X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/12-11 11:22 
Den er også elendig imo, se de andre :)
CoreCoreSkrevet 11/12-11 11:27 
...eller nøjes med Face/Off.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 11/12-11 20:54 
millennium:

SPOILERE (om Knowing og I, Robot).

millennium>
Knowing har også tydelige videnskabelige brikker. nicolas cage arbejder i filmen bl.a som astrofysiker og erkender sandheden med rationelle metoder. Ikke spirituelle. Det er lidt scientology-agtigt.

I i,robot var den nye messias en robot, så jeg synes i høj grad at Proyas favorittema omhandler science + Gud.

Først: Synes du spoiler lidt rigeligt om I, Robot, og det er vel på grænsen også mht. Knowing :)

Min kommentar var kun om Knowing. Jeg er enig i, at der kastes flere temaer i luften, men mener at de overskyggende temaer er tro og en "what if"-historie om, at hvad nu hvis det guddommelige mange tror på, i virkeligheden viste sig at være noget helt andet. Der er så naturligvis en sammenhæng mellem de to temaer.

Jeg ser det videnskabelige som et afsæt samt som en måde at belyse hovedtemaerne på - så en vigtig aktør men ikke en hovedrolle. Cage "omvendes" jo ret hurtigt til at være åben for noget mere urationelt, det er mere hans kollega, som fortsætter et stykke tid med at være skeptisk.

SLUT PÅ SPOILERE
nerosnerosSkrevet 11/12-11 22:21, rettet 12/12-11 08:36 
millennium>
Knowing har også tydelige videnskabelige brikker. nicolas cage arbejder i filmen bl.a som astrofysiker og erkender sandheden med rationelle metoder. Ikke spirituelle. Det er lidt scientology-agtigt.

Er Knowing ikke sådan lidt meget kreationistisk?

Jeg sad virkelig næsten og græd over hvor ringe den var ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/12-11 23:02 
neros>
Er Konwing ikke sådan lidt meget kreationistisk?

Jeg syntes han var ok i Conair, men har aldrig hørt om Konwing... den sønderjyske udgave? :)
nerosnerosSkrevet 12/12-11 08:36 
Jeg var vist lidt træt der ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 12/12-11 09:22, rettet 12/12-11 09:24 
Husk nu også Lord of War. Den var også ret god - måske ikke pga. Cage, men mest historien.

Jeg tror blot at manden har erkendt sit kunstneriske peak (Leaving Las Vegas) og nu handler resten blot om arbejd' arbejd'. Hvorfor han siger ja til alle slags roller. Skuespillere skal jo opretholde en vis levestandard, betale pool-renseren og have råd til to biler om året.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 12/12-11 09:46 
millennium>
Husk nu også Lord of War. Den var også ret god - måske ikke pga. Cage, men mest historien.

og Drive Angry:
http://www.imdb.com/title/tt1502404/
Jeg var ok underholdt men ikke noget jeg behøver at se igen.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 12/12-11 10:20 
He he, har set Drive Angry. Tænkte netop, at den vil få noget nær årets laveste karakter på Metacritic, men der var noget godt old-school splatter og bad taste over den.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 12/12-11 12:51 
Ja enig :-)
Bashful Neophyte
HulleHulleSkrevet 13/12-11 00:16, rettet 13/12-11 00:20 
Sumez>
The Road:

Jeg bemærkede dog ikke noget særligt ved slutningen. Hvad er der ved den, der får Jer til at tænke?
Jeg synes tværtimod det er en film hvor slutningen er umådeligt ligegyldig. Filmen er en samling af små selvstændige begivenheder og citater på deres vej, der alle er med til at cementere forholdet mellem de to personer og deres forhold til den verden de er havnet i. Der er på intet tidspunkt noget at opnå for dem, intet mål eller nogen god slutning i sigte, og selv en "dårlig slutning" virker i sammenhængen, ja, "ligegyldig". Det er en del af filmens koncept, men medfører også at den egentlig kunne slutte når som helst, hvilket den så også gør. :)

******Spoiler*********Spoiler*********Spoiler******
Jeg syntes filmen slutter helt perfekt der hvor den gør. En af de ting som faldt på plads og gjorde afslutningen fantastisk/genial for mig, var hvordan den åbenbarede den røde tråd som jeg slet ikke havde set, før de sidste 30 sekunder; faderens velbegrundede paranoia. Gennem filmen er de jo blevet fulgt af de som henter drengen, og det opsumerer så fint de brudstykker som filmen er sat sammen af. Flugten fra det sikre beskyttelsesrum, drengen i byen, den tiltagende paranoia fra faderen. Da de kom til forlystelsesparken og faderen råbte: Why are you following us! tænkte jeg at det havde slået totalt klik for ham, men det var jo ikke tilfældet.
For mig, er den røde tråd vævet så fint ind i historien at jeg slet ikke lagde mærke til den, men den gav et nyt perspektiv på den rejse jeg lige havde set.
De kunne sagtens have ødelagt paranoiaen ved at lave den klassiske 'kamera titter frem bag busk/væg/bil/whatever med farlig underlægningsmusik'
Historien måtte bare ikke ende anderledens. Hvis de havde afsluttet den med at de blev reddet, fandt en uberørt dal, eller noget andet rosenrødt pladder, så havde det været en spildt film for mig.
Og så gav den underliggende lyd under teksterne mig kuldegysninger.
Jeg var bare totalt påvirket af stærke indtryk, reflekterede over slutningen, stirrede ud i luften mens det løb mig koldt ned af ryggen.
******Spoiler slut*******Spoiler slut*******Spoiler slut******

Den har bare ramt noget helt rigtigt i mig den film. Det er fantastisk at mediet kan dette og det er meget længe siden at det har kunne påvirke mig som denne film kunne. Syntes jeg plejer at have en fornuftig distance til den slags, men her blev jeg uventet overrumblet. Det er nok derfor jeg er ekstra begejstret for den.

Nu er jeg gået igang med at læse bogen, for at få det hele med. Det gør mig ikke noget at jeg kender slutningen, den røde tråd osv. Den er stadig en gennemlæsning værd :) Det foregår heller ikke præcis som i bogen, alt sammen.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 13/12-11 00:54 
Jeg mener bestemt heller ikke at filmen kunne eller burde være sluttet på andre måder, jeg mener bare slet ikke styrken ligger i slutningen af de grunde jeg allerede har beskrevet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 13/12-11 08:13 
Det mener jeg nu heller ikke :) Den er bare med til at skabe helheden.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
silverstarsilverstarSkrevet 13/12-11 16:25 
Jeg læste også bogen efter at have set filmen.
Der er alligevel et par detaljer/scener rundt omkring som ikke kom med i filmen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KalicolaKalicolaSkrevet 15/12-11 09:30 
Ok er i klar til at flame'e :)

Drive: Jeg indrømmer at jeg forventede noget i stil med Pusher, men det fik jeg ikke.

Hvad jeg fik var en kedelig uinteressant langtrukken film.

Spoilers ahead!

1. Jeg hader virkeligt den måde hovedpesonen og kvinden taler sammen på. De lange lange pauser imellem hver lille sætning er til at få helt stress af. Meget fransk noir agtigt, og det gør absolut intet for kemi'en imellem de to.

2. kærligheds forholdet imellem de to kommer slet ikke til udtryk som i f.eks lost in translation eller eternal sunshine. Man ved at de er forelsket i hinanden, men det føler man overhovedet ikke, og slet ikke når deres samtaler er så kikset som de er.

3. Hovedpersonen er flad og karakterløs, og man føler ikke med ham eller hans situation. Han har samme udtryk igennem hele filmen, og så er han alt alt for cool og rolig i forhold til hvad der sker omkring ham. Han er en stille og rolig from dreng, som samtidig og mega voldelig. Og man får ingen baggrund af ham, for han har tydeligvis slået ihjel før.

4. Hele hans motivation for at slå ihjel holder ikke. Han laver et kup med en som han ikke kan li i forvejen, og efter han dør går han på hævntogt.

5. Til gengæld er det visuelle 100% iorden. Kamera føring, clipning, og colorcrading er lige i skabet. Det redder dog ikke at alle figurerne mangler karakter.

Meget skuffende film hvis i spørger mig.

Spoiler slut
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 15/12-11 09:34 
Kalicola>
Hvad jeg fik var en kedelig uinteressant langtrukken film.

Den kommentar minder mig om hende, derovre i USA, som sagsøgte nogen eller noget, fordi hun mente at traileren lovede hende hjernedød action, lig noget Fast & Furious. I stedet fik hun kunst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 15/12-11 09:39 
Heartless:

Starter optimistisk, men efterhånden som det okkulte storby-eventyr skrider frem, føles det mest som varm luft. En masse idéer og kreative tanker om scenernes form, udløser en tematisk hul historie.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/12-11 10:14 
Kalicola>
Ok er i klar til at flame'e :)

Okay:

Du har delt det sammensatte navneord 'kærlighedsforhold' op i to ord. Psykopat!!




Nej men, mere seriøst... Det er bare en film som man enten elsker eller hader. Alt det, du synes ikke virker eller mangler i filmen, er faktisk det, jeg elsker ved filmen eller synes der er masser af.

-En snært spoiler-
Jeg er vild med den måde hovedpersonen og Irene reagerer på hinanden. Jeg synes forholdet mellem de to er vanvittigt intenst, og at hovedpersonen er fantastisk menneskelig, både på godt og ondt. Jeg kan desuden se en hel håndfuld logiske forklaringer på, hvorfor hovedpersonen begiver sig ud på en voldsturné i den sidste halvdel af filmen, og "hævn" er ikke en af dem.
-En snært spoiler slut-

Men jeg gi'r dig ret i, at det tekniske er lige i skabet :)
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 15/12-11 10:46 
Naiera: Ja, jeg er udemærket klar over at det mere er en kunst film end noget andet, men lige nøjagtigt den film stil siger mig intet.

Spoilers!

Killer Bean 2: Jeg kan virkeligt intet se i det forhold, han er mere som en flad robot end et menneske, og hvorfor hun forelsker sig i ham er en gåde. Ja han går ikke på rampage pga hævn, men for at undgå at moren og drengen bliver de næste på listen, men det falder også lidt fra hinanden, da de aldrig rigtigt er i farer, og desuden er de slet ikke på skærmen i hele sidste halvdel af filmen, og så mister man fuldstænding forståelsen for hans rampage.

Spoiler slut
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 15/12-11 12:13, rettet 15/12-11 12:22 
Naiera>
Den kommentar minder mig om hende, derovre i USA, som sagsøgte nogen eller noget, fordi hun mente at traileren lovede hende hjernedød action, lig noget Fast & Furious. I stedet fik hun kunst.

Hahaha! Ja det var noget af det dummeste jeg har hørt nogensinde!

Drive en af verdens bedste film :-) Den har så meget kød i dens fortælle teknik, dialog, sceneri og billeder at man skulle tro det ar løgn. Det er årets bedste film! En ny moderne hardcore 80'er macho film skal man satme lede længe efter, men nu har vi den..juhuu!

Og musikken...Musikken er fuldstændig fantastisk. Sjovt at den slags musik nu er kommet lidt op fra undergrunden. Jeg blev rimelig overvældet da jeg så intro'en med Kavinsky's "Night Call" rulle hen over lærredet første gang.

Det er verdens vildeste film!!!

Kunst!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/12-11 12:17 
Kalicola>
han er mere som en flad robot end et menneske

Hænger det ikke mest sammen med, at vi alle er blevet flasket op med film, hvor mennesker og deres reaktioner nærmest er et fuldstændig fordrejet romantisk billede på, hvordan vi ønsker at se os selv? Feks. ser man typisk i film, at mennesker snakker konstant, altid siger det rigtige og aldrig nogensinde kløjser i en sætning. Hvornår oplever man det i den virkelige verden?

Der er ingen tvivl om, at hovedpersonen i Drive har nogle seriøse mentale problemer. Hvis man skal blande begrebet "robot" ind i sammenhængen, er det vel mest fordi, han føler sig som én. Han hører ikke rigtig til i denne verden og det hele går galt, da han falder for Irene og bliver blandet ind i den "normale" verden.

Hvis man ikke har en forkærlighed for sære personer, som lever i sin egen lille verden, kan jeg godt forestille mig, at Drive ryger direkte over hovedet på én :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/12-11 12:39 
neros>
Naiera>
Den kommentar minder mig om hende, derovre i USA, som sagsøgte nogen eller noget, fordi hun mente at traileren lovede hende hjernedød action, lig noget Fast & Furious. I stedet fik hun kunst.

Hahaha! Ja det var noget af det dummeste jeg har hørt nogensinde!

Ja, det er så vanvittigt. Jeg snusede rundt på Drive's forumafdeling på IMDb i et stykke tid efter filmen lige var udkommet. Den samme person, som har sagsøgt den amerikanske udgiver, havde en profil derinde, og hun skrev hele tiden kilometer lange indlæg, hvor hun påstod, at filmen er voldsomt antisemitisk, og hvor hun selvfølgelig også brokkede sig over traileren. I starten troede alle folk, at hun var en trold, der tog pis på folk. Men efter noget tid kunne man se, at hun mente det dødsens alvorligt. Der gik ikke lang tid før hendes profil blev slettet. Hun er virkelig f€€ked i hovedet. Så vidt jeg kunne forstå, er hun overbevist om, at Refn er en form for en blanding af en genfødt Hitler og Satan :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 15/12-11 12:47, rettet 15/12-11 12:49 
Hahaha! Ja sindsyge mennesker er der nok af :-)

Det er sjældent det sker men visse film bliver i din bevidsthed længe efter du har set dem. Det er i hvertfald tilfældet med Drive. Jeg blev fuldstændig fortryllet af dens filmmagi, historie, sceneri og musik.

Refn er den bedste danske instruktør hvis man spørger mig. Jeg er ellers slet ikke til danske film og Pusher har aldrig rigtig sagt mig noget selvom jeg godt kunne se den havde sin charme, men med Valhalla Rising (ved godt ikke mange synes om den), og Drive ligger han højt hos mig.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/12-11 12:56 
Bronson er også rimelig god. Jeg vil ikke sige, at Drive er perfekt, men det er helt klart den bedste film, han har lavet. Jeg tror også godt, han kan blive bedre endnu. De få ting som jeg synes Drive ramte en anelse ved siden af med, er alt sammen sådan noget, som bare lige skal "finpudses" :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 15/12-11 13:20 
Har faktisk ikke set Bronson endnu så den har jeg til gode.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 15/12-11 14:24 
Kalicola>
3. Hovedpersonen er flad og karakterløs, og man føler ikke med ham eller hans situation. Han har samme udtryk igennem hele filmen, og så er han alt alt for cool og rolig i forhold til hvad der sker omkring ham. Han er en stille og rolig from dreng, som samtidig og mega voldelig. Og man får ingen baggrund af ham, for han har tydeligvis slået ihjel før.

Lige præcis den her kritik vil jeg give dig ret i. Jeg var negativt overrasket over Ryan Gosling, jeg synes han leverede en meget anonym og klinisk skuespil-præstation.
Nu skal det siges at mine forventninger var høje, så det betyder selvfølgelig noget, men jeg føler at han var et anonymt indslag i filmen, som ikke satte noget personligt præg på fortællingen og kunne have været skiftet ud med en anden uden problemer.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 15/12-11 14:50, rettet 15/12-11 14:55 
silverstar>
Lige præcis den her kritik vil jeg give dig ret i. Jeg var negativt overrasket over Ryan Gosling, jeg synes han leverede en meget anonym og klinisk skuespil-præstation.

Jeg tror lidt i misforstår hvad filmen vil fortælle? Det var først meningen at Mel Gibson skulle have haft hovedrollen, men heldigvis skete dette ikke..puha! Derefter tog man meget af dialogen ud af selve scriptet så filmen fik et mere følelses agtigt sceneri som f.eks Valhalla Rising. Man ville tilbage til 70-80ernes måde at lave en mandlig helte rolle med et dystert sind som i de gode gamle dage. Jeg synes netop Ryan Gosling's skuespil gjorde filmen så god! Det er helt sikkert at der drages paralleller mellem hans skuespil og Steve McQueen skuespils præstationer fra f.eks 1960-70erne.

Ryan Gosling er en fænamonal skuespiller. Hans præstation fra The Believer og Half Nelson er også nævneværdige.
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/12-11 15:37 
Jeg kommer også til at tænke på Clint Eastwood i de gamle Sergio Leone -film. Han er omtrent lige så anonym og klinisk i Den Gode, Den Onde og Den Grusomme, og det er bestemt ikke en dårlig ting.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 15/12-11 16:14 
Ja fuldstændig enig!
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 15/12-11 16:47, rettet 15/12-11 16:59 
Killer Bean 2>
Jeg kommer også til at tænke på Clint Eastwood i de gamle Sergio Leone -film. Han er omtrent lige så anonym og klinisk i Den Gode, Den Onde og Den Grusomme, og det er bestemt ikke en dårlig ting.


Seriøst? Ryan Gosling når ikke Clint Eastwood til sokkeholderne, der er slet ikke tale om samme kaliber skuespiller i min optik. Eastwood "ejer" lærredet når han er på, også selvom han typisk ikke har mange replikker, en evne som kun meget få andre skuespillere besidder. Måske om nogle år når Gosling får mulighed for at udvikle sit talent, men pt er der mange klasser til forskel.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 15/12-11 16:58 
Det gælder iøvrigt også Eastwood i hans egne, nyere film. Han er altid fænomenal. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/12-11 17:19 
silverstar>
Måske om nogle år når Gosling får mulighed for at udvikle sit talent, men pt er der mange klasser til forskel.

Hvis der er EN som kan er det Ryan Gosling ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 16/12-11 09:20 
Rise of the Planets of the Apes:

God, kompetent og velskrevet historie som tager sin præmis dejligt seriøst. Naturligvis lidt præget af, at man kender tingenes udfald - og damn, hvor er jeg irriteret på den trailer som har kørt. Den afslørede ALT for meget af handlingen. Aberne tager hovedrollen på sig med stor sjæl og substans. De viser følelser og fylder billedet, hvilket løfter filmens niveau betragteligt.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 16/12-11 09:35 
Helt enig i planet of the apes. Det er en overraskende go film som virker på alle måder (minus kærlighedsforholdet).

Spoiler

Jeg var positivt overrasket over at ceasar ikke hjalp menneskerne til sidst, som jeg havde forventet af en hollywood film som denne.

Spoiler slut
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 16/12-11 12:15 
Helt enig omkring Rise of the Planets of the Apes (åndsvag titel) er en ok film. Jeg blev faktisk ret overrasket over den!
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 27/12-11 18:22 
Sherlock Holmes 2
Lang bedre end ventet. Jeg havde lidt svært ved at interessere mig for plottet i den første film, men det er udbedret i toeren, som har et meget strammere manus. Visse actionscener bliver det rene avant garde - godt for dem som synes de efterhånden har set alt på film, men stadig tørster efter nogle positive overraskelser. Og så vinder den meget på det store lærred.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-12 18:32 
Sherlock Holmes 2:

Virker mere sammenhægende end den første, men har samtidig endnu mindre "rigtig" Sherlock Holmes -steming over sig. Denne gang er det også langt mere tydeligt, at det er Guy Ritchie, der har instrueret. Feks. bruges der liiige lovligt meget slow motion. Men alt i alt en omgang udmærket actionunderholdning, som dog er glemt få timer efter man har forladt biografen.

Real Steel:

En bokse/tude-film a la Rocky med robotter!?
Desværre er der brugt lidt for meget energi på at hive både mænd, kvinder og børn ind i biografmørket. Resultatet bliver en suppe med store klistrede "klumper" i. Jeg kan bedst beskrive den som en Disney-film tilsat vold. Meget underligt.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 11/01-12 14:34 
Meget af kritikken har handlet om at Guy Richies Sherlock ikke har så meget "rigtig" Sherlock i sig. Min holdning er, at hvis den var ægte old school Holmes, så villle den kun være interessant for publikum over 40. Men de går ikke så meget i biffen som de unge. Så valgte er logisk nok.

Og a propos logisk... Nyder et gensyn med JJ Abrams Star Trek, og synes den fortjener at blive fremhævet som en aldeles vellykket film med stor gensynsværdi.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/01-12 12:52, rettet 16/01-12 12:54 
The Girl with the Dragon Tattoo (2011):

Seriøst positivt overrasket. James Bond -introen virker lidt malplaceret, men resten af filmen er bundsolid. David Fincher kan virkelig sit kram, og han har formået at lave en Hollywood-film med nordiske undertoner. Noomi Rapace gjorde det godt i 2009-udgaven, men jeg tager seriøst hatten af for Rooney Mara. Hun levere totalt varen. Hvis man ikke vidste bedre, skulle man tro, at hun var en svensker, som snakkede engelsk. Det virker ikke på noget tidspunkt påtaget. Pigen har virkelig gjort sit forarbejde grundigt, og hun spiller fantastisk.
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 19/01-12 02:30 
Mission Impossible 4
Det skal ikke være en hemmelighed at jeg ikke er en Tom Cruise fan og efter MI2 og MI3, havde jeg ret lav forventning da jeg var i Imperial i aftes.

MEN, den er heldigvis slet ikke ringe. Der er nogle ting der burde være gjort anderledes, men alt i alt så var det en film der er værd at se i biografen.

Det er tju bang film og skal ses som sådan.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 21/01-12 20:14, rettet 21/01-12 22:03 
Your Highness:

Crazy fantasy komedie med perverse undertoner! Ikke helt så god som jeg havde håbet på, men stadig ret så sjov og vanvittig, og med et af de mest latterligste plots jeg længe har set. Filmen tager lige lidt tid om at komme ordentligt igang, men så begynder også alt det sjove. Hvis man mangler lidt gang i lattermusklerne og bare vil underholdes kan jeg varmt anbefalde den :-)

Danny McBride gør det selvfølgelig altid rigtig godt som en usympatisk og alligevel ret så cool person. Uden ham ville filmen nok falde ret så hurtigt til jorden, men hans præstation er hele filmen hver. Natalie Portman gør det også godt ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 21/01-12 21:36 
Darken>
Mission Impossible 4
Det skal ikke være en hemmelighed at jeg ikke er en Tom Cruise fan og efter MI2 og MI3

Jeg synes det fede ved MI serien er instruktørens betydning for hele filmens tone, og hvordan de vælger nogle særligt karakteristiske instruktører. MI af Brian De Palma med sin velkendte kryptiske krimi og glæden ved trapper. MI2 typisk John Woo med slow mo action, duer og ying yang. MI3 af JJ Abrams var den hidtil med anonyme film i serien, fordi instruktøren på det tidspunkt ikke var noget særligt. Jeg har endnu til Brad Bird og MI4 til gode, men glæder mig.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 23/01-12 13:50, rettet 23/01-12 13:50 
The Greatest Movie Ever Sold:

Ret meget samme skema som Morgans tidligere film, Super Size Me. Han udsætter sig selv for et eksperiment, og undervejs behandler emnet med generelle perspektiver, men denne gang er det ikke hans krop, sundhed og liv som står for skud. Det er hans kunstneriske integritet, hvilket helt naturligt gør filmen mindre farlig.
Det sagt er filmen særdeles vellykket: Morsom og underholdende, en lille gnist af tankevækkende og informativ light. Et originalt filmisk eksperiment som er vellykket.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 24/01-12 00:37, rettet 24/01-12 00:45 
Nader og Simin:
Slooooooooow food. Ok, primært den første tredjedel, men den er dælme også nede i et tempo, hvor selv rødvinsgenerationen, som der var flest af i biografen (det var så også en hverdags-eftermiddag), kan følge med, på trods af en del tung nikken og uhemmelige snorkelyde.

Men det er helt ok, for filmen kunne ikke have været pacet meget anderledes, og senere kommer der en smule mere fart på. Man skal bare ikke direkte have noget imod langsomt startende film. Og den kan også fint nydes, selvom man er en del under 60.

På flere niveauer en vigtig film, og jeg bliver overrasket, hvis den ikke Oscar-nomineres (sagt uden at have set nogle af de andre otte film, der er røget til sidste runde). Så i øvrigt lige, at det er den bedst anmeldte film på Metacritic i 2011. Er den 94/100? Nej, men bestemt værd at se.
KalicolaKalicolaSkrevet 24/01-12 09:21 
Warrior: En rigtig go film. Og langt bedre end Fighter med mark walberg. Warrior, har godt skuespil, interessante karakter, og så har den en dejlig mystik over sig, hvor intet bliver over forklaret eller skået ud i pap, der ligger rigtig meget imellem linierne, og det er fedt. Den kan anbefales!
For The Love Of The Game
CronossCronossSkrevet 24/01-12 09:31, rettet 24/01-12 09:35 
Kalicola>
intet bliver over forklaret eller skået ud i pap

Eksempelvis det enormt elegante move, hvor vi tidligere har set faderen få tics når han bliver frustreret over ikke at kunne tale med den yngre søn - og den ældre søn senere får præcis samme tics i en følelsesladet scene med sin yngre broder, hvorudfra vi skal tolke, at den yngre søn ser den ældre søn som lig den alkoholiske fader og derfor ikke kan lide ham? :)
Mystisk eller subtil vil jeg nødig kalde Warrior, men det er bestemt en fin film.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/01-12 00:34, rettet 28/01-12 01:00 
Mission Total Umulig 4:

Okay actionfilm. Lidt langtrukken. Specielt en masse scener, der bøjede ligegyldige ting i neon, kunne snildt barberes væk. Lidt på samme måde som i Transformers 2, hvor John Turturro står og råber "RAILGUN!" 50 gange. Også lidt sjovt, at Michael Nyqvist åbenlyst er blevet bedt om at tillægge sig en langt mere teatralsk svensk accent, end han har i virkeligheden. Desuden rart med bongotrommer i temaet.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 31/01-12 22:47 
Captain America:
For meget manuskript-på-autopilot, been-there-done-that, se-vores-computerskabte-baggrunde. En film der tematisk skulle handle om amerikansk patrionisme, men ender som et ordinært superhelte-eventyr, med... (minor spoiler) en slutning som forfatterne ikke engang gad forklare ordentligt. Værd et kig, men ingen gensynsværdi.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 02/02-12 21:44 
MI4

Har lige præcist det som jeg har savnet i de sidste par 007 film: kompetent action, som ikke drukner i håndholdt kamera, og en global atom-trussel iværksat af en gal mand. Klart bedre end den forrige MI3, med en stram historie, som ikke forsøger at være mere end den er. Bedste action-fix i lang tid.
The medium is the message.
CoreCoreSkrevet 02/02-12 21:53, rettet 02/02-12 21:54 
Drive

Overvurderet, ligegyldig og ligner mest af alt en vestlig og overbudgetteret Takeshi Kitano-film. Bare med endnu kedeligere action.

Jeg har som sådan ikke et problem med film der fortælles som denne, men her virker det mere som om, at Refn ikke rigtig har forstået de idéer han prøver at copy/paste.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
5'229 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig