X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

E3 2006 (Sony)


Svar
jaesjaesSkrevet 08/05-06 11:30 
Sonys presseevent begynder vist allerede lige omkring kl. 24.00 i nat, så skal vi ikke fortsætte stilen fra sidste år, med en E3-tråd til hvert firma?

Anyway, her er den første tråd :)
255 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 19/05-06 10:55, rettet 19/05-06 10:57 
Nu hvor du nævner controlleren, så faldt jeg lige over nedenstående hands-on rapport. Lyder som om at den fungerer langt bedre end den dårlige event-demo gav udtryk for :)
Skal også tænke på at udviklerne kun har haft adgang til controlleren i 1-2 uger inden E3, så der vil uden tvivl ske mange tweaks før release.

Tyveri eller ikke tyveri... vi får det nok aldrig at vide 100%, men syntes det lugter meget af det IMO.

Artikel hos Kikizo
Bede-xBede-xSkrevet 19/05-06 11:01, rettet 19/05-06 11:09 
Beano>
Skal også tænke på at udviklerne kun har haft adgang til controlleren i 1-2 uger inden E3, så der vil uden tvivl ske mange tweaks før release.

Hvilket understøtter teorien.

Der skal selvfølgelig nok komme mange gode spil til den. Selv håber jeg på en udgave af Monkey Ball og jeg er en af dem, som faktisk har gode minder om Warhawk på PS'en, så det skal også nok få en chance.

Men det virker stadig som noget, der er udsprunget ud fra konkurranternes tiltag. Ikke at der er noget galt i det. Det fremstår bare i øjeblikket som mindre gennemtænkte og dårligere implementerede tiltag.

Men det kan selvfølgelig nå og ændre sig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 19/05-06 11:49 
Hvad jeg personligt har imod PS3-joypaddet er, at det virker som et gimmick i de fleste andre spiltyper end racere og flyspil. Og selv dér, virker et analog stick umiddelbart som "fint nok" på mig - Jeg tror ikke, PS3-joypaddet vil gøre spiloplevelsen meget bedre for mig, eller at jeg vil leve mig mere ind i spillene. Derudover er jeg skuffet over manglen på rumble. Forhåbentlig ivrer Sony efter at implementere det, nu hvor det er annonceret, at der er rumble i Wiimote/nunchuck (om det er den ene eller anden, eller begge, ved jeg faktisk ikke).

Gimmick-aspektet kan naturligvis også råbes efter Wiimoten, men i mindre grad, efter min mening. Den opfatter jo bevægelser, der er er tættere på 3D, og desuden har man en bevægelsesfølsom controller i hver hånd, hvilket åbner for (teoretisk) sjovere brug af bevægelsessystemet. Jeg vil lige indskyde her, at man i Rayman til Wii bl.a. vil kunne danse - Michel Ancel lavede maracas-lignende bevægelser i en af præsentationerne. Jeg synes det lyder ganske cool :)

Det sagt, er jeg overbevist om, at Wii-systemet vil irritere mig i ny og næ. Fx hvor et spil bare skriger efter traditionel styring, men hvor udviklerne lige synes, de vil trække lidt viften med armene ned over hovedet på spilleren. I nogle spil, vil man sikkert også blive ret træt i håndled eller arme, hvis en bevægelse går igen mange gange.

UK-prisen for PS3 er i øvrigt offentliggjort til £425. Det er åbenbart ret tvivlsomt om den lille version udkommer i UK (og dermed DK), så prisen er tilsyneladende for den store af slagsen.

Pris.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/05-06 20:54, rettet 20/05-06 21:02 
Hvor mange kan huske den uofficielle kontroller der kom, jeg mener det var til PS1, som også havde tilt funktion. Men det var vist kun til siderne. Meningen var at den skulle fungere som rat i bil spil. Ingen stor succes der, men teknikken er nok også blevet en del bedre siden da, håber vi da.

Der er forresten en morsom lille artikel på CVG hvor Nintendos UK boss David Yarnton langer ud efter Sony.

CVG
RJKRJKSkrevet 20/05-06 21:01 
Tænker du på NegCon? For den virkede da ikke på den måde, så vidt jeg husker.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 20/05-06 21:05 
Nej det var ikke ikke NegCon, den virkede ved at den havde et drejnings moment på midten, ikke sandt?
Den jeg tænker på lignede faktisk et rat som man så holdt i luften.
GreaseballGreaseballSkrevet 20/05-06 21:25 
Ja det må være den jeg kan huske. Fandt lidt info om det.
Se linket.
Det er dog en lidt gamle artikel og forfatteren(IMO) er lidt for glad.

Link
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 11:30, rettet 22/05-06 11:32 
Bede-x>
Playstation branded er sandsynligvis stærkt nok til at kunne klare en runde mere. Hvad der bliver mere interessant er, hvor meget af markedet de taber.
Der er vel så godt som ingen, som er i tvivl om, at Microsoft kommer til at tage markedsandele i denne generation. Spørgsmålet bliver hvor mange og hvordan landskabet ser ud i næste generation.

Personligt tror jeg ikke de taber de store markedsandele til MS, det skal dels den store PS fanskare worldwide samt især hjemmebanen sørge for. PS3 er trods alt en mere helstøbt pakke med flere unike ting end Xbox360.

Bede-x>
Personligt skuffer PS3'en mig indtil videre. Ifølge de fleste journalister, jeg har læst/hørt, så er der ikke de store forskelle rent teknisk på de fremviste spil på PS3 og Xbox360. Men prisen på PS3 kommer til at ligge i nærheden af det dobbelte!

Jeg har meget svært ved at se hvordan den kan skuffe, den er jo endnu ikke på gaden og vi har langt fra set dens potentielle, hvorimod Xbox360 har været på markedet i et pænt stykke tid, udviklerne er begyndt at kunne høste af erfaringerne men alligevel skiller spillene sig ikke ud fra hvad man ser på PS3, som endnu ikke er lanceret.

ang. prisen med at den skulle være dobbelt så dyr, er vist helt hen i skoven. Hvis du skulle have en Xbox360 med tilsvarende udstyr som en PS3 er prisen mere eller mindre den samme.

Bede-x>
Det kan selvfølgelig tænkes, at de bare skal lære at bruge maskinen, men de må - for deres egen skyld - hellere gøre det hurtigt, før folk får det indtryk, at maskinerne er stort set ens.

Det tror jeg nu folk ikke får.

Bede-x>
Controlleren er jeg heller ikke vild med, men igen, så har jeg aldrig været specielt begejstret for PS controlleren. Er de nye tiltag stjålet fra Nintendo?

Så du er også hoppet med på denne vogn sammen med de andre Xbox og Nintendo fanboys.
Det er et spørgsmål om nuancer, hvornår er noget kopieret, brugt som inspiration, mv.
MS er jo ikke meget bedre selv med deres eyetoy lignende kamera eller deres HD i den org xbox.

Bede-x>
Det samme gælder Sonys online service, som virker som taget ud af Xbox360.

Som igen er taget ud af hvad der allerede eksisterede til pc'eren.

Bede-x>
Sony virker i øjeblikket som om de kun reagerer på konkurranterne. Jeg har ingen fornemmelse af, hvilken retning de vil i, modsat Nintendo og Microsoft.

Det mener jeg ellers er meldt ud ret klart, jeg har det ikke overraskende på samme måde med MS, hvad er det der gør at jeg ikke skal vælge en pc'er som på næsten alle områder er bedre end en Xbox360. Som jeg husker E3 konferencen var en af deres vision at der skulle være fuld connectivity på tværs af platforme for de fleste spil, hvilket så for mig til at spørge hvorfor skulle jeg vælge den ringeste løsning = Xbxo360?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
dRxLdRxLSkrevet 22/05-06 12:11 
^^^Fanboy.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 12:18, rettet 22/05-06 13:59 
dRxL>
^^^Fanboy.

sagde du til en som både har en GC, Xbox og PS2, som dog alle ligger og samler støv da tiden bliver brugt på wow :-)
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/05-06 12:18 
Jack_D>
PS3 er trods alt en mere helstøbt pakke med flere unike ting end Xbox360.

Hvilke unikke ting/features kommer PS3 til at få?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 12:41 
bl.a Blu-ray til spil/film samt controller med tilt funktion ;-)

Der udover er der indbygget wifi, hdmi, bluetooth.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/05-06 14:08 
Du kan godt selv se det ikke?

Tilt er jo åbentlyst ikke unikt.

De andre ting er bare teknikker, der ikke giver nogen gameplay mæssig forskel.

HDMI betyder HD, det har Xbox 360 også.

WiFi kan købes for de interessede til 360.

Bluetooth - hvad skal man bruge dét til?

Blu-Ray er sikkert et udmærket format, men det er stadig usikkert om det bliver FORMATET, og dermed give Sony en fordel.
Rigtig mange kritikere mener, at Sony overspiller Blu-Ray helt vildt.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 14:26, rettet 22/05-06 14:28 
SeventhSun>
Du kan godt selv se det ikke?

Se hvad :-)

Tilt er jo åbentlyst ikke unikt.

I forhold til Xbox360 er det og det var det eneste jeg kommenterede.

De andre ting er bare teknikker, der ikke giver nogen gameplay mæssig forskel.

Det er vist fortidligt at sige noget om dette og jeg taler om den helstøbt pakke = teknik inkl. Så det er da klart den underliggende teknik skal nævnes.

HDMI betyder HD, det har Xbox 360 også.

Har den det?
Hvordan vil du f.eks kunne vise film i HD på en Xbox360?
Den den desuden ikke er mandatory, er det meget usikkert om brugerne vil få gavn af den ekstra plads der er i forhold til DVD9, hvilket ingen vist kan være tilfredse med.

WiFi kan købes for de interessede til 360.

Ja, netop det er optional, istedet for den mere helstøbte pakkeløsning hvor man ikke kan købe sig fattig i løse dele som skal tilsluttes.

Bluetooth - hvad skal man bruge dét til?

Der er sikkert mange muligheder, som mon ikke der skal dukke sjove påfund op i Japan.

Blu-Ray er sikkert et udmærket format, men det er stadig usikkert om det bliver FORMATET, og dermed give Sony en fordel.
Rigtig mange kritikere mener, at Sony overspiller Blu-Ray helt vildt.

Hvilke kritikere er det?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 22/05-06 14:29, rettet 22/05-06 15:32 
Jack_D>
Ja, netop det er optional, istedet for den mere helstøbte pakkeløsning hvor man ikke kan købe sig fattig i løse dele som skal tilsluttes.

Så det er altså bedre at købe sig fattig ved at købe en hel pakke, end i det mindste have en mulighed for at fravælge noget? Undskyld mig, men jeg kan altså ikke rigtigt følge din logik.
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 14:43, rettet 22/05-06 15:00 
tja, sådan kan du godt se på det.
Men for mig, som dels køber en PS3 for at se HD film på min projektor dels ikke ønsker at trække flere meter netkabel på tværs af huset,samt ikke ønsker at overfylde at have 2-3 ekstra enheder liggende, er alt-i-en løsningen den bedste.

Du er godt klar over at med fravalg, f.eks. HDDVD så har du også lagt en grænse for hvad udviklerne kan gøre, hvis de skal ramme bredt.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 15:07 
Lad mig lige tilføje, jeg er fuldt ud klar over, der er mange som ikke har bruge for alt det den store pakke indeholder.
Men når man tager indhold/teknik mv. i betragtning er prisen faktisk helt ok.
Man får jo også mulighed for at spille online gratis, hvilket koster ekstra hos MS.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 15:20 
Et hurtigt kig på priserne viser da også at en forventet pris på 4500-5000 kr for den store PS3 pakke er yderst fornuftig når man sammenligner med priser på Xbox360 der skal matche denne.

Xbox360 3199
Wireless 649
Xbox live 500
HD-DVD drev alt fra 1500 kr og op hvis prisen på de $200 passer.

Det giver ialt 5845 kr og du har kun stadigvæk en HD på kun 20gb mod de 60gb i PS3.

Er det virkeligt så galt?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 22/05-06 15:20 
Nu skal vi vist lige se, hvor godt det lykkes Sony at plagiere Xbox Live, inden vi tæller det som et plus. *host* Central Station *host*
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 22/05-06 15:27 
Jack_D>
Et hurtigt kig på priserne viser da også at en forventet pris på 4500-5000 kr for den store PS3 pakke er yderst fornuftig når man sammenligner med priser på Xbox360 der skal matche denne.

Det dér er vist ønsketænkning. No way in hell prisen kommer til at ligge på mellem 4500 og 5000. PS2 kostede 4000 da den udkom, og hvad lå den på? $399?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 22/05-06 15:29, rettet 22/05-06 15:30 
Wehner>
Nu skal vi vist lige se, hvor godt det lykkes Sony at plagiere Xbox Live, inden vi tæller det som et plus. *host* Central Station *host*

Nu skal man vist også passe på med at kalde det et direkte plagiat, hvis Sony får lavet en god online brugerflade til PS3. Der er vel kun "så" mange måder, man kan lave den slags på. Ligesom man også kun kan lave en funktionel cykel på et par forskellige måder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 15:59 
Herold>
Det dér er vist ønsketænkning. No way in hell prisen kommer til at ligge på mellem 4500 og 5000. PS2 kostede 4000 da den udkom, og hvad lå den på? $399?

Jeg er villig til at sætte en cocio på højkant på at prisen for den store udgave ikke overstiger 5000 kr.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 16:02 
Wehner>
Nu skal vi vist lige se, hvor godt det lykkes Sony at plagiere Xbox Live, inden vi tæller det som et plus. *host* Central Station *host*

Det fungere da fint og er gratis.
At kalde det for plagiat er jo til grin stort set hele xbox'en er jo set før, ikke engang hd var noget unikt.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 22/05-06 16:28 
Jeg vil hellere betale for en god service som Xbox Live end at få en middelringe service som Central Station gratis. At Xbox Live er bedre (men altså også dyrere) end Central Station, kan vi (jeg) ikke spilde tid på at diskutere.

Hvorfor kan man i øvrigt ikke kalde en ting et plagiat, fordi firmaet, der er blevet plagieret, selv har lavet plagiater? Du prøver lidt at få det her til at lyde som en fanboy-krig...

Jeg vil i øvrigt give Microsoft æren for at udbrede HD på konsoller, ganske som jeg vil give Nintendo æren for analoge sticks, selvom der har været fejlslagne forsøg tidligere. Det kan man selvfølgelig diskutere hvorvidt er korrekt, men det er i sidste ende en smagssag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BaggyBaggySkrevet 22/05-06 16:47, rettet 22/05-06 16:52 
Wehner>
Jeg vil hellere betale for en god service som Xbox Live end at få en middelringe service som Central Station gratis. At Xbox Live er bedre (men altså også dyrere) end Central Station, kan vi (jeg) ikke spilde tid på at diskutere.

Hvorfor kan man i øvrigt ikke kalde en ting et plagiat, fordi firmaet, der er blevet plagieret, selv har lavet plagiater? Du prøver lidt at få det her til at lyde som en fanboy-krig...

Jeg vil i øvrigt give Microsoft æren for at udbrede HD på konsoller, ganske som jeg vil give Nintendo æren for analoge sticks, selvom der har været fejlslagne forsøg tidligere. Det kan man selvfølgelig diskutere hvorvidt er korrekt, men det er i sidste ende en smagssag.

Sjovt du snakker om fanboys, eftersom du ender lidt som Sony-kopier kun - boy..

Ellers skal vi vel igen have fat på de triggers på både Ps3 og xbox som vel egentlig var DC'ens... og sådan kan vi vel blive ved?

Dybt godnat hvis du spørger mig... og det præger desværre alt for mange tråde herinde i forbindelse med E3.. Sørgeligt.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
HeroldHeroldSkrevet 22/05-06 16:48 
Jack_D>
Jeg er villig til at sætte en cocio på højkant på at prisen for den store udgave ikke overstiger 5000 kr.

Top! Om ikke andet, så er det en Cocio værd for mig, hvis den ikke gør det. Jeg håber lige så meget på det, men jeg ser det altså ikke ske, hvis jeg skal være realist.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 17:03 
Wehner>
Jeg vil hellere betale for en god service som Xbox Live end at få en middelringe service som Central Station gratis. At Xbox Live er bedre (men altså også dyrere) end Central Station, kan vi (jeg) ikke spilde tid på at diskutere.

Smag og behag, CS dækkede fint mine behov for online gaming, at det så endvidere var gratis var kun et plus.
Det samme vil gøre sig gældende med den kommende PS3 løsning og igen vil dette være gratis. Her kunne MS virkelig lære noget.

Wehner>
Hvorfor kan man i øvrigt ikke kalde en ting et plagiat, fordi firmaet, der er blevet plagieret, selv har lavet plagiater? Du prøver lidt at få det her til at lyde som en fanboy-krig...

Fordi alt jo mere eller mindre vil være plagiat = det giver ingen mening.

Wehner>
Jeg vil i øvrigt give Microsoft æren for at udbrede HD på konsoller,

Men det var stadigvæk et plagiat, men ikke et ord om det fordi det er MS og Xbox??
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
WehnerWehnerSkrevet 22/05-06 17:20 
Jeg synes ikke specielt at harddisken i Xboxen var on-topic. Og hvis jeg skulle skrive noget om plagiat i forbindelse med harddiske og konsoller, så ville du nok heller ikke have brudt dig om det, for jeg kan finde et mere oplagt eksempel end Xbox, hvis det endelig skal være.

I øvrigt er holdningen om at Sony måske kopierer lidt rigeligt jo på ingen måde en kontroversiel holdning, så der er slet ingen grund til at fare op over det.

Ubi Soft er f.eks. enige
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 17:34, rettet 22/05-06 17:38 
Wehner>
Jeg synes ikke specielt at harddisken i Xboxen var on-topic.

Selvfølgelig er den da on-topic intet er helligt her, fakta er, at MS med deres første konsol plagierede i stor stil, det kan der vist ikke være uenighed om.

Wehner>
Og hvis jeg skulle skrive noget om plagiat i forbindelse med harddiske og konsoller, så ville du nok heller ikke have brudt dig om det,

LOL, skriv du bare løs. Men det ændre stadigvæk ikke på at Xbox er bygget op på plagiater og så kan Sony have nok så mange lig i lasten, MS er på det punkt ikke et hak bedre!
Så kun at fremhæve Sony som den eneste der plagiere siger vist mere om dig og til tilhørsforhold.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
dRxLdRxLSkrevet 22/05-06 18:11 
Jack_D>
dRxL>
^^^Fanboy.

sagde du til en som både har en GC, Xbox og PS2, som dog alle ligger og samler støv da tiden bliver brugt på wow :-)

Det er da underordnet hvor mange forskellige konsoller du har i skabet eller hvor megen tid du bruger på WoW i forhold til om du formulerer dig som en fanboy eller ej.
Faktum er i hvert fald at du er den person i denne tråd der har udtrykt den mest grænseløse og så vidt jeg kan se også mest ukritiske begejstring for den kommende PS3.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/05-06 18:30 
Jack_D>


Du startede selv med at skrive at PS3 kommer til at have mange unikke ting ift. Xbox 360.

Ingen her kritiserer som sådan Sony for at plagierer, men det er kun dig der kalder det unikt - eller synes det på en eller anden måde er et argument, at MS er lige så slemme.


Og egentlig ville jeg sige, at jeg ikke synes at en speciel teknologi er lig med en unik feature til en konsol.
Blu-Ray og HD DVD er to sider af samme sag. Lissom VHS og Betamax er to sider af samme sag.

Wi-Fi, Bluetooth og et netværkskabel er også grundlæggende det samme. Det gør konsollen til et del af et netværk.

Wii-moten er unik.
Xbox Live er unikt (til konsoller) lidt endnu.
Eye-Toy, Buzz og SingStar er unikke - lidt endnu.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 22/05-06 19:22 
Så for også at forsvare PS3 lidt, så er det efter min mening urimeligt at sammenligne en HD-DVD-addon til Xbox 360 med builtin Blu-Ray på PS3. Det er som at sige, at PS2 havde og brugte harddisk ligeså meget som Xbox. Blu-Ray kommer helt sikkert til at gøre en forskel for PS3, og er et unikt element ved den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 19:34 
dRxL>
Det er da underordnet hvor mange forskellige konsoller du har i skabet eller hvor megen tid du bruger på WoW i forhold til om du formulerer dig som en fanboy eller ej.

Der tager du grueligt fejl, der er nok en grund til at jeg har alle 3 konsoler og kun vedkender mig til et enkelt mærke.

dRxL>
Faktum er i hvert fald at du er den person i denne tråd der har udtrykt den mest grænseløse og så vidt jeg kan se også mest ukritiske begejstring for den kommende PS3.

Sludder, jeg har været ude med kritik af PS3, primært på at man planlægger at lancerer to udgaver, men udover dette har jeg svært ved at finde svagheder ved den.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
CronossCronossSkrevet 22/05-06 20:49 
Jack_D>
Jeg er villig til at sætte en cocio på højkant på at prisen for den store udgave ikke overstiger 5000 kr.


Du skylder mig en Cocio. Prisen bliver minimum 5500.
Jack_DJack_DSkrevet 22/05-06 20:58 
Cronoss>
Du skylder mig en Cocio. Prisen bliver minimum 5500.

Kilde?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
IqonIqonSkrevet 22/05-06 21:56 
Jeg vil også gerne have en Cocio. Er ret overbevist om prisen på maskinen (vi taler selvfølgelig om 60GB-versionen, ikke?) bliver omkring de 5500 kr..
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
JmogJmogSkrevet 22/05-06 23:01 
Hvorfor? Den britiske pris er jo omkring de 425£ (ca. 4650 kroner). Da X360 udkom i EU lå den danske pris da ikke mere end et par hundrede over den britiske, så vidt jeg husker. Det samme vil vel gøre sig gældende med PS3, ikke? 1000 kroners forskel mellem DK og UK ville være helt hen i vejret.
CronossCronossSkrevet 22/05-06 23:21, rettet 22/05-06 23:22 
Las os bare sige at jeg i mit daglige arbejde, snakker med en del mennesker indenfor branchen. Og her taler jeg ikke om mit for-sjov spilbutikarbejde.
På den baggrund kan jeg vist godt fastslå at prisen bliver omkring 5500. Alt, alt for meget for en konsol efter min mening.
IqonIqonSkrevet 23/05-06 00:30 
Da PS2 blev lanceret kostede den £300 i Storbritannien og kr. 4000 i DK. Antages prisforholdet at være det samme med PS3 giver det en pris på ca. 5666,66 kr. i DK, hvis den kommer til at koste £425 i Storbritannien. Jeg ved selvfølgelig godt at det er en meget grov antagelse: Kurserne har ændret sig, Xbox 360 har været billigere i DK osv. - men det er bare for at sige at det ikke ville være første gang der blev taget en noget højere pris for en konsol i DK end i andre lande.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 23/05-06 00:51 
RJK>
Det er som at sige, at PS2 havde og brugte harddisk ligeså meget som Xbox.

Det er da klart, at PS2 ikke brugte harddisken ret meget - udviklerne kunne jo netop ikke regne med at der var en HD i de maskiner de ville sælge deres spil til.

Og netop fordi det alligevel ikke havde den store betydning, har Xbox 360 jo heller ikke nogen HD indbygget nu.

RJK>
Blu-Ray kommer helt sikkert til at gøre en forskel for PS3, og er et unikt element ved den.

Hvilken forskel er det?
Det kommer da ikke til at påvirke spillene overhovedet?

Som medieafspiller er det selvfølgelig unikt, men som nævnt er det ikke alle der er lige overbeviste om, Blu-Ray kommer til at blive et salgsargument for PS3.

Penny Arcade synes vist ikke så godt om Sonys online planer :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 01:03, rettet 23/05-06 01:08 
Jack_D>
Jeg er villig til at sætte en cocio på højkant på at prisen for den store udgave ikke overstiger 5000 kr.

Top!
Den har du tabt. 6000 kr. er bestemt ikke urealistisk.

€599 = 4500 kr.
+ 25% moms = 1125
Samlet pris: MINDST 5625 (!) Såeh, du har allerede tabt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 01:17 
Jack_D>
I forhold til Xbox360 er det og det var det eneste jeg kommenterede.

360 har så rumble.

Har den det?
Hvordan vil du f.eks kunne vise film i HD på en Xbox360?
Den den desuden ikke er mandatory, er det meget usikkert om brugerne vil få gavn af den ekstra plads der er i forhold til DVD9, hvilket ingen vist kan være tilfredse med.

MS har jo åbenlyst en plan, ellers ville et HD-DVD drev jo være omsonst. Hvordan de løser det, er så en helt anden diskussion.
I sidste generation stødte vi jo ikke på loftet, og der er da intet der tyder på, at alm. DVD ikke har plads nok.

Ja, netop det er optional, istedet for den mere helstøbte pakkeløsning hvor man ikke kan købe sig fattig i løse dele som skal tilsluttes.

Helstøbte... Du mener den dyrere pakke, hvor man ikke kan vælge, om man vil betale for WiFi.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 08:07, rettet 23/05-06 09:30 
DeluxScan>
Top!
Den har du tabt. 6000 kr. er bestemt ikke urealistisk.

€599 = 4500 kr.
+ 25% moms = 1125
Samlet pris: MINDST 5625 (!) Såeh, du har allerede tabt.

Sådan kan du bare ikke helt udregne prisen :)

Den annoncerede vejl. EURO pris er f.eks. allerede inkl. moms til EURO landene, så det burde kun lægges en moms forskel på den oven i - i teorien.

Modsat passer det rimeligt godt mht. Xbox 360'ens prissætning (se min beregning på side 1 af denne tråd). Så min gæt er stadig 5500,- for "premium" :)

Sony kan dog vælge at sælge den med mindre fortjeneste i DK for at modvirke de alt for høje danske afgifter. Vi kan måske bedre få et indtryk af prisen ved at se på Sony øvrige produkter's vejl. EURO pris og sammenligne med den danske vejl. pris.

EDIT: PS2 slim-silver har vejl. pris på DKK 1449,- og EURO 159... udfra det vil PS3 "premium" koste 5458,-.
Jack_DJack_DSkrevet 23/05-06 08:44, rettet 23/05-06 08:45 
DeluxScan>[
MS har jo åbenlyst en plan, ellers ville et HD-DVD drev jo være omsonst. Hvordan de løser det, er så en helt anden diskussion.
I sidste generation stødte vi jo ikke på loftet, og der er da intet der tyder på, at alm. DVD ikke har plads nok.

Hvilken plan er det? De har mig bekendt meldt ud at det kun er til film brug de har HD-DVD add-on. Det er jo åbenlyst de har manglet et modtræk til Blu-ray og så hiver de en halvhjertet plan frem, det understøttes jo også af at Xbxo360 hverken har DVI eller HDMI indgang.

Du må iøvrigt være godt naiv hvis du tror at der er plads nok på en DVD til de næste 4-5 år som jo har HD som overliggende tema.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 23/05-06 09:05 
Jack_D>
Hvilken plan er det?

At lukke munden på de kritikere der efterlyste HD video support på "HD-konsollen" :)

Ellers har jeg også svært ved at se nogen plan.
HeroldHeroldSkrevet 23/05-06 12:02 
Jack_D>
Du må iøvrigt være godt naiv hvis du tror at der er plads nok på en DVD til de næste 4-5 år som jo har HD som overliggende tema.

Der er plads nok. Et spil som Oblivion bruger kun et enkelt lag på en DVD-skive, og dér er halvdelen af det de mange mange linier talte dialog med flere forskellige stemmer. Du skal tænke på at pc-spil har kørt i HD-lignende opløsninger i årevis, uden at fylde mere end en enkelt DVD eller et par CD'er. Og tager du forbedret kompressionsteknologi, samt det faktum at det ikke er så fandens stort et problem at smide en ekstra DVD med i æsken, hvis det endelig er, så er det næppe et brugtbart argument.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 23/05-06 12:11 
Sorry for at være lidt off-topic, men...
Alt dette om størrelse på medier fik mig lidt til at tænke på denne her:

Clicky
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Jack_DJack_DSkrevet 23/05-06 12:15 
Herold>
Der er plads nok.

Ok så det var hvad dit kig i krystalkuglen sagde, så må det jo nok passe.
Men hvilken baggrund udtaler dig så skråsikkert om dette - er du udvikler eller lign?

Herold>
Og tager du forbedret kompressionsteknologi, samt det faktum at det ikke er så fandens stort et problem at smide en ekstra DVD med i æsken, hvis det endelig er, så er det næppe et brugtbart argument.

Du misser en af pointerne, hvorfor overhovedet bekymre sig om at skulle skifte skive når næste generations lageringsmedie er her. Det giver imo heller ikke meget mening at kalde sin konsol next gen når den end ikke har next gen lageringsmedie.
Xbox kunne vise 720P, så hvad er next gen i forhold til dette??
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 12:51, rettet 23/05-06 12:51 
Jack_D>
Hvilken plan er det? De har mig bekendt meldt ud at det kun er til film brug de har HD-DVD add-on. Det er jo åbenlyst de har manglet et modtræk til Blu-ray og så hiver de en halvhjertet plan frem, det understøttes jo også af at Xbxo360 hverken har DVI eller HDMI indgang.

So? Det er jo også til film, det skal bruges? Spil kører allerede i HD

Du må iøvrigt være godt naiv hvis du tror at der er plads nok på en DVD til de næste 4-5 år som jo har HD som overliggende tema.

Ha, dér er jeg 100% sikker. Fordi spil bliver HD, så fylder de jo nødvendigvis ikke mere. Der er i øvrigt en tråd på dette forum, hvor pladsen i next-gen medier genemgås.
Jeg så ikke ét spil på to DVD'er i sidste generation, og det var endda single-layer. FMV er yt, og det er det, der fylder.
Selv GC havde ikke pladsproblemer.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/05-06 12:54 
Beano>
Den annoncerede vejl. EURO pris er f.eks. allerede inkl. moms til EURO landene, så det burde kun lægges en moms forskel på den oven i - i teorien.

Er du sikker? Momsen er jo forskellig gennem EU, og hvis det er tilfældet, så er det vel et gennemsnit..?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
255 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig