X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad synes du om filmen?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 19/06-06 12:07 
Jeg tænkte at vi kunne lave en tråd hvor vi skrev kort om en film man lige har set, dvd, bio, tv, ligemeget.. Kunne være spændende at høre hvad alle i andre syntes om forskellige film, jeg kan da lige starte, og så kan man lige advare med en "spoiler" hvis i har i sinde at afsløre noget fra plottet.

The Fast And The Furious 3
Meget skidt film. Dårlig handling, hovedpe... Se hele indlægget
For The Love Of The Game
5'228 emne(r).

Svar
HeroldHeroldSkrevet 04/05-14 21:22 
Jeg var inde og se Spiderman 2 i forrige uge, og det var godt nok bare en stor film-lort, der blev lagt dér. Visuelt enormt flot, lydmæssigt endnu bedre ... men historien er skrevet af en 12-årig, og de har maltraktereret stort set alt, der gør Green Goblin fed. Dialogen er tåbelig og usjov, og Jamie Foxx har virkelig trukket nitten med den rolle, som slet ikke er skrevet til en som ham. Jeg kunne godt lide den første film, men det her er en skamplet i forhold til andet Marvel har leveret.

Alene det er de sælger noget af filmen på Rhino, og han reelt kun er med i 2 minutter, siger noget om hvor tåkrummende dårlig en film det egentlig er.

Jer der kan lide den, I burde skamme jer :P Srsly. Den er dårlig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 05/05-14 09:59, rettet 05/05-14 09:59 
Ej, altså ... nu begynder jeg så at tvivle om jeg skal spendere 2.20 timer og 100,- på at se den. :-/
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 05/05-14 10:26 
Det er altså sjældent jeg krummer så meget tæer under en film, som jeg gjorde dér, og jeg synes faktisk at en film som Prometheus var udmærket, så det er ikke fordi jeg har en højpandet standard eller noget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 05/05-14 10:51 
Og det er ikke fordi du er hardcore Marvel-veteran som sidder og fundere over overenestemmelsen mellem tegneserien og filmen...? :-)
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 05/05-14 14:45 
Nej, det er bare mere børnespiderman end hvad godt er. Det er mest dialogen, hvor filmen knækker for mig. :'(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 05/05-14 16:13 
Herold>
Jeg kunne godt lide den første film, men det her er en skamplet i forhold til andet Marvel har leveret.

Skuffende at læse men skal lige se den selv først.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 05/05-14 17:28 
Hmmm... Kunne også bare gemme pengene til Godzilla. Lige om hjørnet.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 05/05-14 18:50 
Alle jeg kender som har set den siger at den er glimrende underholdning og bedre end etteren, så jeg skal i hvert fald se den i denne uge.
vyssenvyssenSkrevet 06/05-14 07:43 
Så "her" i biografen for en 50er pr mand. Glad for jeg tog afsted. Hamrende interessant film hele vejen igennem. Tror faktisk jeg kunne se den igen med det samme bare for at kigge mere på alle de små detaljer mht filmens fremtidsvision.
HeroldHeroldSkrevet 06/05-14 17:16 
"Her" er helt sikkert værd at se! Så den også for nylig, og den er fantatisk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 06/05-14 17:17 
"Hoar", som Knaldperlen kalder filmen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 16/05-14 09:12, rettet 16/05-14 10:02 
GODZILLA:

Tjaah lidt en lunken oplevelse selvom jeg ønskede det havde været anderledes da jeg havde glædet mig til at se den. Det er en ok film og skide flot lavet men synes der er sparet lidt på cgi'en når det kommer til de to MUTO's indimellem. Historiemæssigt en meget vanskelig opgave og faktisk er det lykkedes ret godt og jeg elsker intro og den første del i filmen, men så er det lidt som om der knækkes noget som jeg ikke helt kan komme i tanke om?

Ønskede også der havde været nogle lidt flere in-fights a la den gude flotte Pacific Rim, men jeg forstår også godt Gareth Edwards scene valg.
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 16/05-14 09:41 
Tak for den. Jeg sad lige og skulle reservere billetter i valget mellem Spider-Man2 og Godzilla.

Fordelen faldt til edderkoppemanden.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 16/05-14 10:05 
Bortset fra den sædvanlige (og komplet urealistiske) "jeg elsker dig så højt at vi ikke kan være sammen", så er Spidey 2 glimrende superhelteunderholdning.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/05-14 10:43 
Jeg var ikke voldsomt imponeret over Spider-Man 2, men tror mest, det er en smagssag...

Glæder mig dog helt vildt til X-Men: Op På Fars Tidsrejse :)
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/05-14 11:12 
Tak, nu kommer den X-Men oplevelse til at stå på Jarl og Ole over det hele, uanset hvor meget jeg prøver at abstrahere fra det. :D

Ej, du filmer ik' imens far er ved at falde ud af kørestolen! Cut, Ellie (Page)!


Min faste biografmakker har ikke været nem at få kontakt med på det sidste, så jeg har vist ikke været i biffen siden Oblivion og Iron Man 3 sidste år. :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
enfenenfenSkrevet 16/05-14 12:50 
Flight Plan:
Imponerede mig ikke på nogen måde. Tynd historie, der ikke hænger helt sammen. Middelmådig at best.

The Grudge 3:
Den havde sine øjeblikke; Men når ikke de to andre - specielt 1'eren - på nogen måde.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 17/05-14 08:19 
Spider-Man 2:
(I 2D, heldigvis. Der er alt for meget shaky cam til at det kan være en rar 3D oplevelse)

Good:

- Electro SPOILER-TEKST:
han var så sejt lavet, jeg blev en lille smule skuffet da han dødede

- virkelig gode og velskrevne ping-pong dialoger.
- Spider-mans provokerende og drilagtige facon
- stadig top-action med heeeelt vilde flyveture gennem byen.
- major spoiler!!! SPOILER-TEKST:
OMG hun dødede. gwen dødede virkelig da Spidey prøvede at redde hende. Det havde jeg virkelig ikke ventet

Bad:
- måden de lige klemmer Rhino ind er komplet useriøst.
- de sidste 20 minutter virker som én lang optakt til 3'eren.
- hver gang Spider-Man kæmper mod nogen, så er der publikum som ser på og hepper bag et rækværk, som var det en anden sportskamp. WTF? Med Electro i byen ville jeg løbe uden at se mig tilbage.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 18/05-14 20:08, rettet 18/05-14 20:09 
Var lige inde og se Godzilla og har ikke andet end en strøm af ekspletiver og tillægsord, der ender med fed. Der var flere gange, hvor jeg sad som en knægt igen med følelsen af WOW! Cool!

Den faldt åbenbart lige pladask i min smag. Fooook mand :)

Også en fornøjelse med rigtig 3D. Det ses tydeligt, når det er filmet rigtigt.
j/k
JmogJmogSkrevet 18/05-14 21:44 
Godzilla er faktisk ikke ægte 3D. Det er blot en konvertering fra 2D.
NaieraNaieraSkrevet 18/05-14 21:49 
Høhø! :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 18/05-14 21:59 
Men det er velsagtens det samme som Gravity: Hovedparten af scenerne er CGI og har derfor aldrig været i nærheden af en kameralinse. De dele er (omend ikke "filmet") ægte 3D.
slk486slk486Skrevet 18/05-14 21:59 
Doh, det vidste jeg da egentlig godt - kigge inden jeg bestilte billetter :D

Effekterne er 3D, men selve scenerne er konverteret. Til trods er det den bedste konvertering jeg har set - meget overbevisende og ikke så kantet som andre.
j/k
nerosnerosSkrevet 19/05-14 07:17, rettet 19/05-14 08:28 
Godt du kunne lide den slk486 ;-) Jeg er spændt på hvad i andre mener? Jeg var desværre ikke helt overbevist måske man skulle se den igen på sit 50 tommer når den udkommer på blu ;-). Intro delen med 50'erne er fandme fed!!
Bashful Neophyte
KajikaKajikaSkrevet 19/05-14 20:16 
De kunne sagtens have klippet lidt af historien ned, og hele ideen med at følge Ford som hovedperson virkede lidt ligegyldig (dog overgået af hans kones rolle, fuldstændig overflødig, og uden udvikling), en skam da filmen bestemt havde mange gode elementer, ser frem til 2'eren.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/05-14 23:17, rettet 20/05-14 23:18 
Godzilla. Jeg kunne godt lide den :)

Så den i 3D som fungerede fint, men var ofte mere irriterende end imponerende, så i det store hele ville jeg nok ha' foretrukket 2D.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-14 10:23 
SPOILER-TEKST:
Var der i øvrigt andre der fangede det easteregg i starten af filmen, hvor de er tilbage i deres ødelagte hus i Japan og der på et terrarie stod "Mothra"? Egentlig stod der "Moth" på et klistermærke der var sat oven på et logo hvor kun de sidste to bogstaver "RA" var synlige. Men meget sjovt alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 21/05-14 10:29, rettet 21/05-14 10:31 
Jep :)

*suk* Har slet ikke tålmodighed til at vente på 2'eren. Den film var bare lige mig. Dejligt med en instruktør der ikke er blevet alt for Hollywood farvet. Endnu ihvertfald.
j/k
nerosnerosSkrevet 21/05-14 11:16 
Hvis der skal komme en 2'er til Godzilla håber jeg ihvertfald på noget meget mere kamp imellem monstrene end det her, og så så jeg gerne man gjorde lidt mere ud af at designe dem bedre! De to MUTO's var for simple og ikke godt nok lavet. Tænk på hvor flotte Kaijuerne var i Pacific Rim! (Verdens bedste film). Det er ok at lade en del scener tilstå til fantasien men jeg savnede virkelig noget mere close up :-( Og gerne noget mindre Aaron Taylor-Johnson han var ikke god nok i rollen.

Mere Godzilla..!
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 21/05-14 11:17, rettet 21/05-14 11:19 
2'eren er da allerede på tegnebrættet ;)

Pacific Rim er rigtig fed, men ekstremt popsmart i forhold.

Godzilla 2014 > Pacific Rim :p
j/k
nerosnerosSkrevet 21/05-14 11:19, rettet 21/05-14 11:20 
Gypsy Danger will level Godzilla... ;-)

Popsmart ligesom "Anime".
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 21/05-14 11:30 
Ha ha :D

Nej, popsmart som i 90'er sidekick. Misforstå mig ikke - det passer rigtig fint til filmen, jeg er bare mere i den anden grøft. Som sagt jeg er helt vild med Pacific Rim, men der er flere gange jeg krummer tæer over det - også 3. og 4. gang.
j/k
nerosnerosSkrevet 21/05-14 11:45, rettet 21/05-14 11:45 
Hehe! Ved godt folk har det sådan med Pacific Rim, men det overkarikerede skuespil passer jo så fint på genren? Jeg tror det er et helt bevist valg fra instruktørens side, men igen det er ikke sikkert det falder i alle smag.
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 21/05-14 11:47 
Det er faktisk også det jeg skriver :p

"det passer rigtig fint til filmen"
j/k
nerosnerosSkrevet 21/05-14 11:53 
Ja ok sorry ;-)
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 31/05-14 08:19, rettet 31/05-14 15:51 
Hobbitten - the desolation of Smaug

Boooooooring - i hvert fald i den første halvanden time, hvor jeg seriøst havde svært ved at holde mig vågen gennem hvad der (igen) lignede et filmet computerspil med evigt liv. "Historien" tramper bare rundt i upersonlige flotte billeder, flotte kamerabevægelse, flotte miljøer, flot belysning og overdramatiserede replikker, uden at stille sig spørgsmålet: Hvad er det egentligt vi vil fortælle her?

Sidste akt fungerer så betragteligt bedre da Bilbo og dværgene når frem til Smaug. Så bliver hændelserne mere kompakte og tro mod sit materiale.

Men ligesom forgængeren er det en film som vender og drejer sig i lidelse over sin længde.

3/6
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 31/05-14 09:12 
Den knækker sammen under vægten af sit eget CG ekstravaganza. Lige som den første :(
j/k
millenniummillenniumSkrevet 31/05-14 15:50 
RoboCop reboot...

Når du det SKAL være...!! Der vil altid kun være én rigtig RoboCop (og kun én Paul Verhoven), men det virker som om instruktør José Padilha ufrivilligt har fået serveret denne bestillingsvare med tanken "Fuck, publikum kommer til at hade mig", og så har han i stedet lavet en nævenyttig og næsevis omgang effektiv action. Meget af håndværket er faktisk ret godt, og præmissen er mere afstemt nutidens teknologi-frygt og markedskræfter.

Bortset fra titlen og en dubstep udgave af titelnummeret, så er det ikke bare en gentagelse af handlingen.

Fodnote: Jeg kunne ikke døje Total Recall rebooten, men denne film er ikke halv så slem som frygtet.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 31/05-14 16:56 
Enig
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/05-14 18:45 
X-Men: Den nye der

Den var god. Som sædvanligt er der mere efter rulleteksterne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 31/05-14 20:19 
Ja, jeg er stor fan af Singers x-men og hans øje for action scener. Starten 2 var min favorit, indtil jeg så starten af Future Past. Godt han er tilbage.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 31/05-14 22:13 
Det er ikke engang Singers actionsscener der gør ham så god IMO. Det er den kvalitet som han brillerede i The Usual Suspects: han spiller drilagtigt med sit publikum, og han ved præcis hvor han har os.
The medium is the message.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/05-14 22:25 
Synes faktisk DOFP skuffede, men det er nok mere fordi jeg havde forventet noget helt specielt efter de gode reviews.

Det er da en ganske udmærket film, men så heller ikke mere.
nerosnerosSkrevet 31/05-14 22:39 
Nøj hvor vildt men jeg er overhovedet ikke enig omkring den nye Robocop :-( Hvis man sætter den op ved siden af den ægte vare som er lavet i 1987....og hold lige den tanke, så ligner den nye udgave et eller andet Uwe Boll kunne have forsøgt sig med. Filmen er så død kedelig og der mangler så utrolig meget at det er svært for mig at sætte ord på. Visse ting skal bare ikke have et remake! Filmen har ingen sjæl og føles så tynd og ligegyldig at det gør ondt at se den for mig.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 31/05-14 22:48 
Ja den nye RC er ret flad. Værd at se og rart at de har forsøgt noget andet end en direkte remake af originalen, men filmen blottet for den satire og mørke humor som gjorde originalen så fed.
millenniummillenniumSkrevet 01/06-14 07:17, rettet 01/06-14 07:18 
Og måske var det klogt ikke at kopiere den fortællestil og satire som gjorde RoboCop så awesome, fordi des mere sammenlignelig den ville være, des mere ville den tabe.

Det er dét som er min pointe.
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 01/06-14 09:38 
Jeg synes den nye bare er en film, og set fritstående er den bedre end frygtet.

Det giver ikke mening at sammenligne de to, den rigtige har ikonisk status, den er, ja, bare en film, men væsentligt bedre skruet sammen end hvad man kunne have forventet. Det er mere sin egen film, end jeg havde troet den kunne være.
Hvad sker der?
KTCKTCSkrevet 01/06-14 09:58 
Jeg synes den nye film starter med at belyse en mere dyb og etisk vinkel på emnet, men så er det som om de kommer til at se, at der kun er en halv film tilbage. Så får de travlt med at kaste actionscener ind med en skovl, men har brugt det meste af budgettet, så det bliver en dødsyg omgang at se på. Dette ses også ved at de viser det samme klip igen og igen (bilen).
Afslutningen bærer også præg af at være en hurtig hovsaløsning, og efterlader en med en følelse af at være blevet voldtaget en smule.

Og her har jeg endda helt undladt at sammenligne med den klassiske filmserie.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 01/06-14 10:05 
Kunne nu godt lide Michael Keaton som den griske kapitalist, der siger "people don't know what they want until you show it to them. Let's make it ... black!"

Måske overfortolker jeg, men jeg mærker lidt instruktørens kommentar til de pengeglade filmproducenter som har bestilt filmen. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 01/06-14 10:06, rettet 01/06-14 10:07 
Selvfølgeligt giver det mening at sammenligne med originalen. Selv om den har et lidt andet spin på historien er det stadig et forsøg på at reboote en velkendt franchise og den referer endda originalen flere steder. Syntes som sagt at det er prisværdig at de ikke bare har klonet den originale film, men når den ikke tilføjer noget interessant nyt eller blot underholdende, der hvor filmen er anderledes end originalen, er det der hvor de har fejlet mest for får filmen til at virke hul. Men jo, også bedre end mine forventninger, men de var så også enorm lave til at starte med.
5'228 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig