X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aaarrrgh-tråden


Svar
HeroldHeroldSkrevet 29/03-06 00:03 
Jeg ved ikke om vi har det, men nu syntes jeg at der er brug for en tråd til at lukke galde ud i.

Her kommer mit mavesure indlæg:

Jeg er forkølet. Det er i og for sig i orden, det er en del af livet, og det giver mig en undskyldning for at fordybe mig i Oblivion... Altså lige indtil i dag.

I dag valgte mit 4 mnd gamle 32" Samsung-LCD-TV at gå i stykker.... Se hele indlægget
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3'660 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 06/12-06 01:08 
Lyder som ham Playkid også har stiftet bekendskab med.
dRxLdRxLSkrevet 06/12-06 01:08 
Fik du ordnet hans søster? :-p

Nå spøg til side, det lyder da næsten som den samme person. Han må have noget med spil-manualer :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TLTLSkrevet 06/12-06 01:32 
Playkid>
I morgen taget jeg ned i forretningen, med kvitering på de købte, uåbnede spil, for at bevise min uskyld og forhåbenligt få en ordentlig undskyldning.


Jeg forstår ikke idéen i at købe spil og så lade være med at åbne, eller spille dem overhovedet. Det bliver jo i sidste ende bare til penge ud af vinduet? Kan nogen forklare mig det.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Bede-xBede-xSkrevet 06/12-06 01:39 
Tja, enten er man samler eller også har man vel tænkt sig at spille dem på et tidspunkt. Jeg hører selv til den sidste gruppe, da alle de spil jeg køber, bliver købt med intentionen om at spille dem engang.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 06/12-06 11:34 
Købte dem på Boomtown, både som samlerobjekt, men jeg regnede også med at få spillet dem, det blev dog kun til nogle få.

Jeg er dog stoppet med at købe spil, hvis jeg ved der er en chance for jeg ikke kommer til at spille dem.
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 06/07-07 00:16 
Nogle gange er buschauffører altså usympatiske. Specielt når man cykler i den silende regn og pænt sætter farten ned før de største vandpytter, for at undgå at give sig selv og andre et ekstra skvæt vand, og når de fleste bilister gør nogenlunde det samme.

Lækkert, næsten hjemme, og skoene er kun våde på overfladen.

Hvorfor skal en kæk buschauffør så pludselig opføre sig som Jesus og kløve den største vandpyt han kan finde på langs? Måske syntes han, at jeg trængte til at blive vasket fra nakken til under skosålerne?

Jeg vil hermed gerne bede om hjælp til at hidkalde Harry Potter, så vi en gang for alle kan få tryllet alle bus- og taxachauffører tilbage til den af Fandens rådne tænder, de udklækkes fra.

Og hvem har set mit spil? Kender I det, at man *næsten* er sikker på, at man på et tidspunkt har købt et eller andet spil, og når man så vil spille det, kan man ikke finde det. Er det væk, eller har man bare ikke købt det alligevel?

Det er godt nok grumt som, at en af de største problemer i ilandene er, at vi har tilegnet os så meget skrammel, så vi enten ikke kan finde det, eller er i tvivl om vi overhovedet har købt det :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/07-07 12:32 
jaes>
Og hvem har set mit spil? Kender I det, at man *næsten* er sikker på, at man på et tidspunkt har købt et eller andet spil, og når man så vil spille det, kan man ikke finde det. Er det væk, eller har man bare ikke købt det alligevel?

Når jeg ikke kan finde et spil, som jeg næsten er sikker på at have købt, er der som regel fordi, jeg har lånt det ud til en ven, jeg har glemt, jeg havde :D
AV Intelligent Terminal
DarkenDarkenSkrevet 11/07-07 11:32, rettet 11/07-07 11:38 
Dette var faktisk noget jeg havde skrevet inde på mit guild (wow) forum... men jeg synes jeg lige så godt kunne poste det her også:
------------

Mens jeg ventede på at MS fik flyttet sin armeret paly numse ned til Tanaris, tænkte jeg at jeg i grunden aldrig rigtigt havde fået testet mit Logitech G15 ordenligt... de kalder det et "gaming keyboard" men hvad synes de at der gør det så godt til gaming??

Overfladisk Vurdering:

- USB indgange?
Nej det har andre også

- Media control panel?
Niks standard nu om dage.

- Flot blåt lys?
Meh been there done that.

- Fikst display der blandt andet kan vise ingame stats i forskellige spil? Desværre ikke den store understøttelse endnu, virker mere som et media asset end noget andet.

- Macro knapper!!!
Ja!, de er ganske rare... men de skal bindes til keys og kan ikke bruges til direkte kommandoer.

Er macro knapperne virkelig dét der adskiller keyboardet fra de fleste andre?

... eller er det mon at det kan modstå ½-1 liter faxe kondi lige ned i tasterne?

Det må vi teste tænkte jeg og smadrede min hånd ind i min sodavand.

Testen:

Det blinkede og blinkede og displayet gik amok og samtlige taster trykkede helt af sig selv, AARRRGH tænkte (råbte) jeg og overvejede at 2 liter sodavands flasker ikke er så stabile på et bord som de alm 1½ liter. Jeg fik flået stikket ud og forsøgte at få så meget sodavand ud som muligt med det samme. Indså at dette var en større operation og sagde hygge-hej til MS. Så skilte jeg skidte ad og rensede det bedst muligt (hehe man er ikke supporter for ingen ting ;))

Der er nogle vigtige forskelle inde i keyboardet som gør at der er mindre væske der rammer de kritiske steder (blandt andet en klar plast plade i bunden, som gør at de følsomme elektroniske tråde fra knapperne ikke ligger og sopper i væsken.. Hvorvidt det er til tænkt eller bare en bivirkning af dens rigtige formål (sprede lys fra blå dioder) er mig ukendt, men det virkede godt. Et andet er at under knapperne er der en gummi "pude" som er den som rammer knapperne, den er i et stort stykke og hjælper væsken med at ramme ned i bunden istedet for på elektronikken.

Inden jeg lavede for meget rengørning ville jeg lige teste om det nu også virkede, så jeg satte det sammen igen og har indtil videre ikke kunne finde nogle taste fejl osv. Så nu har jeg totalt skilt det (mere endfør da jeg nu har trykket alle knapperne ud også) og gået igang med total rensning. Lige nu skriver jeg på et reserve keyboard mens knapperne er i blød.

Konklusionen:
Er Logitech G15 et gamer keyboard? JA, helt bestemt, mange keyboards har måtte lade livet når folk kommer til at tippe sodavand eller andet (varme ting som kaffe er slemt) væske ned i det. Så jeg må nok sige at det har bestået min test med glans og kan klart anbefale dette stykke vidunder.


Karakter:

Udseende: :) :) :)
Det virker lidt stort og kluntet, håndtagene er for børn under 10, men det grå/sorte design er elegant nok i sin egen ret.

Funktionalitet: :) :) :) :)
Efter de nyeste drivers, har standard konfigurationen gået en tand op, visse ting er ikke længere nødvendige at bruge 3.parts software til. Muligheden for disse 3.parts software er stort, især displayet er der mange addons til der ude.

Kompatibilitet: :) :)
Der er meget få spil der understøtter G15 displayet, men macro/profil funktionen virker med alle (sat til en exe fil). man kan håbe en større understøttelse i fremtiden, men da det er en meget lille del af market, kræver det nok en
indsats fra Logitechs side af.

Holdbarhed: :) :) :) :) :)
Overraskende holdbart, da de først udkom skulle der have været nogle problemer med farven på tasterne blev slidt af, men dette var heldigvis ordnet inden de kom til danmark (både engelsk og dansk layout). At den overlevede så meget sodavand uden at jeg har kunne finde taster der ikke virker ordenligt er virkelig noget der har fået mig til at værdisætte keyboardet mere end før.. inden jeg rensede det var det helt i smader (9 viste 80 blandt andet).

Total Karakter: :) :) :) :)
Alt i alt er jeg tilfreds med keyboardet, det holder hvad det lover, det har go funktionalitet og interessen ude i verden er stor nok til at man kan finde en masse plugins og drivers til diverse ting.

Ja et eller andet skulle jeg jo lave mens jeg renser keyboard ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
BeanoBeanoSkrevet 11/07-07 11:42, rettet 11/07-07 11:43 
Jeg var før en Logitech hader - har i lang tid syntes de fleste produkter (inkl. tastaturer) de laver er bras og ikke pengene værd og overvurderet, men deres G15 tastatur (og siden Dinovo Edge) har overrasket mig positivt - også selv om jeg ikke spiller på PC.
Syntes G15 er et solid kvalitets produkt, har et godt "feel" og de lysende taster er en god ting.
Kan varmt anbefales herfra selv om man ikke er PC gamer men bare vil have et godt tastatur med normale F-taster :)

Hvis vil spendere pengene på et luxus bluetooth tastatur til ens PS3 eller Media Center PC i stuen, så kan jeg også varmt anbefale deres Dinovo Edge - sygt lækkert, men dyrt.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 02/08-07 23:23, rettet 02/08-07 23:23 
Jeg har de sidste 5-6 uger planlagt at invistere i dele til en 'fremtidssikret' (3-4 år) PC ...
12 Juli bestilte jeg grafikkort, RAM, bundkort, strømforsyning og processor på getmore.dk... de har problemer med at få grafikkort og RAM hjem, så jeg skal vente yderligere 10-14 dage...!!! F****k!
Har nu måttet bestille RAM og grafikkort andetsteds...
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 15/08-07 17:14 
arrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!

Det er nu 1 måned og 3 dage siden jeg satte mig ned og bestilte PC-dele...

Har måttet afbestille og bestille forskellige steder og mangler nu kun grafikkort og RAM (stadig...)

Fik at vide RAM'en ville dukke op engang på tirsdag (endelig) og da jeg i dag åbnede pakken, grafikkortet var i, var det et forkert et.. noooooooooooo! (der er 2.000 kr forskel på jeg jeg har bestilt og det jeg fik) - Det skal sendes tilbage i morgen og stedet jeg bestilte det kan ikke få fat i det jeg vil have: Sapphire RADEON X1950 XTX

Så jeg har ledt og ledt men grafikkortet er ikke til at opdrive noget steder - ikke engang på amazon.com! - nogen der har et link til et sted der har dem på lager?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/08-07 17:37 
Jep...

Her er et par stykker ;)
AV Intelligent Terminal
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 15/08-07 17:53, rettet 15/08-07 17:58 
Har nær-studeret på edbpriser.dk - ingen har dem på lager.... *snøft* Og Sapphire har ellers en rigtig god blæser...
Nogen der kender til 'Connect 3D' grafikkort-blæsere? Er det 'kram'?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/08-07 20:05 
Marvel-Man>
Har nær-studeret på edbpriser.dk - ingen har dem på lager.... *snøft*

Ups, sorry. Dovenskaben længe leve :)
AV Intelligent Terminal
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 15/08-07 22:41 
Nogen der kender et engelsk site (der leverer til Danmark) som har et (billigt) Radeon x1950xtx på lager?
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
dchangdchangSkrevet 15/08-07 23:23, rettet 15/08-07 23:23 
Hvad med denne, var det ikke en mulighed at prøve her? Der står godt nok fjernlager men det er vel et forsøg værd.

Computersalg...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 16/08-07 09:02, rettet 16/08-07 22:48 
3.696,00 + fragt.... billigt er det ikke *snøft*...

Update: Har nu bestilt det (har sparet 60 kr et andet sted) men stadig et stort beløb...
GDDR4-teknologi koster kassen :(
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/09-07 20:06 
Har lige haft indbrud:=( men har ikke mistet noget?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 25/09-07 21:45, rettet 25/09-07 21:56 
kroebocop>
Har lige haft indbrud:=( men har ikke mistet noget?

øøøkei... din lås skulle bare testes?

Forresten var der nogen der så "Ha' det godt" på DR1 ved 19.30 tiden? Playstation's Eyetoy og Nintendo's Wii Sport blev testet af 2 frivillige fra Julemærkehjemmet. Wii blev disset for vildt! Og så blev den ikke engang testet ordentligt!!! 1-player Wii-tennis vs. 2-player løb og kuglestød med Eyetoy... 2 minutters tennis er altså ikke en retfærdig test!
ARRRGHHHHHHHHHH!!! n00b-testere!!! 2 hjerter ud af 5!! (dog enig i at hvis der kun blev spillet i 2 minutter, så kommer man ikke til at svede ret meget hvis man ikke koncentrer sig om spillet)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 25/09-07 22:24, rettet 25/09-07 22:32 
Har ingen ide, det kan også være en der "bare" ville slå mig ihjel frem for at stjæle?

Troede jeg var med i progammet da jeg var på arbejde den dag de filmede oppe fra Storcenter nord i EBgames:=(. Og ja dårlig anmedelse af WII:=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 25/09-07 23:19 
Marvel-Man>
Forresten var der nogen der så "Ha' det godt" på DR1 ved 19.30 tiden? Playstation's Eyetoy og Nintendo's Wii Sport blev testet af 2 frivillige fra Julemærkehjemmet. Wii blev disset for vildt! Og så blev den ikke engang testet ordentligt!!! 1-player Wii-tennis vs. 2-player løb og kuglestød med Eyetoy... 2 minutters tennis er altså ikke en retfærdig test!
ARRRGHHHHHHHHHH!!! n00b-testere!!! 2 hjerter ud af 5!! (dog enig i at hvis der kun blev spillet i 2 minutter, så kommer man ikke til at svede ret meget hvis man ikke koncentrer sig om spillet)


Fede børn leger værst!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 27/09-07 14:40 
kroebocop>
Har lige haft indbrud:=( men har ikke mistet noget?

Fandt ud af at jeg havde mistet mit Mastercard som der er hævet lidt over 2000kr på. plus nu har min underbo også haft indbrud og mistet sin fladskærm.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/10-07 12:32 
Aaarrrgh! Min webmail laver time out, hver gang jeg prøver at slette mails. Så nu hober der sig spam op i tonsvis :(
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/10-07 15:49 
kroebocop>
kroebocop>
Har lige haft indbrud:=( men har ikke mistet noget?

Fandt ud af at jeg havde mistet mit Mastercard som der er hævet lidt over 2000kr på. plus nu har min underbo også haft indbrud og mistet sin fladskærm.

Det var ikke 2.000kr men 11.000kr:=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
silverstarsilverstarSkrevet 05/10-07 18:12 
Har de kunnet hæve på dit mastercard uden koden?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/10-07 18:21, rettet 07/10-07 15:14 
Ja, de har brugt det i Taxa'er i Århus, Randers, Vejle og KBH. Men går ud fra politiet ser på video overvågningen, da Nordea Finans har oplysninger om hvornår og hvor det er blevet brugt. Normalt kan jeg ikke hæve over beløbet på kortet(har prøvet) så det må være fluesmækker de har brugt. Det er også underligt
de har brugt kortet efter jeg har spærret det? Men det kan selvfølgelig ikke være mit problem.
Hoid to colony C05 where the computer is...
FourDFourDSkrevet 07/10-07 15:00 
Et lille politisk Aaaaargh over politiets håndtering af gårsdagens "G13" aktion, og Ritts tavshed. Og et sympatisk aaargh til de 400+ anholdte som skulle sidde 12 timer, stripped, i en kold kælder uden mad, vand eller adgang til et toilet, efter en konfrontativ, men ikke-voldelig demonstration.

Det er ikke fordi jeg vil have gang i en ophedet ungdomshus debat, men jeg synes bare ikke at det er i orden..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 07/10-07 15:06 
Mistery>
Det er ikke fordi jeg vil have gang i en ophedet ungdomshus debat, men jeg synes bare ikke at det er i orden..

Okay, så skal jeg nok holde min mening om Ungdomshus demonstranternes opførsel for mig selv... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 07/10-07 15:37 
Jeg tror vi deler mening Palle (:
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
QQSkrevet 07/10-07 15:50, rettet 07/10-07 15:50 
Ligesom jeg ;)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 07/10-07 15:52 
At fordi man er lidt autonom så har man ikke de samme krav på retssikkerhed som andre?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quadquadSkrevet 07/10-07 15:53, rettet 07/10-07 17:18 
Mistery>
Og et sympatisk aaargh til de 400+ anholdte som skulle sidde 12 timer, stripped, i en kold kælder uden mad, vand eller adgang til et toilet.

Udover at dit indlæg bærer præg af barnlig naivitet, så er din kildekritik vidst heller ikke helt fin i kanten. Derudover er det vidst noget af en fordrejning af de allerede tvivlsomme kilder; selvfølgelig var der toiletbesøg, men mangel på kvindelige betjente til at følge de anholdte derud og selvfølgelig var der vand, men sjovt nok er anholdte ikke berettiget til måltid inden for et givent antal timer.

Jeg vil da gerne uddele et Ahgrr til de betjente og beboerforeninger som må lide under disse umodne børns opførsel - som direkte udspringer af det daværende Ungdomshus' ledelse, der var Marxister i tankegang og fandt vold som et nødvendigt middel for at gennemføre deres samfundsudvikling.
Jeg vil gerne give et ahgrr til os der har brugt Ungdomshuset nogle år, for at støtte op omkring konceptet, koncerterne og ungdommen, men som bestemt ikke er enige i ledelsens politiske holdning - eller konceptet i konfrontative demonstrationer. Som i øvrigt er et meget velvalgt ord fra ledelsen, da ingen forstår betydningen af en konfrontation, og derfor ikke kan klandre demonstranterne for deres opførsel.

Skulle andre herinde have brugt tid i huset og med ledelsen, og finder sig uenige med mine udtalelser, så er de simpelthen for ignorante til at forstå betydningen bag, eksempelvis den unge RUC-studerende Malenes ord, det er ren marxisme og hun lægger bestemt ikke skjul på hvordan den Marxisme skal føres ud i et fungerende retssamfund.

Ja, nu blev det jo alligevel en lille diskussion. Det udspringer sig naturligvis af det enorme antal unge medløbere der forføres af talsmændende og Politiken - en skare som bestemt ikke deltog i husets arbejde, men gerne vil være hip med de autonome. En rigtig autonom beklager sig ikke over at blive anholdt, men rejser videre til næste demonstration straks efter - nu er der forældregrupper, sagsmål, grædende små-piger og en uhyggelig opbakning fra en "stor" del af befolkningen.
quadquadSkrevet 07/10-07 16:04 
Wehner>
At fordi man er lidt autonom så har man ikke de samme krav på retssikkerhed som andre?

Retssikkerhed er vidst et yderst ufornuftigt begreb at indføre i en diskussion FOR de autonome. De maskerer sig, stikker af, gemmer sig og nægter alt. Hvis nogle mangler retssikkerhed er det de involverede betjente og beboerne i området.
Desuden bliver de behandlet betydeligt pænere end masse-anholdte ved fodboldkampe.
Det havde selvfølgelig været lettere bare at lade dem passe sig selv, gå hvor de vil og besætte husene på deres vej. Men nu har de brudt sig mod politiets anvisninger og bliver derfor naturligvis anholdt. Så er der den organisatoriske udfordring i at anholde næsten 500 mennesker, som alle skal afhøres og behandles anstændigt. Alternativet er selvfølgelig at de brød med demonstrationen da de blev bedt om det, og derved ikke blev anholdte.
QQSkrevet 07/10-07 16:32 
Wagner>
Det udspringer sig naturligvis af det enorme antal unge medløbere der forføres af talsmændende og Politiken - en skare som bestemt ikke deltog i husets arbejde, men gerne vil være hip med de autonome. En rigtig autonom beklager sig ikke over at blive anholdt, men rejser videre til næste demonstration straks efter - nu er der forældregrupper, sagsmål, grædende små-piger og en uhyggelig opbakning fra en "stor" del af befolkningen.

Nej hvor er jeg glad for at en "insider" kan bekræfte min egen iagttagelse!

Jeg har egentlig ikke noget imod demonstranternes ønsker og formål, men jeg tager skarpt afstand fra den måde de fremlægger dem på. Jeg forstår udemærket at hverken politikere eller andre bemyndigede kan tage dem seriøst når de maskerer sig og tyr til unødvendig vold, når problemet sikkert kunne være løst sagligt og fredeligt for længe siden hvis de bare havde forsøgt.

Når de benytter sig af den fremgangsmåde de gør, er det tydeligt for enhver at midlet overskygger målet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Zzap!Zzap!Skrevet 07/10-07 17:06 
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, når jeg (forbløffende tit efterhånden) hører beskyldninger om marxisme, om beskylderen eller den beskyldte rent faktisk har læst Marx...
Born to kill space
DarkenDarkenSkrevet 07/10-07 17:11 
Synes denne tråd røg på et sidespor da den rykkede sig fra at være folks personlige "arrgh" til politisk debat.

Har slet ikke noget i mod de ting der er skrevet, men en anden tråd dedikeret til emnet ville være at fortrække ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
quadquadSkrevet 07/10-07 17:14 
Ingen beskylder Marxismen, udelukkende at de ikke vil bekende sig til den, på trods af de konstant referer fra ideologien.

Jeg vil ikke være dommer overfor ideologier, men overfor den hjernevask der fandt sted - hvis det er Marxisme man vil føre ud, kan man lige så vel bekende det.
FourDFourDSkrevet 07/10-07 18:33 
Ja, og ophedet, det blev den.
Jeg nævnte ikke et ord om ideologier. Jeg påpegede bare at jeg ikke synes at politiets og politikernes håndtering af hele G13 episoden var særligt god.
For om ungdomshusets ideologi er marxistisk, vedkommer jo i sidste ende ikke en politimand, når han fyrer tåregas af knap 10 minutter efter demonstrationens ankomst til grøndalsvænget.

Unge medløbere, forført at politiken? Nu forholder det sig rent faktisk sådan at jeg befandt mig til den undertegnede demonstration, og kan fortælle af egen erfaring at politiet var underligt aggressive og blandt andet affyrede tåregas uden varsel.
Desuden kender jeg op til flere der blev arresteret i går, bare for at befinde sig i området..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
quadquadSkrevet 07/10-07 18:49 
Men det vedkommer ham vel når en stor menneskemængde forsøger at passere ham, ind i dét område han er sat til at passe på?
Husk nu på, betjentene er ikke vores fjender, så mange medløbere tror det hele er en leg.

Jeg kender adskillige som ikke blev anholdt, fordi de holdt sig til den lovlige del af demonstrationen, der ikke forsøgte at trænge ind bag politiet.

Jeg er delvist enig i målet, men midlet er umuligt tage seriøst.
FourDFourDSkrevet 07/10-07 19:09 
Jeg hører ikke til den del af ungdomshuset støttere som hader politiet blindt. Jeg syntes bare tit deres handlinger er overdrevede, og til tider unødvendigt aggressive.
Men gud være med dem, der er et stort press at skulle holde hele hære af sortklædte aktivister tilbage, og at blive mødt med sådant et had.

Men MIT virkelige had går til danmarks politikere, som i tavshed bare lader politiet handle som deres små vagthunde, og håber at hele denne lille og "ligegyldige" ungdomshusetskonflikt går i sig selv. Men de 8000 mennesker som mødte op til demonstrationen beviste, at der er mange mennesker som ikke vil lade det gå i sig selv.
Og når politiet går ind og agerer som en mur mellem de unge og politikere, så vil de unge forsøge at rive den ned.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
quadquadSkrevet 07/10-07 19:17 
Og politiet må så ikke holde de demonstrerende tilsvarende tilbage? Demonstrationen i går var da mindst lige så eksemplarisk fra politiets side.

Jeg forstår ikke konceptet bag at så længe man råber højt nok og længe nok, så får man sin vilje.
Der er mange uretfærdigheder i verdenen, jeg forstår virkelig ikke denne indædte stædighed. Vi havde kunne forhandle os frem til et langt bedre alternativ, men det er utænkeligt, fordi mange demonstrerer for demonstrationens skyld. Det er heller ikke tilfældigt en stor del af de demonstrerende kommer fra det "Frie gymnasium" hvor forkælede rigmandsunger med Ipods og bærbare, kan lege at de bekymrer sig om andet end dem selv. Fordi deres liv er så sorgløst og problemfrit, at de står med urimeligt meget fritid. Fik vi et nyt Ungdomshus ville de næppe deltage i den hårde del af det organisatoriske arbejde, men demonstrationerne op til er derimod spændende.
SumezSumezSkrevet 07/10-07 20:00 
Både unge og politiet handlede eksemplarisk i går. Jeg blev helt glad over at se nyhederne i dag. Jeg respekterer de unge for at kæmpe de kampe, de er nødt til at kæmpe for den sag de tror på, og i går formåede de at gøre en aktiv indsats (som ikke bare indebærede at irritere tilfældige forbipasserende ved at blokere gaden, når de render rundt og vifter med deres flad om torsdagen) uden at det gik ud over nogen uskyldige.

Det er rigtigt at politiet mange gange før i denne sag har handlet fuldstændig UACCEPTABELT i forbindelse med anholdelserne, og de anholdtes forhold, men jeg har ikke hørt nogen beklage sig over anholdelserne i går - De vidste godt selv hvad de gik indtil, og som det blev nævnt før i denne tråd, er en autonom beredt på at blive anholdt. Han ved godt at det han gør er ulovligt, og ser heller ikke sig selv som uskyldig.

Jeg ved heller ikke om der var nogen uberettigede anholdelser i går, men jeg synes ikke det lyder sådan, selvom politiet godt nok flere gange har vist at de kan være nogle narhatte, som f.eks. dengang de gav min ven så mange tæv at han knap kunne gå den næste måned, selvom han intet har med Ungdomshuset ellers deres kultur at gøre, og udelukkende befandt sig i området fordi han besøgte en ven på Nørrebro.



Jeg synes det er sørgeligt at se så mange folk udtale sig med så store bogstaver om sagen på et fuldstændig mangelfuldt grundlag. Man kan på ingen måder tegne lighedstegn mellem hærværket på Nørrebro og brugerne af Ungdomshuset. Det er to vidt forskellige sager, og selvom jeg selv går ind for Ungdomshuset, så ser jeg i stor grad ned på de folk, der har smadret butikker og biler på Nørrebro, både dem af dem der kommer fra Undgomshuset, indvandrerbanderne, og de andre i området, der kun kommer for ballade.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 07/10-07 20:04 
Wagner, jeg giver dig ret i meget af det du skriver, omkring nogle af de demonstrerende og deres personer. Det var også den indstilling der gør at jeg i sin tid udadtil var "imod" Ungdomshuset (i den forstand at jeg kom til nogle arrangementer og har mange venner der kom der, men jeg har altid kritiseret mange af brugerne), dengang det stod.

Men det er igen her, man må differentiere mellem personer, og det mindretal du snakker om, kan ikke bruges til at generalisere omkring brugerne af Ungdomshuset, der i bund og grund består af mange meget forskellige slags mennesker. Jeg kender selv mange brugere af huset, og ingen passer den beskrivelse du giver - men selvfølgelig findes de folk også, og de siger mig godt nok ikke noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TheDukeTheDukeSkrevet 07/10-07 20:26 
Sumez>
Jeg synes det er sørgeligt at se så mange folk udtale sig med så store bogstaver om sagen på et fuldstændig mangelfuldt grundlag. Man kan på ingen måder tegne lighedstegn mellem hærværket på Nørrebro og brugerne af Ungdomshuset. Det er to vidt forskellige sager, og selvom jeg selv går ind for Ungdomshuset, så ser jeg i stor grad ned på de folk, der har smadret butikker og biler på Nørrebro, både dem af dem der kommer fra Undgomshuset, indvandrerbanderne, og de andre i området, der kun kommer for ballade.

Hvordan er det to forskellige sager? Det kan godt være at 100% af alt det hærværk der forekommer under disse demoer ikke bliver begået af tidligere brugere af huset, men det er immervæk hærværk der ikke ville blive begået hvis politiet ikke var nødt til at bruge deres resourcer andre steder.

Jeg har boet på Nørrebro i 10 år snart, og jeg er så vanvittig træt af den flok forkælede møgunger der mener at de har mere ret til kvarteret end os der rent faktisk bor her. Og jeg mener at de ALDRIG skal have et nyt hus, de har kostet staten og private borgere millioner af kroner med deres hensynsløse egoisme, at give dem et nyt hus ville være at belønne denne antisociale adfærd.

Jeg håber at politiet snart indser hvor dårligt klædt på de er til at standse disse weekendterrorister og køber et par vandkanoner og en masse gummikugler. Ellers ender det med at os beboere må til at gøre deres arbejde for dem.
quadquadSkrevet 07/10-07 21:36 
Sumez>
Wagner, jeg giver dig ret i meget af det du skriver, omkring nogle af de demonstrerende og deres personer. Det var også den indstilling der gør at jeg i sin tid udadtil var "imod" Ungdomshuset (i den forstand at jeg kom til nogle arrangementer og har mange venner der kom der, men jeg har altid kritiseret mange af brugerne), dengang det stod.

Men det er igen her, man må differentiere mellem personer, og det mindretal du snakker om, kan ikke bruges til at generalisere omkring brugerne af Ungdomshuset, der i bund og grund består af mange meget forskellige slags mennesker. Jeg kender selv mange brugere af huset, og ingen passer den beskrivelse du giver - men selvfølgelig findes de folk også, og de siger mig godt nok ikke noget.

Det er selvfølgelig umuligt ikke at generalisere her, men grundlæggende er jeg enig i at der er forskelle.

Ovenstående tråd har også den måske største sandhed af dem alle, selvtægt fra beboerne er vel lige så "let" at forsvare som de autonomes indtrængen. Jeg er ihvertfald yderst lyksakelig over ikke at bo i de berørte områder til daglig, jeg ville definitivt ikke finde mig i de tilfældige ødelæggelser, men som forhåbentlig også slutter nu med den forhøjede selvjustits blandt de demonstrerende.

Det sjove er, så snart Københavns Kommune bliver trætte af demonstrationerne og giver dem et hus, så falder 80% fra igen. Det er bare synd at så mange af brugerne ikke kunne passe bedre på huset, at se endnu et hus i totalt forfald kan jeg ikke se hvordan gavner sagen.
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/10-07 22:34 
Wagner>
Det sjove er, så snart Københavns Kommune bliver trætte af demonstrationerne og giver dem et hus, så falder 80% fra igen. Det er bare synd at så mange af brugerne ikke kunne passe bedre på huset, at se endnu et hus i totalt forfald kan jeg ikke se hvordan gavner sagen.

Jeg synes de skal ha' et hus...

...

der er flere bygder langs Grønlands kyst som ikke længere er beboet. Skulle det alligevel være for langt for nogen (eller for koldt) så vil jeg anbefale Anholt. De nuværende beboere vil blive belønnet rundhåndet. På Anholt er der blevet dyrket gulerødder og får i flere hundrede år. De unge vil have godt af at få klippet deres hår og noget ordentligt fast arbejde. Det vil med tiden gøre dem til ordentlige medborgere og de vil i mellemtiden ha fået afprøvet deres marxisme i praksis.
fumfumSkrevet 07/10-07 22:44 
Yo konge.
Jeg troede du havde fået din far til at holde op med at bruge dit login.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
FourDFourDSkrevet 08/10-07 00:12 
Wagner>
Det sjove er, så snart Københavns Kommune bliver trætte af demonstrationerne og giver dem et hus, så falder 80% fra igen.

Og hvad baserer du dette på?
Jeg tror tværtimod at flere mennesker har fået øjnene op for vigtigheden af et selvstyrende ungdomshus, og at en ny start, også vil tiltrække flere mennesker, og sikre et mere mangfoldigt udbud af tilhængere, hvor det gamle ungdomshus var mere reserveret for punk-kulturen.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
quadquadSkrevet 08/10-07 00:24 
Fordi det gamle hus bestemt ikke havde 4000 tætte brugere.

Men i det tilfælde af fornuften vil råde over et nyt hus, at forhandlingerne bliver lagt mellem de rette parter og at fornuftsdemokrati vil ligge til bund for en ordentligt ledelse og et regelsæt - så vil det eventuelt nye hus kunne blive en stor succes.

Så er der bare ikke så meget ungdomsoprør og frihed over huset længere, men hvem forventede også at anarki ville fungere. Selv i går blev de autonome holdt i kort snor, og vil samme strenge ledelse stå for driften af det nye hus, er det da ikke utænkeligt at det bliver den kulturinstitution det gamle ungdomshus skulle have været.

Hvor meget af Ungdomshuset har du set?
FourDFourDSkrevet 08/10-07 00:49 
Ikke nok til at kalde mig selv for en aktiv bruger, men jeg nåede til et par koncerter, og jeg har været til en del ungdomshus-relaterede piratfester.

Jeg var heller ikke helt tilfreds med reserverethed man godt kunne blive mødt med, som en "nybegynder" i ungdomshuset, og det er netop derfor jeg er så interesseret i en ny start, så København kan få et ungdomshus og et fristed, hvor alle kan være med.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
3'660 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig