X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 30/09-15 03:13 
Polygon kigger nærmere på det og ifølge dem var de første 45 minutter frosne logoer. Derfra går det ned af bakke, som i stejlt:

Don't buy this game
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 30/09-15 08:32 
Imponerende hvordan det lort kan sendes ud - de skader kun dem selv og franchisen.
OdinOdinSkrevet 30/09-15 09:06, rettet 30/09-15 13:17 
Men kunne nemt argumentere for at der ikke er noget franchise at skade. De opretholder bare status quo. Taget i betragtning, at serien var boret så langt ned i jorden gennem malkning og mismanagement og har ligget død og begravet i flere år, var jo ikke ligefrem fordi verden sad og skreg utålmodigt på et nyt spil. Så hvorfor pokker rush'e?
Normalt skubber man ufærdige spil ud ad døren for at time det med kulminationen på en allerede igangsat dyr marketingkampagne, men det her spil har jo nærmest ikke haft andet PR end gængs spilpresseomtale. Det giver nul mening.
Bede-xBede-xSkrevet 30/09-15 09:18, rettet 30/09-15 09:27 
Odin>Så hvorfor pokker rush'e?

Hvis jeg skulle gætte...

Activision, Inc. (Nasdaq: ATVI) announced today that the company has extended its successful partnership with world-renowned skateboarder Tony Hawk through an exclusive multi-year video game licensing agreement that expires in 2015

http://www.prnewswire.com/news-releases/tony-hawk-extends-long-term-exclusive-video-game-licensing-agreement-with-activision-76357687.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 30/09-15 09:20 
Så giver det mere mening at det absolut skulle ud nu. Game over, man.
Captain NCaptain NSkrevet 01/10-15 01:39, rettet 01/10-15 01:42 
Konsolkongen>
Det lyder godt nok som en ubehagetligt dårlig oplevelse :(

Mht afrundede pixels. Hvis den bruger samme HDMI kit som dét Kevtris har lavet til almindelige NES-konsoller, så kan du slå dette fra (heldigvis). Mener at menuen hedder scaling, og der skal du bare slå den over på off.

https://youtu.be/Xuw6EZdj2tE?t=88

Min konsol står så vidt jeg kan se allerede på "None".
Jeg ved ikke om jeg bare forventede noget andet når jeg hørte ordet opskalering, men syntes ikke det virker som om det er en pixel per pixel opskalering med klare firkantede blokke.

Her er 2 eksempler fra mit TV.

Aaarrrgh-tråden
Aaarrrgh-tråden

Er det sådan det er meningen det skal se ud i 720p?
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-15 01:52, rettet 01/10-15 01:53 
Det håber jeg fandeme ikke, det ser jo herrens ud :(

Vi kan nok ikke udelukke at dit TV kan være synderen (omend det i så fald skal have en mere end almindeligt retarderet skalerings-algoritme).
Hvilket mærke er der tale om? Sæt det til Game Mode (Spiltilstand, Spilmodus eller lign. på dansk). Slå AL form for "billed-forbedring" fra hvis det ikke allerede er, og prøv at skru ned for skarpheden (normalvis skal den på Panasonic skal stå på 0, på Sony og Samsung skal den stå i midten).

Jeg vil tro at det er din Analouge NT, der er problemet. Er det samme menu, som i den video jeg linkede til?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Captain NCaptain NSkrevet 01/10-15 02:06, rettet 01/10-15 02:11 
Okay. Nu ser det så lidt bedre ud

Aaarrrgh-tråden
Aaarrrgh-tråden

Troede ikke at TV indstillingerne kunne forvrænge billede så grusomt.
Det er et Finlux TV som jeg faktisk lige har købt for ca 2 måneder tilbage.

Og jep. Det er den samme menu vil jeg mene.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-15 09:47 
Ja det lader til at være TV'et.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/10-15 10:56 
Puha, det var alligevel en forbedring! Det andet så godt nok grufuldt ud :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-15 12:59 
Der er mange der vil mene det modsatte :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/10-15 13:08 
Der er mange der har slået hovedet en anelse hårdt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/10-15 18:13 
Jeg mener at Sega reklamerede med "HD" versioner af spillene, på Mega Drive Collection til PS3 og 360 fordi der var et lign. filter man kunne sætte på... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/10-15 08:53 
"Forsendelsen bliver toldbehandlet, leveringstid kan derfor endnu ikke beregnes" :(
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 26/10-15 09:29 
Jeg har også noget liggende til toldbehandling. Vel og mærke et spil til 60 kr. med fri fragt :/ Post DK damen fortæller mig, at det ikke er unormalt, at sælgere (fr i dette tilfælde Jap) skriver mere på end hvad det er solgt for, eftersom det åbenbart giver den en højere erstatning, hvis spillet går tabt.
Hvis dette er tilfældet, lyder det til at jeg skal have gang i en negativ anmeldelse via Ebay igen :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 26/10-15 09:32, rettet 26/10-15 09:33 
Det har jeg godt nok aldrig hørt om. Men havde enkammerat der fik en kæmpe toldbøde for en NES der var sendt som gave (altså det VAR en gave, ikke markeret som gave), fordi den blev forsikret for $200 ved afsendelsen....
Heldigvis kan du bare sende dem kvitteringen fra eBay, det burde være det afgørende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/10-15 12:54 
Jeg måtte engang af med told for et eksemplar af tegneserien RoboCop vs. Terminator. Den kostede vel fem pund, og blev altså sendt fra England...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mes1983Mes1983Skrevet 26/10-15 15:32 
Jeg vandt engang en jap N64 i orig æske og et par spil til ca 5£ og så selvfølgelig forsendelse oven i. Her måtte jeg i gang med en større bevisførelse, før de hos PostDK troede på mig og udleverede pakken.

Fra deres synsvinkel kan jeg jo godt se, at det så undeligt ud. Men den kostede jo vitterligt ikke mere, og heldigvis kunne jeg få sælger til at bevise, hvad den havde kostet at sende med skib fra Japan.
OdinOdinSkrevet 26/10-15 15:33 
Værste toldoplevelse: Ti stk. anime DVD'er bestilt hos en canadisk forhandler á ca. 100kr. stykket inklusive forsendelse. Alle ti skiver ankom ENKELTVIS. Hvad der skulle have været et indkøb til 1000kr. endte med at koste mig 2850kr. Tak for lort, danske toldmur.
WehnerWehnerSkrevet 26/10-15 15:50 
Mjah, den hænger vel mere på den canadiske forhandler, gør den ikke?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 26/10-15 15:56 
Jeg mener stadig at aben sidder hos den danske toldmur. Systemet er helt fucked op. At private skal af med moms på billige varer bestilt fra udlandet er i sig selv forrykt, og så er der den latterligt lave beløbsgrænse vi kan gå videre med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 26/10-15 16:02 
Minimumsgrænsen er helt klart for lav og gebyret er forrykt, men er det noget særligt dansk, at private skal betale moms/vat af importerede varer? Det ville jeg da ikke gætte på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 26/10-15 16:03 
Næh, men det er stadig en tumpet idé.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 26/10-15 16:18 
Det er nok ikke helt ligetil at indføre en internationalt omspændende handelsaftale. Bare se hvor hårdt det går med EU
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 26/10-15 16:21 
Løsningen er selvfølgelig at momsgrænsen følger med op til toldgrænsen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 26/10-15 19:37, rettet 26/10-15 20:40 
For lige at uddybe min tirade, skal det siges, at jeg ikke har noget imod momsen. Den skal selvfølgelig betales. Det er desværre den eneste måde de her samhandelsaftaler kan fungere på indtil vi indfører reversibel moms udenfor EU også. Jeg har til gengæld ikke andet end harme til overs for vores pisseslappe forbrugerlovgivning, der gør det muligt for et nær-monopol som Post Danmark at sætte gebyrer til præcis hvad der passer dem.

Helt seriøst: Prøv at slå det op; vores regler for gebyrer kan stå på en sammenfoldet serviet og kan koges ned til "virksomheden kan tage de gebyrer der passer dem, så længe kunden bliver informeret først". Det fungerer jo fortrinligt for en virksomhed som Post Danmark, der nærmest uden konkurrence håndterer stort set al fortoldning af privatimporterede varer udenfor EU - for det betyder, at de blot en gang om året kan nøjes med at sende en ny folder ud, der varsler om takststigninger, og så er dén skid slået.

Det er det samme som bankerne og mange andre institutioner gør. Fordi de fleste andre facetter af deres forretning er statsregulerede i et eller andet omfang, er gebyrerne en af de få muligheder der har for at plukke forbrugerne, og jeg skal edderbroderemig love for at der bliver gået til makronerne.

Godt nok har vi et bøvlet tarifsystem (dog ingenlunde så bøvlet som f.eks. det engelske), men jeg kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi forestille mig hvordan man kan retfærdiggøre at tage en gennemsnitlig timeløn for det rutinearbejde der ligger i at beregne toldværdien af en fucking vare. Det hænger simpelthen ikke sammen. Det er bare grådighed - og jeg sprænger fandeme' et blodkar hvert eneste år når deres årsregnskab alligevel bliver fremlagt med røde tal og de kommer raslende med tiggerbøssen fordi markedet er åh-så-hårdt for de-facto-monoler. Dø i en ildebrand, Post Danmark.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/10-15 20:09 
Gebyret er også det eneste, jeg rigtigt har noget imod. Det er så dumt, at man skal betale 160,- for at "få lov til at" betale told. Det lugter af rockermetoder...
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-15 20:22 
Jeg har lige måtte af med 193kr for en pakke. Hvoraf de 160kr var gebyret. Det er fuldstændig hul i hovedet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Mes1983Mes1983Skrevet 26/10-15 20:35 
Og hvem sætter egentlig bagatelgrænsen for forsendelser? De 80,- hænger jo slet ikke sammen med noget...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-15 20:38 
Næ og det gør gavegrænsen på 320kr heller ikke... :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/10-15 20:46 
Mes1983>
Og hvem sætter egentlig bagatelgrænsen for forsendelser? De 80,- hænger jo slet ikke sammen med noget...

Det er helt go' nat, og den indexreguleres heller ikke svjv, hvilket betyder den reelt falder år efter år.
NaieraNaieraSkrevet 26/10-15 20:54 
Jeg mener at grænsen burde være den samme i hele EU. Det gider man bare ikke at gøre noget ved her.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 26/10-15 23:01 
Shadowman fra MM3 kun med Megabuster. Hvordan fanden skal man klare den boss?
Hans hop er random, så det er knap umuligt at slide under for at få plads, og om han slider eller kaster shadowblade efter hvert tredje hop er tilfældigt, og da slide ikke har nogen "tell" er det 50/50 om man bliver ramt af slide eller blade. Hopper man ikke øjeblikkeligt bliver man ramt af slide, men gør man det og han vælger at kaste istedet bliver man ramt af det...
Vil virkelig gerne lage MM1-6 Robot Rush (no items) i MM Legacy Collection, men sålænge jeg ikke kan klare Shadow er det ligemeget :(
SumezSumezSkrevet 27/10-15 07:30, rettet 27/10-15 07:31 
Tror faktisk Shadow Man er den eneste boss jeg ikke har klaret med buster. Han er virkelig tilfældig og jeg har aldrig været i stand til at gennemskue ham. Der er ingen gode guides på nettet.

Sig gerne hvis du finder ud af noget.

Edit: evt pop et par E tanks? Spillet er propfyldt med dem, og de kan ikke rigtig bruges nogle andre steder udover måske yellow devil hvis den trækker ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/10-15 09:43, rettet 27/10-15 09:49 
Det er challange mode jeg snakker om, MM3 Robot Masters No items, så ingen E tanks, ingen special våben.
Jeg klarede ham endelig i går efter nogle flere forsøg.
Han laver altid tre hop, og så enten en slide, eller smider blades (kun to hop i starten). Efter at have set nogen replays synes det at en strategi er at prøve at holde sig langt væk. Man kan så hoppe når han lander tredje gang, hvis slide hop fremad, ham der har rekorden for MM3 Robot Rush No Items på Xbox One bliver ramt to gange af Shadowman i replayet.
Jeg antog mest at han vil smide blades, især hvis han er længere væk. Skaden er den samme om man bliver ramt af blades eller slide, men det er nemmere at undgå blades end slide og da det er stortset 50/50 er det en ok gamble, plus jeg synes også det er nemmere at ramme ham på den måde.
SumezSumezSkrevet 27/10-15 09:54 
Ok, jeg aner ikke hvad challenge mode går ud på - syntes ikke jeg ville give penge for spil jeg allerede ejer adskillige eksemplarer af, og det BS de har lavet med spillene med save states og autofire er ikke noget jeg ønsker at støtte. :P
Men kan man selv vælge rækkefølgen? For så er det jo bare at vælge Shadow Man først, de andre bosser er nemme nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/10-15 10:39, rettet 27/10-15 10:43 
Rækkefølgen er fast, men i MM3 Rush er han nummer to efter Snakeman, så det kunne være værre :)
Challenge modes er faktisk rigtig sjove, ingen savestates der. Autofire gør det lidt nemmere men ved de fleste bosser hjælper det ikke så meget.
Der er forskellige slags, mixes af bidder enten fra et MM spil eller blandet sammen fra flere, ofte med et tema, og man har så alle de våben eller items fra det spil til rådighed, med mindre det er en No Items Challenge.
SumezSumezSkrevet 27/10-15 10:47 
Okay det er en meget sjov idé, hvor meget er der af de challenges?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/10-15 10:47 
Iøvrigt: http://www.playright.dk/forum/emne/36909-mega-man-legacy-collection
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 31/10-15 10:01 
Aaaaargh fruen ringede fra Hong Kong... "jeg står i et marked, der er meget super nintendo. Skal jeg kigge efter noget specielt...?"

o_O

Sensitiv outsourcing. Jeg har sagt Pop n Twinbee og Super Puzzle Bobble, men kunne ikke finde på mere.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 31/10-15 11:44, rettet 31/10-15 11:44 
Givet lokationen, er der så ikke en forholdsvis høj risiko for at det er piratcarts?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/10-15 12:56 
Jo det vil jeg også tro :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 31/10-15 14:50 
Ja fik efterfølgende en besked....

"Øøøøh tror måske det er kopivarer"

Flyttes til "pyyyyyh-tråden"
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/11-15 14:41 
KillerBean2>
"Forsendelsen bliver toldbehandlet, leveringstid kan derfor endnu ikke beregnes" :(

I dag får jeg så en toldopkrævning, som er dateret d. 30. oktober, WTF?!

Told+afgifter+moms = 33,-
Ekspeditionsgebyr = 160,-

Dummebøde i alt: 193,-

Hold kæft, hvor er det tumpet...
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 10/11-15 14:51 
Hvorfra? Hvilket land?
The medium is the message.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/11-15 15:51 
US of A.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-15 17:47 
KillerBean2>
KillerBean2>
"Forsendelsen bliver toldbehandlet, leveringstid kan derfor endnu ikke beregnes" :(

I dag får jeg så en toldopkrævning, som er dateret d. 30. oktober, WTF?!

Told+afgifter+moms = 33,-
Ekspeditionsgebyr = 160,-

Dummebøde i alt: 193,-

Hold kæft, hvor er det tumpet...

Jeg fik også en på præcis samme beløb for en måneds tid siden. Det blev jeg også ret træls over :(

Jeg ville med glæde betale de 33kr, men gebyret er noget svineri :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
WonderboyWonderboySkrevet 10/11-15 18:44, rettet 10/11-15 18:47 
Kan stadig ikke forstå i bliver så gale?, sådan har det snart været længe, når man køber uden for EU,
så det kan jo ikke komme bag på nogen?, så enten lade være med at købe uden for EU eller købe og så bare betale hvad det koster, sådan er livet jo :-).
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/11-15 20:15 
Jeg er ikke gal, og det kommer heller ikke ligefrem bag på mig. Men du må da indrømme, at det er ret fjollet, når næsten 83% af et beløb, man skal betale, udgøres af et gebyr? :)
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 10/11-15 20:33 
Ja det er rigtigt og det er vildt dyrt, men sådan er reglerne jo desværre,, og i brokker jer vær gang :-).
I love monster land
3'660 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig