X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 03/08-06 23:24 
Turtles 2: the secret of the ooze (eller det dér)
Kald mig gammeldags, men den film holder stadig, og jeg syntes tilmed at den var langt sjovere end sidst jeg så den for 10 år siden. De er evigt sjove de turtles, med hver deres personlighed som bliver holdt hele vejen. kampscenerne er lidt langsomme og cartoon agtige, men det er jo en del af charmen... Super sjov film. Jeg glæder mig til at se CG udgaven.
For The Love Of The Game
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-06 00:17, rettet 04/08-06 00:19 
Har lige været til premiere surprise. Det viste sig at være en film som jeg virkelig, virkelig har gået og glædet mig til skulle komme :)
Jeg blev bestemt ikke skuffet.

CARS: En helt fantastisk film! Den rummer alt det, man normalt forbinder med Pixars film, når de er allerbedst. Næsten magisk. Hvis man ikke kan lide denne film, er man enten både døv, blind, lam og sociopatisk på samme tid, eller også er man en seriøs tørvetriller :D
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 04/08-06 01:35 
Med hensyn til Cars, så er det en slags "Doc Hollywood" rettet mod ræs istedet for læge-halløj og så selvfølgelig animeret, humor film
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/08-06 13:28 
Superman Returns: Er stort set enig i alt, hvad Millennium har skrevet 5 indlæg højere oppe. Kevin Spacey er helt fenomenal som Lex Luther, næsten bedre end Gene Hackman var i sin tid. Men superman er alt for upersonlig, og det virker som om Brandon Routh bruger alt for mange kræfter på at emitere Christopher Reeve istedet for at skabe sin egen udgave af figuren. Lois Lane er blevet reduceret til en barbie-pink perfekt karrierekvinde, hvilket har gjort hende afsindigt kedelig... faktisk greb jeg, bogstavlig talt, flere gange mig selv i at gabe under fremvisningen, men det skyldes nok mere de mange sukkersøde flæbescener.
Men filmen er da til tider ganske morsom, og den indeholder en overflod af flotte (men kedelige) special effects. Så hvis man facineres af se-hvor-mange-penge-vi-har-brugt film, eller hvis konen/kæresten vil i biffen og se en tudefilm (og man mestrer kunsten at sove med åbne øjne, uden hun opdager det), er det her filmen :)
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 07/08-06 13:43 
Killer Bean 2>
Lois Lane er blevet reduceret til en barbie-pink perfekt karrierekvinde, hvilket har gjort hende afsindigt kedelig...

Men tilgengæld er hun blevet utrolig hårdfør!

Hun bliver smidt vildt rundt i kabinen i et styrtende fly og får senere en stor jerndør i hovedet helt uden at komme til skade - mon Superman's evner smitter sexuelt? ;)
ckruseckruseSkrevet 07/08-06 13:49 
Enig, Superman Returns var en mærkelig oplevelse. Effekterne var kun til at blive imponeret af, ikke på grund af skala, men pga. intensitet og nogenlunde realisme. Men det virker som om Bryan Singer havde bøvl med både at markedsføre den til fans af tegneserien og dem, der ikke har det store kendskab til universet. Den er dog en fin fortsættelse af de gamle film, og rart at se Marlon Brando igen ;-)
jaesjaesSkrevet 12/08-06 11:58 
Ao no hono-o / Blue Light (2003):
Godt skuespil og ganske flot filmet. Handlingen fangede mig dog aldrig rigtig. Jeg synes også, der røbes lidt for meget af den bag på DVD-æsken.

Alien (Special Edition) (1979):
Stadig lige klaustrofobisk spændende, og stadig med en småpinlig Special Effects-scene hen mod slutningen. Det er for længe siden, at jeg har set den originale version til, jeg kan se ændringerne, men jeg synes Directors Cut-udgaven fungerer fint. Desværre hakker denn udgave en anelse, hvorimod den gamle version kører stort set flydende. Det kan måske være min DVD-afspiller, som ikke kan lide den.
DarkenDarkenSkrevet 12/08-06 18:50 
Sørøverne fra Østersøen 2.

Jeg synes det var en god film, jeg var heldigvis blevet advaret (kraftigt) om slutningen, så det var ikke så stor en skuffelse for mig som dem jeg var inde og se den med. Så det virkede lidt humoristisk da da var hun nærmest begyndte at snakke til kameraet til sidst hæhæ.
Der er specielt 3 ting jeg ikke brød mig om, tøsen er bare ikke sjov, om det er fordi hendes karakter ikke var skrevet ordenligt eller at det er hende der ikke dur til det er sådan set ligemeget, gang på gang bliver scenerne reddet af andre skuespillere, så det er mest et irretations moment for mig. 80'er effektsne... der var alt alt for mange gange kraken så ud som om det var effekts fra 80'erne og desværre har jeg ikke længere nogle 3d-briller til at gøre det livagtigt.

Den 3'e ting er den vigtigste... de f.... for meget rundt med jack sparrow som karakter. Han skifter lidt mellem den måde han var i 1'eren (yay) og så at være en seriøs, hensynsløse (ikke på den sjove måde) superhelte halvt skurk der bare kan det der. Dette synes jeg er synd da alle de scener der forkommer mig forkert, kunne sagtens have været lavet i stilen af 1'eren med meget enkelte og små ændringer, Johnny Depps gode skuespil kunne være udnyttet bedre i disse scener. (vil ikke gå for meget i dybten da det så ville være spoiler alert.)

jeg er ikke skuffet over filmen, men det var et het debat emne på the old english pub bagefter =D
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 13/08-06 20:51 
Fik set et lille direct-to-video masterpiece i weekenden...

Garden State:
En rigtig Generation X film. - Dvs den handler om den rodløse og identitetsløse twenty-something ungdom i 90'erne. Derfor er det nok også en film for det aldersmæssigt smalle publikum. (Hvis man var med på Douglas Coupland bølgen, så er man sikkert også med på Garden State). Det er en herlig, lettere absurd ungdomsfilm, med sjove komiske momenter. Oftest forbliver det en feel-good movie, så det er en film man hygger sig rigtig godt med. Og så er Natalie Portman bare så dejlig charmerende.
The medium is the message.
CronossCronossSkrevet 14/08-06 10:44 
Jeg så Nochnoi Dozor for første gang i går, og var faktisk positivt overrasket over den.
Det er en meget mystisk blanding af Lord of the Rings og Star Wars, men den fungerede faktisk enormt godt på trods af de halvpinlige skuespillerpræstationer og de til tider underlige effekter.

Dog er historien ret interessant, og jeg var vitterligt interesseret i at se hvordan historien endte.
Så nu er jeg faktisk lidt hypet på de sidste to afsnit - og eventuelt også PC-spillet :)
millenniummillenniumSkrevet 26/08-06 08:49, rettet 26/08-06 08:50 
Blueberry:

Mystisk overstiliseret western med karikeret utroværdigt skuespil. Filmen har en bragende flot billedside (hvilket er den primære grund til at se den), men det hele virker overfladisk og distancerende. Fans af tegnerien vil formentlig heller ikke være tilfredse, for Vincent Cassel er virkelig ikke nogen særlig vellykket Blueberry. Michael Madsen er derimod altid en velfungerende skurk.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 03/09-06 20:35, rettet 03/09-06 20:37 
Road to Perdition (2002):
God film, med et godt pace. Desuden synes jeg, at Sam Mendes og co. har fundet ind til kernen af, hvad Hollywood er gode til, og undladt at grise til med alt for meget af den typiske, klistrede Hollywood-sovs. Eksempelvis er cinematografien kræs for visuelle stoddere som mig, de fleste karakterer er indhyldet i kompetent skuespil og produktionen er generelt top-professionel. Nu er Sam Mendes jo også englænder, men det er godt, at han tilsyneladende har fået relativt frie tøjler :)
millenniummillenniumSkrevet 03/09-06 21:55, rettet 03/09-06 22:07 
Jeg har også altid kunnet lide Road to Perdition, trods lidt blandede anmeldelser. Det er ikke Godfather. - Til det er historien for lille, men den er båret godt derop af. - Og så er scenografien nærmest Edward Hopper malerier. Fantastisk flot.

Så fik jeg også endelig set slutningen på Refn's Pusher-trilogi, og jeg syntes ikke den fortjente så ringe anmeldelser. Præmissen i de forskellige film er meget forskellige, pga. de meget forskellige karakterer som de følger, og derfor er det ikke retfærdigt at sige at 2'eren er bedre 3 'eren. Pusher 3 gør et enestående arbejde med at beskrive kulturer og miljøer. Refn har endnu et særegent talent i at beskrive miljøer som vi lever side om side med, men som samtidig virker uhyggeligt fremmed. Den krimi-sympatiske tendens som man kan påpege Refn læner sig op af i de to første film, bliver definitivt afmonteret i 3'erens slagte-scene. Det er en direkte vammel scene, som også er nødvendig for seriens pointe. Der er dog nogle uløste handlingstråde, men hvem tænker over det når først indvoldende ligger på gulvet? Et hårdt afsluttende spark i en fantastisk filmtrilogi.
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/09-06 22:06 
Snakes On A Plane:

Katastrofefilm med et twist. Ganske god underholdning, men langt fra noget mesterværk. Hvis man gerne vil have styrket både sin aviofobi og sin ophidiofobi, er det her den perfekte film.
AV Intelligent Terminal
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/09-06 22:31 
Kingdom of Heaven extended cut:

Ridley Scott blev nød til at cutte RIGTIG meget af sin film, Kingdom of Heaven da den skulle i biograferne verden over. Grunden var, at producerne var bekymrede. Kun et halvt år før, havde storfilmen, Alexander floppet totalt. Producerne følte at seerne ikke ville sidde i ca 3 timer og se en film. Resultatet blev en "okay" film, som slet ikke levede op til den legendariske instruktørs tideligere værker(Alien, Blade Runner, Black Hawk Down, Gladiator).

På en ny DVD udgave(directors cut) - Har Ridley Scott tilføjet over 50 minutters nye og ændrede scener. Aldrig har jeg set tilføjelser, gøre en film så meget bedre. Det er fuldstændig sindssygt hvor meget de har klippet ud i biografversionen.

Selvom man har set KoH, så prøv at se den her directors cut udgave. Den er SERIØST, meget bedre.


8/10
Well crucify the insincere tonight...
CoreCoreSkrevet 11/09-06 12:05 
Jeg så Irreversible igår.

Jeg bearbejder den stadig oven i hovedet. Jeg tror at jeg syntes den er fantastisk, men jeg er ikke sikker.

Konen blev direkte sur på mig midt i den (altså p.g.a. filmen), så jeg var nødt til at cutte den i to, men jeg føler stadig at jeg er nødt til at enten se den igen, eller lige få set startscenen endnu en gang.

Meget meget deprimerende film.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 11/09-06 12:15 
Valkyrie>
Kingdom of Heaven extended cut:

Kan den købes i en R2 udgave eller er det en R1 version du har set?
millenniummillenniumSkrevet 11/09-06 14:44, rettet 11/09-06 14:45 
Var i Grand og se Hard Candy i weekenden. (Åbenbart den eneste biograf i landet hvor den spilles!!). Måske skulle den ikke sammenlignes for meget med ugens chat-historie i medierne, for Hard Candy er mere en film for filmens skyld, og ikke så meget en debat-film om chat og pædofeli.
Men som film er det også virkelig stærk. - Absolut ikke for de sarte, og især mange mænd vil sikkert holde sig for skridtet under forestillingen. Det er tydeligvis en low-buget film, men heldigvis er den også meget begrænset, så den virker absolut ikke amatør-agtig. Størstedelen af filmen holder sig inden for det samme hus, og den lækre minimalistiske scenografi er virkelig godt brugt. - Og så må man også lige nævne skuespillerenes sublime indsats.

Den er måske ikke helt lige så grum og deprimerende som den stor-slemme irreversible, men det er absolut heller ikke en hygge-nygge film man skal invitere sin nye date med ind og se (medmindre hun er en rungende aggresiv nyfeminist).

Hvis man er opsat på dette (og bor i Kbh eller i nærheden), så er det virkelig en god og rå filmoplevelse.
The medium is the message.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/09-06 14:56, rettet 11/09-06 14:57 
Beano>
Kan den købes i en R2 udgave eller er det en R1 version du har set?

Ikke så vidt jeg kan se:

Kun R1 af den "ultralange" udgave
WehnerWehnerSkrevet 11/09-06 15:12 
Og den kan kraftigt, kraftigt anbefales.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 11/09-06 15:40 
Jeg så Hostel igår.....Meget grim film! Troede ikke jeg havde sarte nerver, men jeg blev nødt til at vende hovedet væk fra skærmen flere gange. Den er simpelthen for voldsom til mig. Hvad er meningen med sådan en film spørger jeg bare. Jeg har svært ved ikke at væmmes ved nogle af filmens scener.

Men Tarantino stor bag som Producer tror jeg nok.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/09-06 15:58, rettet 11/09-06 18:28 
Hyakotake>
Ikke så vidt jeg kan se:

Smerte.. så den kommende UK R2 version er ikke den "rigtige" Director's Cut?
HeroldHeroldSkrevet 11/09-06 16:16 
Den er vist ude i Sverige, og ser ud til at være lige så lang. Dvdoo har den. Linket fra Hyakotake, er vist kun baseret på de aktuelle udgaver, uden R2-udgaven, så vidt jeg kan læse mig til.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 11/09-06 16:20 
neros>
Men Tarantino stor bag som Producer tror jeg nok.

Han er 'Executive Producer' (hvilket sikkert ikke betyder andet end at han har lånt sit navn ud, til at skrive på coveret). Derudover har han en lille voldsomt sminket og ukrediteret appearence i den også.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 11/09-06 16:33 
Det lagde jeg sgu ikke mærke til? Men der er visse skuespillere som er brugt i hans film før som er med i den her også.

Et sted på det Hostel de er på går de forbi et Tv hvor der bliver vist et klip fra Pulp Fiction med Samuel Jackson.
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 11/09-06 17:08 
neros>
Det lagde jeg sgu ikke mærke til? Men der er visse skuespillere som er brugt i hans film før som er med i den her også.

Et sted på det Hostel de er på går de forbi et Tv hvor der bliver vist et klip fra Pulp Fiction med Samuel Jackson.

Det er da vist også det eneste udover ham selv. Desuden kan 'Executive Producer'-tjansen sagtens bestå at man har fået lov til at flashe Pulp.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 11/09-06 20:33, rettet 11/09-06 20:35 
Ja sådan noget ville han jo elske kunne jeg forstille mig, men sådan noget bliver tit gjort for lige at sætte sit fingeraftryk på filmen også
Bashful Neophyte
BaggyBaggySkrevet 11/09-06 21:43 
Thank you for smoking.. Super sjov sarkatisk film om tobaksindustrien i USA.. endelig en sjov US film uden den typiske meget platte amerikanske ben stiller, adam sandler you name it humor.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
KalicolaKalicolaSkrevet 12/09-06 08:34 
Supervoksen: Faktisk en go film, ikke bare en intet sigende teenage film, der er faktisk en personudvikling og konsekvenser til hvad de laver i filmen, havde jeg ikke forventet, så den overraskede lidt.

Final Fantasy: advent childrent... Det er måske det noget af det fedeste action jeg nogensinde har set, og uden tvivl den flotteste CG film der er lavet, jeg var målløs under hele filmen. fantastisk

Dueces wild: en super go "Gang" film som foregår i 40'erne eller sådan noget. den skal i se.
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 12/09-06 08:53, rettet 12/09-06 08:54 
Baggy>
Thank you for smoking.. Super sjov sarkatisk film om tobaksindustrien i USA.. endelig en sjov US film uden den typiske meget platte amerikanske ben stiller, adam sandler you name it humor.

Jeg syntes også virkelig godt om Thank You For Smoking. Den intelligente humor klær' virklig filmen, og det er rart at få en selvironisk opsang uden løftet pegefinger.

Inside Man: Fik den set på DVD i går. Det er en glimrende konceptfilm indenfor en trættende genre. Hvis den var udgivet for 10 år siden ville dens snyde-plot være super interessant, men i dag bliver det til en omgang "ok, jeg har vist set det før". Historien kunne være fortalt bedre, og Spike Lee's små sub-temaer om racisme, virker som unødvendigt støj ift til den primære historie. - Som de siger på P3: "Stram op!!"
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 16/09-06 20:45, rettet 16/09-06 20:47 
Thank you for smoking (2005):
Meget seværdig. Jeg kan godt lide den måde, filmen drysser om sig med skabeloner til handlingstråde, der aldrig fyldes helt ud til kanten, men det gør samtidig filmen en smule hul. Aaron Eckhart er herlig i rollen som sympatisk svin, og hans spil minder mig om Jeremy Northams ditto i Cypher, selvom de to karakterer naturligvis kun perifert kan sammenlignes. Musikken understøtter i øvrigt filmen ret godt.
millenniummillenniumSkrevet 17/09-06 20:56, rettet 17/09-06 20:56 
Fantastic Four
Tyknakket, overfladet, fast-pace film, med dårligt skuespil og platte one-liners. Tilgengæld spilder den ikke sin tid med at komme igang og holder tempoet højt. Så hvis det er søndag, man har tømmermænd og spiser junkfood, så er filmen ikke helt ubruglig.

The Matador:
Spøjs og skæv actionkomedie, der er fortalt noget ujævnt. Historien fænger ikke så meget, men Brosnan er forrygende god og hele filmen værd. (Måske er han bare glad for at slippe for Bond-rollen).
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 17/09-06 21:44 
sprængfarlig bombe: Super sjov film, med to rigtig gode karakter i hovedrollerne... Ulrich Thomsen spiller fantastisk, så stik dog den mand en oscar snart!
For The Love Of The Game
millenniummillenniumSkrevet 19/09-06 22:06, rettet 20/09-06 22:53 
Red Eye:
Starter som en intelligent og intens troværdig thriller, men suverænt brug af rekvisitter og miljøet. Ender i midlertidig i en omgang overkonstrueret action-gejl. Man kan dog godt mærke at det er Wes Craven der er bag kameraet, for er der én ting han kan finde ud af, så er det at lade en gal morder jagte en kvinde i et hus.
Hvis man er fan af 24 Timer, så vil Red Eye sikkert være et holdbart alternativ.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/09-06 21:58, rettet 27/10-06 22:24 
BUMP

The Hills Have Eyes (2006 - unrated)
Jeg fortsætter med en langt bedre Wes Craven production. THHE har alle de klassiske gyser-elementer: By-snuder skal holde sig langt væk fra naturen for hviler faren. Og samtidig er det menneskets usømmelige omgang med naturen der skaber problemerne. (Jvf blot Deliverence).
Men THHE er splatter med stort S. Den er virkelig syg og grænseoverskridende, så alle der ikke er fortrolig med den hårde splatter-genre, skal nok være forpasselig. Og især småbørnsforældre er advaret for filmen bruger truede børn som drivkraft i næsten lidt for ekstrem grad, efter min mening.
Men den er samtidig også kraftfuld i sin stemning, og det æstetiske er hamrende gennemført. Den gustne ørken, masser af gammel rusten jern og indtøret blod i solens hede, skaber virkelig en vammel og skræmmende atmosfære.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 30/09-06 00:31 
Domino (2005)
Tony Scott skulle nok have suttet lidt færre LSD-tabletter, da han besluttede sig for filmens visuelle stil. I mine øjne er det i hvert fald overgjort, på trods af flere spændende virkemidler. Derudover er Domino en interessant og fint castet film, med en god og utraditionel historie.
millenniummillenniumSkrevet 30/09-06 13:43 
Ja, Tony er virkelig begyndt at blive lidt for syret. Allerede i Man on Fire gik han lige for meget amok med det visuelle, fremfor at prioritere historien.

Miami Vice:
Michael Mann har virkelig en evne til at få ordinær popcorns underholdning til at se ud som noget helt særligt. Historiemæssigt er Miami Vice en af hans mest ordinære film, men det visuelle får filmen til næsten at være finkultur. - Og det faldt virkelig i min smag. Actionfreaks skal nok vogte sig, for der er egentig ikke så meget bang bang i filmen (selvom Mann er rivende god til at skrue actionscener sammen). God og stillistisk flot mainstream underholdning. Det er ikke hans bedste (Heat slår den med flere meter) men Miami Vice er yderst værdig.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 13/10-06 12:56 
Stormbreaker:

Ok, jeg falder radikalt uden for filmens målgruppe, og det mærkes. Hvis jeg derimod var 10 år ville jeg sikkert være komplet tosset med Alex Rider og hans suveræne overlegenhed når han gennemprygler en flok badguys med et reb. Plathederne er lidt for tydelige, og hvis jeg redigerede filmen, kunne jeg hurtigt finde et par scener der skulle direkte i skraldespanden. Men hey - som sagt, jeg er ikke 10 år. Målgruppen får derimod en gennempoduceret og tydeligvis ret dyr actionfilm.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 13/10-06 14:14 
Over The Hedge

En rigtig sjov film. Men mangler dybde, og karakter, og stemmerne halter også... Men jeg nød den godt alligevel, den er sjov
For The Love Of The Game
The BruceThe BruceSkrevet 13/10-06 16:01 
Core>
Jeg så Irreversible igår.

Konen blev direkte sur på mig midt i den (altså p.g.a. filmen), så jeg var nødt til at cutte den i to, men jeg føler stadig at jeg er nødt til at enten se den igen, eller lige få set startscenen endnu en gang.


Det er sjovt- min ex kæreste havde samme reaktion, da jeg så (første halvdel) af filmen for lang tid siden. Hun synes at dem der havde lavet sån en film var syge i hovedet og stormede, hvorefter jeg stoppede den...og har desværre aldrig fået taget mig sammen til at se den færdig. ...den sidste dråbe kom ved voldtægts-scenen...FØJ den er krads...!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
millenniummillenniumSkrevet 25/10-06 09:18 
Lonely Hearts
Fik mulighed for at se den før premieren (på fredag). Det er ikke et triumferende originalt filmværk, men tilgengæld er det godt filmhåndværk uden for meget stil og lir.
Historien fortælles ligefrem og uden nogen symbolske krumspring, så det er nok ikke nogen langtidsholdbar film, men tilgengæld er den på kortere sigt ganske glimrende.
Der er lånt lidt fra film noir-genren, især Selma Hayek som den mest effektive femme fatale jeg længe har set. I rollen som den gale Martha Beck, stjæler hun billedet fra alle de solide skuespillere, som iøvrigt heller ikke spiller dårligt.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 25/10-06 09:31, rettet 25/10-06 09:33 
World Trace Center: Mega kedelig film. Fedt nok at man følger de der brændmænd, og at man ikke ser når flyene rammer og alt det der, det er ok. Men der bliver brugt alt for langt tid på at følge de familier som frygter for deres liv, ALT for langt tid. Det er bare en kedelig film hvor der ikke sker noget som helst. Desuden får man ikke et indtryk af at der er flere tusinde mennesker involveret, men derimod kun 2 familier. Dårlig film.

Fearless: Nogle gode kampscener når der endelig er nogle, ellers er det også bare en kedelig film.

Fidibus: Udemærket underholdende film, hende blondinen skal ha meget af æren, for hun er sgu go, og jokeren har en ok interessant figur at spille, og gør det ok. Dejligt med en sjov dansk film i stedet for alle de der deprimerende danske film de plejer at spytte ud.

Bring it on 1 og 2: Dårlige film

A history of violence: Kedelig film, og egentligt en dårlig alt for brugt handling, og slutningen er bare for meget.

Slither: En fantastisk b-slatter-gysser-zombie film, klam og humoristisk, dejligt.
For The Love Of The Game
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/10-06 09:53 
Borat filmen!

Se den - se den - se den.
Mere vil jeg ikke sige :-)


Og Darknon sjovt du synes danske film er deprimerende.
Jeg synes nemlig altid det er den samme "lune" danskerhumor, som jeg absolut ikke kan holde ud. Det samme tandløse fis om og om igen.

Så jeg er netop super glad for film som Elsker Dig For Evigt , Brødre eller Voksen.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KalicolaKalicolaSkrevet 25/10-06 11:38, rettet 25/10-06 11:43 
Mange af de danske "alvorlige" film, som af hende der susanne-et-eller-andet. Jeg så "efter bryllupet" og kom herre deprimeret ud af biffen bagefter, intet positivt i den film. Realistisk? ja måske, deprimerende? ja meget. Det syntes jeg ikke der er meget ved.

Så hellere de sjove mindre realistiske film som adams æbler, og fidibus hvor man går glad ud af biografen bagefter :-)
For The Love Of The Game
nerosnerosSkrevet 25/10-06 12:00 
De fleste danske film gider jeg sgu ikke se, med de samme skuespillere om og om igen i en lang uendelighed.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 25/10-06 19:18, rettet 25/10-06 19:20 
Tja, jeg kan heller ikke anbefale World Trade Center filmen.
Mere end halvdelen af filmen foregår med at vi ser de fastklemte politifolk ligge og snakke med hinanden for at holde sig (og biografgængerne) vågne.
For mig var det alle de andre scener der var interessante, især op til selve sammenstyrtningen. Jeg havde håbet at de havde fulgt nogle af de personer der rent faktisk var aktivt med til at hjælpe folk ud af tårnene.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 25/10-06 21:19, rettet 25/10-06 21:20 
Fast & Furious Tokyo Drift.
Tja, hvad kunne man forvente af en segmentkonstrueret drengerøvsfilm, der nu forsøger at holde konceptet i live for trejde gang. Den er hvad den er...

...men, damn, hvor er den dårligt klippet.
The medium is the message.
KalicolaKalicolaSkrevet 26/10-06 11:53, rettet 26/10-06 12:00 
Helt enig i det med fast and furious 3, jeg vil også lige tilføje at filmen kunne ha været bedre hvis hovedpersonen ikke havde været sådan en tumpe.

28 dage senere: Måske tæt på verdens kedeligste film. Kedelig første halvdel, og bare dårlig i sidste halvdel. Dårligt manus, dårligt filmet, uinteressante personer.
For The Love Of The Game
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/10-06 13:21 
Wow Darknon du er virkelig min Bizzaro filmanmelder :-)

Jeg synes at 28 Days Later er en fantastisk film.
Efter mange års stilstand tilføjede den noget nyt til zombie genren, og i det hele taget, gjorde den sig flere tanker om, hvad der _egentlig_ ville ske, hvis vi blev angrebet af zombier.

Jeg vil påstå, at Dawn of the Dead remaket skylder enormt meget til 28 Days Later.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 26/10-06 15:03 
Ja helt sikkert 28 days later tager en drejning som ikke er vist før i zombie-film. Bare fordi den ikke ligner det vi er så vandt til i den genre gør den bestemt ikke dårlig.. tværtimod! Nok den bedste zombiefilm i nyere tid og det kan ikke diskuteres ;-)!
Bashful Neophyte
5'229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig