X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

HDTV-tråden


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 05/04-06 01:03, rettet 05/04-06 10:14 
Jeg står og vil investere et faldskærm HDTV... har kigget frem og tilbage og har fundet interesse i blandt andet denne fra samsung...

derudover er jeg blevet varmt anbefalet denne fra Mirai

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=1604... Se hele indlægget


Samsung LE32M51
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 12/08-06 23:43, rettet 12/08-06 23:44 
Det virker dyrt og så synes jeg det er grimt :p Jeg ville aldrig købe Amitech, men for ikke så længe siden, ville jeg nok heller aldrig have købt Mirai... Jeg ville dog helt sikkert finde nogle flere anmeldelser af omtalte Amitech TV. Det er også en smule bagvendt, at det har DVI og ikke HDMI.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 12/08-06 23:45, rettet 12/08-06 23:45 
Hehe, ja det Mirai fucker sgu lidt op i en del betragtninger. Man kan jo næsten ikke tage jer seriøse længere. :-)

Umiddelbart virker det ikke billigt, men én gut sælger det nyt (billigt) på et andet forum. Umiddelbart kan jeg ikke finde nogle flere anmeldelser af det, ihvertfald ikke via min ven google...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/08-06 09:29 
*messer hypnotisk* Mirai Mirai Mirai Mirai Mirai!

Som tidligere skrevet: Jeg forstår ikke hvor de 10.000 kroners forskel på Mirai og "mærke X" forsvinder hen. Det kan simpelthen ikke forsvares at købe LCD til 15.000 med Mirai på markedet.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 13/08-06 09:59, rettet 13/08-06 10:03 
Hyakotake>
...Det kan simpelthen ikke forsvares at købe LCD til 15.000 med Mirai på markedet.

Nej, indtil videre har vi jo kun hørt beretniger Mirai's lyksageligheder, så som mystiske pixel-fejl, en elendig TV-tuner, en defekt RGB port og det grimme design (med eller uden ører)...

dchang>
.... Først var jeg hooked på Samsung LE-R72B, men så kæresten LER71W (den hvide model), og nu er jeg så selv stødt over et Amitech ...

Gå efter LER71W, og så må du ellers bare få forhandlet nogle sexuelle modydelser ind i ligningen :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dchangdchangSkrevet 13/08-06 11:15, rettet 13/08-06 11:16 
flottenheimer>
Gå efter LER71W, og så må du ellers bare få forhandlet nogle sexuelle modydelser ind i ligningen :-)

Se der var noget jeg ikke havde tænkt på. :-)

Jeg tror også det bliver LER71W. Den er nok også ret nem at komme af med igen, kunne jeg forestille mig.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SlothSlothSkrevet 13/08-06 11:34 
flottenheimer>
Nej, indtil videre har vi jo kun hørt beretniger Mirai's lyksageligheder, så som mystiske pixel-fejl, en elendig TV-tuner, en defekt RGB port og det grimme design (med eller uden ører)...

Mjah... Med fare for at lyde som en fanboy, så er din konklusion en gang ævl, synes jeg. Du har formået at tage de 4 negative ting der er sagt om et TV, og så lave det til produktets anmeldelse.

Pixel-fejl kan jo findes på alle fladskærme uanset model og mærke. Scart-porten er ikke defekt som sådan, den er blot ikke med RGB, som vi fik at vide fra producenten at den var. Design er en smagssag - jeg synes det er ok.

Jeg har testet TV-tuneren mod 2 andre TV, og har ikke fundet problemer med Mirai's tuner (jeg fandt ud af i går, at Stofa ikke har fjernet signalet endnu fra den tidligere ejer - så jeg har haft pakke 3 i over 1 måned nu *suk*). Det skal siges, at jeg som reference har brugt hhv et Panasonic CRT og et Prologic LCD.

Hvis du vil give 2-3 x prisen for et (minimalt) bedre billede, et "pænere" design, og et Samsung logo, så værsgo...
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 13/08-06 11:47, rettet 13/08-06 12:01 
flottenheimer>
Nej, indtil videre har vi jo kun hørt beretniger Mirai's lyksageligheder, så som mystiske pixel-fejl, en elendig TV-tuner, en defekt RGB port og det grimme design (med eller uden ører)...

Der er ingen defekt RGB port, bare falsk reklame, men nu er både du og dchang jo klar over dette, så I ikke køber et i troen om at der er 2x RGB. Som Sloth nævner har alle fabrikanter pixel-fejl. Jeg er vist den eneste herinde der har Mirai, som indtil videre har berettet om pixelfejl. Én ud af ni eller ti er vel ikke så skidt? I øvrigt skal fjernsynet jo bare byttes, og så er den skid slået.

Desuden synes jeg ikke designet er grimt. I hvert fald ikke på mit. Det er ikke stor kunst, men nu kostede skidtet trods alt ikke meget mere end 5k, hvorimod du betalte mindst det dobbelte...

Ja, jeg er træt af at der ikke er 2x RGB, men nu fik jeg købt fjernsynet alligevel, og nu hvor jeg har set Xbox 360 spil og Oppo 971 afspille DVDer på skærmen, så har jeg ikke lyst til at sende det tilbage. At købe et TV til 10k var ikke en mulighed, så det er helt i orden at man kan få noget brugbart til det halve.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 13/08-06 12:59, rettet 13/08-06 12:59 
Naiera, jeg kom til at tænke på, om din fejl muligvis kunne skyldes, at der er blevet trykket hårdt på skærmen, så pixelene er blevet lysere

Jeg har den "effekt" på min mobiltelefon efter en meget våd bytur, hvor jeg bare havde smidt mig på sengen med mobilen i lommen sammen med nøglerne. Der er nu et meget afgrænset cirkulært område, der er lysere end alt andet omkring det.

Du har ikke en lile purk løbende rundt derhjemme, der har syntes der var sjovt at trykke på skærmen, for at se de sjove farver?
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 13/08-06 13:10, rettet 13/08-06 13:11 
Jeg ved ikke hvornår der skulle være trykket hårdt på skærmen. Jeg fandt faktisk også noget jeg er temmelig sikker på er pixelfejl, helt ovre til venstre, så den skal vist tilbage så snart de har et nyt at give mig ;) Indtil videre kan jeg sagtens leve med det, så længe jeg ved, at jeg får et nyt på et tidspunkt.

Jeg skal vist finde en søndags DVD-pusher, for jeg har en sær trang til at se V for Vendetta NU...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/08-06 15:48, rettet 13/08-06 15:49 
Naiera, det er også kablet til 120 kroner fra gamebits som jeg har - jeg huskede forkert. Det må med andre ord være et semidefekt kabel du har.

Hyakotake>
NDR høj for igen at fjerne mest muligt grums.
LTI on - kan egentlig ikke se nogen forskel på on/off.

NDR vil jeg på det kraftigste anbefale at slå fra. Noise reduction medfører at billedets naturlige skarphed bliver reduceret. Basalt set _er_ der stadig noise - den formindskede skarphed gør den bare mindre tydelig.

Mht. LTI kan jeg pt ikke give en detaljeret forkalring på hvorfor den også bør slås fra, da jeg ikke er hjemme. Jeg mener dog at det ene filter lavede noget snavs med farver/lysstyrke, mens det andet medførte edge enhancement. Reelt vil det sige at små detaljer bliver umulige at se, da der er lidt for kraftige omrids rundt om ting. Jeg gætter på at det var LTI, da du beskriver DCI som noget med farverne.

Vigtigste pilleri: Lamp! Jeg havde først sat min Lamp til max (3), men her så "sort" meget grå ud. Det gav et bedre resultat at sætte Lamp ned på 2, og derefter rette op i kontrast+lysstyrke.

Det er jeg til gengæld helt enig i.
NaieraNaieraSkrevet 13/08-06 15:51 
Jmog>
Naiera, det er også kablet til 120 kroner fra gamebits som jeg har - jeg huskede forkert. Det må med andre ord være et semidefekt kabel du har.

Næh, for det originale virkede heller ikke. To uoriginale og et originalt kabel har jeg nu prøvet. Næste mulighed er at prøve en anden PS2. Fjernsynet skal jo alligevel byttes, så på et eller andet tidspunkt burde det komme til at virke :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 13/08-06 16:12 
Spøjst. Mit kabel virkede både på min gamle PS2 og den nye slimline. Er din PS2 fra en anden region, modificeret eller lignende?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/08-06 16:59 
Nu melder jeg mig også snart under Mirai-fanerne :) Det skulle gerne ankomme imorgen.

Hvad bruger folk i øvrigt til at tilslutte 360'eren, VGA eller Component? Og er der overhovedet nogen nævneværdig forskel? Indtil videre har den stået på VGA her, da konsollen har været tilsluttet min monitor.
(...)
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/08-06 16:59 
Sloth>
Du har ikke en lile purk løbende rundt derhjemme, der har syntes der var sjovt at trykke på skærmen, for at se de sjove farver?


Har du, Kristian? Det må da være på tide at små fedtede barne-fingre befamler dine animé/konsol-ting :D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/08-06 17:25 
Jmog (og andre): Jeg har pillet videre med indstillingerne. Contrast/brightness er sat en smule anderledes nu, men kun nogle få tals forskel fra første listing (efter at have kørt THX-optimizer fra King Arthur DVD).

NDR vil jeg prøve videre med.

LTI har jeg slået fra. Det gav nogle meget skarpe kanter (når jeg nu fik set lidt mere på "on" og "off") specielt omkring undertekster og andre strukturer med skarp kontrast. Med LTI off var det dog nødvendigt med et par trin op i Brightness, da LTI åbenbart påvirker billedet til at blive en smule lysere generelt. Desuden kunne jeg sætte Sharpness op, da billedet mistede en del detaljer (måske en slags falske detaljer, pga LTI-kontrast-skarpheden). Det kan dog også have en (hel) del at gøre med NDR :-)
dRxLdRxLSkrevet 13/08-06 18:36 


Kristian Meller, aka Naiera.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 13/08-06 18:43 
Jmog>
Spøjst. Mit kabel virkede både på min gamle PS2 og den nye slimline. Er din PS2 fra en anden region, modificeret eller lignende?

Ja, den er modificeret. Det skulle da lige være det der gør den "underlig". Nu skal jeg jo prøve med en anden PS2, og den vil ikke være modificeret.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 13/08-06 18:46, rettet 16/08-06 13:26 
Fox McCloud>
Hvad bruger folk i øvrigt til at tilslutte 360'eren, VGA eller Component? Og er der overhovedet nogen nævneværdig forskel? Indtil videre har den stået på VGA her, da konsollen har været tilsluttet min monitor.

VGA er helt sikkert det bedste. Nogle foretrækker component på grund af mørkere farver, men det er der jo rig mulighed for at indstille sig fra. VGA spytter præcis den opløsning dit fjernsyn har ud, mens component bare spytter en af standard HD-opløsningerne ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/08-06 19:03 
Lyder godt! Jeg ville også meget nødigt ud og spendere 200-300 på endnu et kabel til konsollen.
(...)
NaieraNaieraSkrevet 13/08-06 19:28 
Component følger med konsollen, med mindre du har et Core system ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/08-06 19:39 
Whoops, det er da rigtigt :p Det må ligge og flyde i den originale emballage et eller andet sted så!
(...)
NaieraNaieraSkrevet 14/08-06 14:44 
Nå, men det var da meget enkelt at få byttet det TV. De havde fået en hel stak af dem hjem i Storcenter Nord, så indenfor ti minutter af at vi trak nummer var vi på vej ud af butikken med et nyt. Så må det jo gerne lige være uden pixelfejl...

Jeg tillod mig i øvrigt lige at give tråden her et andet navn ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 14/08-06 15:20 
God idé (mht navneskift) og tillykke! Det er altid rart når man undgår at blive fange i forbrugerhelvedet.
Hvad sker der?
SlothSlothSkrevet 14/08-06 16:20, rettet 14/08-06 16:22 
Jeg har lagt mærke til en lav brummen fra mit Mirai. Den kommer både fra højttalerne, men også fra selve fjernsynet bagpå.

Den er forbundet med min Lamp-styrke - hvis lamp står på 0-2, så er den der med varierende frekvens (og samme lydstyrke), på Lamp 3 er den væk.

Lydstyrken ændrer sig ikke ved volumenændring på fjernsynet/muting. Den bliver lavere hvis jeg smider et jack-stik i headphones-udgangen (dvs. fysisk frakobler højttalerne).

Lydstyrken/frekvensen ændres ikke ved justering af brightness/contrast etc.

Jeg kan sagtens leve med den, men siden jeg lagde mærke til den er der, så er det den jeg fokuserer på (vil gerne have min Lamp på 2 - ellers er det for lyst IMO).

Har I andre Mirai-brugere samme lyd?
Kiss me, would you kindly?
NaieraNaieraSkrevet 14/08-06 16:55, rettet 14/08-06 17:10 
Mit brummer også lidt. Det kan være så mange ting. Strømforsyning, en lille blæser af en art, eller bare noget brummen der kommer fra al den smarte elektronik derinde ;) Jeg har dog ikke lagt mærke til at den lave brummen larmer mere eller mindre. Jeg kan i øvrigt sagtens leve med den lyd, for jeg kan slet ikke høre den når jeg kommer en meter eller to væk. Jeg har altid en mini-jack til phono converter i hovedtelefonsindgangen.

Min strømforsyning pev også helt ulideligt i ca. fem minutter den første dag jeg havde det, men så forsvandt det helt igen. Jeg hader sådan nogle strømforsyninger i de her LCD tingester! Begge computerskærme vi har i huset har også nogle lede strømforsyninger der piver.

la0s>
God idé (mht navneskift) og tillykke! Det er altid rart når man undgår at blive fange i forbrugerhelvedet.

Jo tak ;) Det ser ud til at det nye TV er fri for pixelfejl og andet gøjl, hvilket jo er pænt lækkert. PS2en virker stadigvæk ikke, så jeg må jo prøve en anden maskine.

Jeg lagde i øvrigt mærke til, at Mirai har opdateret databladet til modellen med ørerne, så der nu ikke lyves om RGB på port 2. Ikke at jeg kan bruge det til noget, men det er da godt at det måske holder andre fra at blive snydt. Fjernsynet er i øvrigt nede i 5k før forsendelse inde på Hifipriser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 14/08-06 17:29 
Jeg har tænkt mig at køre noget TV-out fra min PC og har et spørgsmål: Jeg har en DVI-I udgang fra mit grafikkort. Kan det lade sig gøre at bruge et kabel som dette selvom det er DVI-D --> HDMI?

Link...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 14/08-06 17:35 
Kig på dit stik på grafikkortet og se om det passer med det du kan se på billedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
seebergseebergSkrevet 14/08-06 17:43, rettet 14/08-06 17:46 
Min udgang er en DVI-I dual dvs. både digital og analog og ser lidt anderledes ud end DVI-D. Men for mig at se, kan DVI-D stikket godt passe ind fysisk. Spørgsmålet er så om det vil virke :]

DVI-I dual
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
NaieraNaieraSkrevet 14/08-06 17:48 
Så vidt jeg ved er de kompatible så længe stikkene passer. Det er vist den analoge udgave (selvom det er åndssvagt at man kan få en analog udgave af et stik der hedder DIGITAL Video Interface) der er odd one out.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 16/08-06 11:23, rettet 16/08-06 11:23 
DVI-I er der ikke noget åndssvagt ved. Det er en glimrende løsning da man så via en adapter reelt har to VGA-udgange, hvis det er det man skal bruge.

DVI-A derimod... giver ingen mening. Det er simpelthen VGA med en anden stiktype.
NaieraNaieraSkrevet 16/08-06 13:10 
Ja, det var jo lissom DVI-A der var "åndssvagt"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 17/08-06 08:37 
Nu skulle der gerne ske noget nyt i min sag, forhåbentligt idag. Bestilte endelig et LCD, i forgårs, så når jeg kommer hjem fra arbejde i aften skulle jeg gerne have et Samsung LE32R71W med hjem. Jubii! :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ChronoChronoSkrevet 17/08-06 17:41 
Faldt lige over en anmeldelse af Mirai 32". Opsummering: Super flot billede, ringe hastighed på kanalskift og tekst-tv.

Hardware-test.dk
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 17/08-06 18:34 
Jeg er enig i kritikken (selvom jeg egentlig er lidt ligeglad med kanalskift og tekst-tv), men jeg synes dog anmeldelsen var lidt pinlig, samlet set. Jeg kunne godt bruge noget bedre engelsk, der til sidst :p

Mådan man vælger input på irriterer mig også lidt. Der er mange at skifte igennem, og hvis man ikke rammer den rigtige rytme får man lov til at trykke igen. Jeg kan ikke engang gå direkte til et specifikt input med min Harmony universalfjernbetjening.

Jeg gad i øvrigt også godt vide hvilken DVD-afspiller der blev brugt til testen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 17/08-06 21:35 
Nu låner jeg lige tråden. Jeg har fået sat fjernsynet op nu og er generelt meget tilfreds, med undtagelse af tv-delen som jeg syntes virker meget dårligt. Jeg har dog den helt gamle model af TDC's Selector, så det kan meget vel være den, da vi har kabeltv. Det skulle se bedre ud.

Component på 360'eren ser derimod helt forrygende ud.

Men spørgsmålene lyder, er der nogen der har kabeltv samt et Samsung LCD (Palsgaard) eller evt. et andet LCD? Hvordan ser det ud?

Spørgsmål 2 lyder på et component-kabel til min dvd-afspiller, nogen der kan anbefale ét der ikke koster en herregård?

Jeg regner så med at køre 360'eren med vga-kabel i hdmi/dvi-stikket og så dvd'en via componentkablet. Hvad gør i andre?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/08-06 21:44 
De er godt nok sløve ved Computerne.dk hvor jeg valgte at købe Mirai fjernsynet. Da jeg købte det stod der på siden, at der var adskillige eksemplarer på lager, pengene blev hævet fra min konto og jeg fik en mail om at det var afsendt.
I dagene efter skete der så intet og først da jeg tog kontakt til dem kunne de fortælle mig, at det er i restordre men at de regner med at det snart kommer. Argh. Jeg havde lige set frem til at bruge 360'eren igen for første gang i månedsvis.
(...)
NaieraNaieraSkrevet 17/08-06 21:45, rettet 17/08-06 21:46 
dchang>
Jeg regner så med at køre 360'eren med vga-kabel i hdmi/dvi-stikket og så dvd'en via componentkablet. Hvad gør i andre?

Hvis du vil have noget ud af dit TV mht. DVD skal du have en afspiller med DVI/HDMI. Component på et LCD TV ser dårligere ud end RGB-Scart på et godt CRT TV.

X360 er bedst med VGA. Der er vel en VGA indgang på dit fjernsyn? Ud og finde sådan et kabel ;) Når du så har købt det, kan du evt. sammenligne DVD med component og DVD med VGA på X360, for at se hvor ringe førstnævnte er ;)

Et component til component kabel burde ikke koste meget mere end 150,- i ordentlig kvalitet. Jeg så nogle der så fair nok ud i TDC butikken i Storcenter Nord.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 17/08-06 21:54 
Okay. Tror bare at jeg køber et guldbelagt scart-kabel til dvd'eren istedet for det 20 kroners jeg bruger nu.

Og jo der er vga. Prøver at tjekke i tdc-butikken inde i midtbyen. Ellers må folk gerne smide et link hvis de har set noget godt. Hvor god kvalitet er vga-kablet fra MS?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 17/08-06 21:59, rettet 17/08-06 22:01 
VGA-kablet fra MS er nok det bedste du kan få, eftersom det er det eneste officielle. Du kan ikke bruge VGA-kabler der ikke er lavet til X360.

Og det hjælper ikke meget at købe et "godt" scart-kabel. Det vil bare se endnu dårligere ud, eftersom RGB via scart ikke kan overføre et progressivt signal. Med CRT TV skal der kun konverteres fra digital til analog, mens du med et LCD TV tilføjer endnu en konvertering, nemlig tilbage til digital igen. Det er lidt slemt, og det er en af grundene til at det er vigtigt at holde det hele digitalt med DVI eller HDMI.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 17/08-06 22:19, rettet 17/08-06 22:22 
Æv. Så må jeg vel bare se dvd på 360'eren. Men jeg vil lige prøve at købe et billigt component-kabel til dvd-afspilleren da den har progressive scan her igennem.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 18/08-06 22:21 
dchang>
...i aften skulle jeg gerne have et Samsung LE32R71W med hjem. Jubii! :-)

Hvor meget måtte du betale? Og hvor købte du det?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dchangdchangSkrevet 18/08-06 22:29 
Jeg gav 10995 inkl. fragt, købt på laptops.dk. Bestilte det tirsdag aften og det ankom igår.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JmogJmogSkrevet 21/08-06 00:09 
Nu har computerne.dk forresten sænket prisen på Mirai TV'et med 400 kroner.

Forståeligt, det var jo også vanvittigt dyrt i forvejen ;-). 4800 er kun liiige acceptabelt.
JmogJmogSkrevet 21/08-06 15:52 
flottenheimer>
en elendig TV-tuner,

Jeg synes faktisk tuneren er glimrende. Jeg har TDC kabeltv og med mit ualmindeligt gode antennekabel får jeg et billede, der på visse kanaler kommer i nærheden af DVDkvalitet. Det ser absolut ikke dårligere ud end på mit gamle CRT. På flere punkter ser det faktisk bedre ud.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/08-06 18:50 
Så modtog jeg langt om længe også fjernsynet. Jeg kan dog ikke få TV-delen til at virke, da jeg, efter automatisk scanning efter kanaler, bare får et grønt billede, mens lyden fra de enkelte kanaler kører i baggrunden. Hvilken rookie fejl begår jeg?

Xbox 360 ser i øvrigt rigtig godt ud mens DVD afspilningen ikke er voldsomt pæn her.
(...)
dRxLdRxLSkrevet 21/08-06 18:56 
Ah piss, nu har du fristet mig for meget. Jeg bliver nok også nødt til at anskaffe mig et sådant Mirai med ører. Spørgsmålet er om jeg skal være "fræk" og købe det til "firmaet", eller om jeg skal satse på at T&S ikke er lige så pressede næste år...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 21/08-06 19:41 
Én efter én bukker vi under for fristelsen. Der går ikke længe inden Mirai er officiel sponsor af P:R ;)

Anyway, TV-signalet virker nu fint her efter fjernsynet har været slukket. Jeg var åbenbart for utålmodig.
(...)
NaieraNaieraSkrevet 21/08-06 20:07, rettet 21/08-06 20:09 
Fox McCloud>
Så modtog jeg langt om længe også fjernsynet. Jeg kan dog ikke få TV-delen til at virke, da jeg, efter automatisk scanning efter kanaler, bare får et grønt billede, mens lyden fra de enkelte kanaler kører i baggrunden. Hvilken rookie fejl begår jeg?

Xbox 360 ser i øvrigt rigtig godt ud mens DVD afspilningen ikke er voldsomt pæn her.

Hvis du bruger VGA kabel og det ikke ser pænt ud, så gør du et eller andet galt. Eller så har du bare vildt høje standarder... (som kun vil kunne tilfredsstilles med Blu-Ray eller HD-DVD, kunne jeg forestille mig)

Grøn skærm får jeg engang imellem når computerindgangene skal bruges eller har været i brug. Enten skal man slukke for skærmen eller den tingest der skal vise billede på skærmen. Sidstnævnte plejer at virke.

EDIT:

Fox McCloud>
Anyway, TV-signalet virker nu fint her efter fjernsynet har været slukket. Jeg var åbenbart for utålmodig.

Det troede jeg ærligt talt du havde prøvet ;) Men det med grøn skærm fra tid til anden, er du altså ikke alene med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/08-06 14:34 
Er der forskel på "nul-signal"-farven på skærmen? Min skærm er blå, når der ikke er signal.
NaieraNaieraSkrevet 22/08-06 14:40 
Min skærm er selvfølgelig også blå når der intet signal er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
778 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig