægningsmusik. Vi ved jo godt den reelt handler om samleje, altså!"

Hvad jeg ikke kunne lide:
- Hele det kandiserede Sugar Rush land, som man tilbragte lige lovligt meget tid i.

Konklusion:
Disney har i den grad mandet sig op og overhalet Dreamworks indenom.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/02-13 14:58 
Har Dreamworks nogensinde være foran med noget? :P Bortset fra How to Train Your Dragon, kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst så en god film fra Dreamworks Animation.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/02-13 16:14, rettet 12/02-13 08:57 
Madagascar. Ikke pga historien, men dens karakterer. Og ja, How to Train your Dragon var også god. Men disney har virkelig været gennem en kartoffelkur, indtil de fik hjælp fra John Lasseter. Nu er de tilbage i blandt førefeltet.

EDIT: Over The Hedge fra Dreamworks var også ret god.
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 11/02-13 21:01 
Har været inde at se "Otto er et næsehorn" med nevø og diverse, og kan kun sige det er en børnefilm rettet mod børn som ikke går i detaljer med hvordan filmen er animeret (du´h siger man så). Men det er ikke en film, som umiddelbart virker til at have haft animationerne som største fokus, eller detaljerne i hvert fald. Alt vand var samme udseende, og når næsehornet tog en bid af diverse ting så er det ikke en bid man ser - munden bider og bidmærket dukker frem uden at noget rives væk. Mener blot at en (dansk) børnefilm burde kunne være lavet bedre.

Filmen i sig selv er ok. Lidt langtrukken måske, da man bruger størstedelen af filmen inden i det samme lokale, og erindre fra bogen at der er lidt mere udvikling mellem personerne, men kan selvf. huske forkert :D.

Skal ind at se Wreck-it Ralph (det danske navn kunne godt være mere præcist efter min mening) på dansk senere på ugen med samme, så håber den går bedre.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
--Skrevet 11/02-13 22:26 
Så "Life of Pi" i går emd damen, og det er sku en ganske fed film. Spændende forløb, og værd at tænke over efterfølgende. Samtidig bliver den til dels serveret med en god portion humor og seriøsitet på samme tid. Kan anbefales!

Her til aften så vi så lige Django, som har fået lidt omtale her i tråden. Blæret film! Jeg elsker alle de detaljer, og skæve vinkler QT arbejder med. Jeg kan godt følge Azzkikr´s kommentar vedr. rapmusikken, når det kommer til valgt af musik, i forhold til "tiden". Tror dog det er en af de "hate it or love it" situationer, og jeg må sige at jeg elskede det. Kan dog godt forstå hvis man ikke gør :) Synes det passede perfekt ind, på en skæv måde, ligesom når Django´s kvinde har fingrene i ørene til sidst lige før braget. Fed detalje :P

Django kan klart anbefales!

Btw, så er Inglorious Bastards en MEGA fed film... Elsker den :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/02-13 23:27 
Die Hard 5:

Noget værre forvirret rod. Jeg havde egentlig ikke forventet andet... men er stadigvæk en smule skuffet :(
Eneste store plus må være de virkeligt gode special effects. Bare synd, at de bliver serveret så smagløst.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 12/02-13 08:54 
Die Hard 5 - fra instruktøren af Max Payne og Behind Enemy Lines (som begge var noget værre rod) og manuskriptforfatteren bag Hitman og Wolverine (need I say more?)

John McClane burde kigge sig om efter andre kumpaner.
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 12/02-13 10:49 
Så Wreck-it-Ralph i går i Cinemaxx på engelsk, og damn, hvor var jeg glad for det! Kan ikke forestille mig hvem der skulle erstatte Reilly, Lynch, Silverman, eller Tyduk.
Nok den bedste ikke-Pixar cgi film jeg har set, og også bedre end en del af Pixars egne.

Charmerende historie, kreativ verden, masser af guldkorn til spilnørder,

Der er et par plothuller her og der når man begynder at tænke for meget over verdenens regler, men det er ikke noget man lægger mærke til mens man ser filmen.
The DaneThe DaneSkrevet 14/02-13 21:08 
Wreck-it Ralph på dansk. Faktisk ganske godt synkronisering, og stemmerne valgt også fornuftige. Stadig lidt irriteret over titlen, men det må man lade være som det nu er.

Ud over det, og et par mindre detaljer så er den goooood og bruger ikke overdreven tid på andre figurer end dem historien handler om.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/02-13 22:14 
Er også nyligt hjemvendt fra biografen, hvor jeg så A Good Day To Die Hard.
Synes filmen fortjente en anden plakat, så jeg lånte lidt fra 80'erne og endte ud med det her:

Hvad synes du om filmen?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 16/02-13 09:33 
Fancy pants... Den eneste måde vi, forbrugerne, kan fortælle filmindustrien at vi ikke gider flere fortsættelser, er at lade være med at se disse film. :)

Generelt synes jeg det er blevet alt for nemt for filmbranchen, at udfylde deres kreative tomrum. Bare hiv en eller anden tidligere succes frem, og smæk et fem-tal eller lign på plakaten. Så har vi en vinterferie-film.

Måske er det alderen, men jeg synes virkelig mainstream-filmen er på vej ned af styrtbakken. Tidligere var de kommercielle storfilm noget helt særligt og havde masser af lag, løftet af James cameron, John McTiernan, Richard Donner og Shane Black. I dag har Bruckheimer og Michael Bay degraderet glæden ved interessante actionfilm og bygget en kløft mellem markedsegmenterne.

Ja, det var dagens sure opstød. :)
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 16/02-13 10:25 
Hvad der undrer mig en del er, hvorfor så mange højt profilerede actionfilm ca. det seneste årti har valgt instruktører med ingen eller lille spillefilms-erfaring. Mange er tidligere instruktører på musikvideoer og reklamefilm.

Det giver kun mening, at vælge disse folk ud fra deres erfaring med visuel, "to-the-point"-historiefortælling - på alle andre områder, må det være et dårligt valg.

Det kan næppe være lønnen, da selv godt betalte instruktører typisk ligger en pæn slat under, hvad godt betalte skuespillere tjener.
millenniummillenniumSkrevet 16/02-13 10:43, rettet 16/02-13 10:46 
Hvad der også undrer mig er, hvorfor filmbranchen ikke spekulerer mere i langtidsindtjening. Hvor meget har f.eks. Raiders of the lost ark, E.T. eller Blade Runner ikke indtjent EFTER sin biografperiode. Med VHS, DVD og Blu-ray udgivelser, tv-royalities, director's cut, final cut og digital re-premiere? Det er én bloody film. Den er lavet én gang. Og den tjener formentlig stadig penge.

Hvem gider bekymre sig om Die Hard 5 om femten år? Det er et road kill på motorvejen, og ingen ser sig tilbage.
The medium is the message.
The DaneThe DaneSkrevet 18/02-13 02:28 
Django Unchained - Ganske underholdende film, og bærer godt præg af den retning den vil hen. Specielt slutningen er genial :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/03-13 11:14 
Flight:

Jeg er ikke specielt tosset med Denzel Washington, men han klarer det sgu godt i den her. Fin film om misbrug, selvom den bliver en anelse for lommefilosofisk nu og da. Flot flystyrt.
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/03-13 16:57 
The Last Stand:

Okay underholdning. Ikke noget mesterværk af en film, men overhovedet heller ikke så meget prut, som den er blevet beskyldt for at være. I hvert fald ca. 5 trillioner gange bedre end Die Hard 5. Sejt nok at se Arnold spille en gammel mand, der stadig kan slå fra sig.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 17/03-13 20:45 
Sandheden om Mænd:
(Har haft den stående på hylden et stykke tid, men nu skulle den ses)

Hvad jeg god kunne lide:
- Super ærlig film. Har tydeligvis været et meget personligt filmprojekt for Nikolaj Arcel.
- Filmens energi. Lækkert at se dansk drama med tempo, et kreativt overskud i filmiske virkemidler og stærk story telling.
- Den filmiske meta-vinkel til film, virkelighed og klicheer. Spinder tråd fra filmens skabeloner til livet generelt. (Det giver mere mening når man ser det)
- Fravigelsen af blødsøden afslutning.

Hvad jeg ikke kunne lide:
- Én irriterende kliche: Hvorfor er det lige at mænd i film, som beslutter sig for at gå i byen og score unge damer, fuldstændig upåvirket lykkedes med at score unge damer?! Jeg har været i byen for at score damer masser af gange, men det succes var en mærkbar sjældenhed. Åbenbart kun i film.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/03-13 14:44, rettet 26/03-13 22:44 
Cloud Atlas:

Man får en fornemmelse af, at der skulle forestille at være en rød tråd gennem de enkelte historier, men den fremstår nærmere som en lyserød tåge (det fungere sikkert bedre i bogen). Det er ikke ret tydeligt, hvor filmen kommer fra, og hvor den vil hen. Makeup-effekterne er lidt hit'n miss. Mange af den virker godt, men de fleste er komisk dårlige. Solidt skuespil.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 26/03-13 22:02 
Lockout:

Hvad jeg godt kunne lide:
- simpel, ufortyndet action uden andet ærinde end ren underholdning. (Alt for sjældent)
- Guy Pierce. Faktisk ret velfungerende som en slags John McClane in space.
- rumfængslets design der ligner en gigantisk hånd som knuger med fingrene.
- et par udmærkede twists i historien.

Hvad jeg ikke kunne lide:
- en lidt forhastet finale
... Ellers ikke så meget andet. Det var en god omgang guilty pleasure.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 03/04-13 22:28 
Dark Shadows (tak til Netflix)

Hvad jeg godt kunne lide:
- de første 30 minutter. Inden for dette tidsrum var det en velfortalt historie.
- depp er altid god sammen med Burton

Hvad jeg ikke kunne lide:
- Alt for meget copy/paste fra Edward Scissorhands og Bettlejuice.
- Tydelig rutinearbejde for Burton.
- de sidste 30 minutter. What the F*** is going on?! Pludselig er alting komplet uden mening og sammenhæng.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-13 22:44 
Jeg har lige set Cabin in the Woods med en kammerat. Den var kraftedeme sej :D Undgå at få handlingen spoilet hvis i overvejer at se den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 05/04-13 22:30, rettet 08/04-13 15:01 
Argo:

Hvad jeg godt kunne lide:
- Det rigtigt gode filmhåndværk.
- Ben Affleck er sgu god som CIA agenten der aldrig smiler.
- 70'er stemningen. De har virkelig ramt det godt.
- "Argo F*** yourself" LOL.
- Referencerne til Star Wars.

Hvad jeg ikke kunne lide:
- Filmproduktioner der bruges til politiske formål ... var den ikke brugt i Wag The Dog?
- Lidt for lang slutning.
- Seriøst, var den værdig en Oscar som bedste film? Det var åbenbart et sløjt filmår.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 05/04-13 23:17 
Bestemt ikke årets film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
enfenenfenSkrevet 06/04-13 00:40 
“The place beyond the pines“

Fantastisk film. Er egentligt tre historier i én, hvor de to første (og specielt den første) er de mest betagende.

Fremragende skuespil af Ryan Gosling. Bradley Cooper og Eva Mendes skuffer nu heller ikke.

Hvis du ikke allerede har set den, så gør dig selv en tjeneste, og gør det.
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 06/04-13 15:21 
Cloud Atlast

Skøn film. Fantastik fortælling der kræver man er vågen og kan sætte sig ind i det underliggende budskab som det vil fortælle. Var godt underholdt de 3 timer og 12 min som filmen vare.

Bør ses af alle som elsker en god fortælling.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/04-13 22:04 
Oblivion:

Låner med arme og ben fra andet sci-fi, men gør det meget sobert. Har en solid struktur og håndterer sine virkemidler fornuftigt, så man hopper bare med på legen. Ikke noget særligt, men virkelig flot og underholdende.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 10/04-13 22:14 
Oblivion, Elysium, All You Need Is Kill... Umiddelbart en spændende nær fremtid for sci-fi film :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/04-13 22:18 
Ja, det vælter med sci-fi inden længe. Jeg klager i hvert fald ikke, da det er min yndlingsgenre. Der har været ret meget tørke på den front på det seneste. Glæder mig specielt til Elysium.
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/04-13 23:15 
Mon ikke Matt Damon nok skal få ødelagt Elysium.
NaieraNaieraSkrevet 10/04-13 23:38 
Nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 10/04-13 23:56, rettet 10/04-13 23:59 
Han ødelagde i hvert fald ikke Bourne filmene. Tvært imod.

Glæder mig både til Oblivion og Elysium.
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/04-13 00:14, rettet 11/04-13 00:15 
Det synes jeg nu nok han gjorde, jeg har i hvert fald trods utallige forsøg ikke formået at holde mig vågen hele vejen igennem nogle af de 3 film, netop pga ham. Jeg kunne godt forestille mig de film ville være gode med en skuespiller der passer ind i rollen, rent faktisk kan spille skuespil og ikke ligner en forvokset dreng.

Han er en ganske forfærdelig skuespiller der mest af alt minder om en der burde være vært for børnetime, en amerikansk og smule mere muskuløs udgave af bubber så at sige. De minder og ligner faktisk utroligt meget hinanden.
NaieraNaieraSkrevet 11/04-13 00:17 
Nogle gange er det meget svært at tage dig seriøst...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 11/04-13 08:11 
Django Unchained - wooopie doo, en fed Tarantino film. Jeg elsker den form for overdrivelse han kører hans film i, og Django går amok med overdrivelser :) F.eks. dør hver eneste person i filmen i en sky af blodstøv, og/eller store blodsplat. Det giver bare sådanne en overdrevet fed effekt, og man er ikke i tvivl om, at Tarantino virkeligt ønsker det skal se så ekstremt ud som muligt, uden at blive makabert. Jeg elsker den mand :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/04-13 00:02 
Oblivion:

Heldigvis har jeg hverken et had- eller kærlighedsforhold til Tom Cruise, så det var ikke et element der kunne ødelægge det for mig, eller hype mine forventninger.

Som Dræberbønnen siger, så låner den fra en del andre sci-fi film, men IMO er det ikke noget der spolerer noget som helst.
Det visuelle er også flot og poleret.

- Jeg giver Portal 2 skylden for, at jeg var tæt på udbryde "SPAAAAAAAAAAAAAAAAACE" flere gange i løbet af filmen! :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
enfenenfenSkrevet 12/04-13 10:14 
Azzkikr>
Det synes jeg nu nok han gjorde, jeg har i hvert fald trods utallige forsøg ikke formået at holde mig vågen hele vejen igennem nogle af de 3 film, netop pga ham. Jeg kunne godt forestille mig de film ville være gode med en skuespiller der passer ind i rollen, rent faktisk kan spille skuespil og ikke ligner en forvokset dreng.

Han er en ganske forfærdelig skuespiller der mest af alt minder om en der burde være vært for børnetime, en amerikansk og smule mere muskuløs udgave af bubber så at sige. De minder og ligner faktisk utroligt meget hinanden.

Måske du lige skulle vende blikket mod dig selv et øjeblik.

Bourne trilogien har indspillet masse af millioner og ligger samtidigt meget højt på IMDB listen. Så helt skidt kan filmene og Matt Damon ikke være. Jeg var vild med alle filmene.

I mine øjne er han castet godt til rollen. At kalde ham en forfærdelig skuespiller vidner mere om et "had forhold" til ham end Matt Damons egentlige talent.

Og hvis du ikke allerede har set den, så synes jeg da, du skulle tage at se The Departed. Her spiller han fantastisk sammen med bl.a. Leonardo DiCaprio.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 12/04-13 10:35, rettet 12/04-13 10:36 
Både Matt Damon, DeCaprio og Mark Wahlberg er fantastiske i The Departed. Scorcese har altså en enestående evne til at få det bedste ud af de unge skuespillere.
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 12/04-13 10:52 
Fuldstændig enig. Fantastisk film og cast. Jack Nicholson og Martin Sheen gør det jo heller ikke skidt i filmen.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 12/04-13 11:23 
Nu får jeg helt lyst til at se den igen. :)

"I don't want to be a product of my environment. I want my environment to be a product af me"
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/04-13 19:49, rettet 12/04-13 19:53 
enfen>
Måske du lige skulle vende blikket mod dig selv et øjeblik.

Bourne trilogien har indspillet masse af millioner og ligger samtidigt meget højt på IMDB listen. Så helt skidt kan filmene og Matt Damon ikke være. Jeg var vild med alle filmene.

I mine øjne er han castet godt til rollen. At kalde ham en forfærdelig skuespiller vidner mere om et "had forhold" til ham end Matt Damons egentlige talent.

Og hvis du ikke allerede har set den, så synes jeg da, du skulle tage at se The Departed. Her spiller han fantastisk sammen med bl.a. Leonardo DiCaprio.

Haha, er salgstal nu lige pludselig indikator for hvor gode skuespiller præstationer der er i film? Der er vist flere eksempler mod det argument end for det.

Og jeg har set the departed og ja det er en udmærket film (selvom jeg klart foretrækker Internal affairs, som the departed er et ripoff/remake af), men den film har modsat bourne filmene mange andre store stjerner i hovedrollerne til at trække læsset og endda et par stykker der modsat babyface damon rent faktisk kan spille skuespil.

Bourne filmene står og falder med Damon, hvis man som jeg, ikke synes han er værd at bruge bare 5 minutter på, er det umuligt at få noget ud af de film. Han er efter min mening på alle måder en ringe skuespiller der i 80% af de film han medvirker i virker totalt malplaceret.

Men hver sin smag, der er sikkert også nogen herinde der mener Keanu Reaves er en god skuespiller, bevares, i skal da have lov til at se alle de Matt Damon film i har lyst til, bare jeg må være fri.
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig