X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dreamfall: The Longest Journey


Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/03-06 22:40, rettet 28/03-06 22:42 
Efterfølgeren til The Longest Journey lyder faktisk ret spændende. Jeg lånte TLJ i sin tid og selvom jeg ikke kom voldsomt langt i det, var det helt tydeligt, at det drejede sig om et adventure-spil af høj kvalitet. Historien, figurer, stemmeskuespil, omgivelser og gåder var helt i top.

Efterfølgeren (som kommer både til PC og Xbox) går tilsyneladende efter en lidt mere actionpræget stil, med noget hånd-til-hånd kamp a la Jade Empire (forhåbentlig bedre udført) og mange minispil, men gåderne bibeholdes selvfølgelig, som jo hører sig genren til. Et "moderne adventure-spil" bliver det kaldt i det linkede preview.

Man kan selvfølgelig godt frygte lidt, at spillet bliver en tand for udvandet, i et forsøg på at behage de bredere masser, men jeg synes nu det ser lovende ud.

Spillet står ifølge game.co.uk til udgivelse d. 12. maj.

GameSpot preview + trailers
(...)
enfenenfenSkrevet 29/03-06 09:59 
Jeg savner personligt selv nogle nye adventurespil på markedet. Jeg ser dem dog helst udkomme til X360.
What is the Matrix?
mikkelpmikkelpSkrevet 29/03-06 11:30 
Jeg fik gennemført TLJ for ikke så lang tid siden og det var en fed oplevelse. Man skal dog besidde en hvis del tålmodighed for at få hele historien med, men det er det hele værdt!

Såvidt jeg kan se udkommer den i US d. 17. April. Jeg glæder mig som et lille barn! :)

Se link
"Color, size or brand - Who cares?"
IqonIqonSkrevet 29/03-06 11:34 
Efter hvad jeg har hørt skulle spillet udkomme i sidste uge i april herhjemme, men det kan da godt være de har ændret planerne. Da jeg så en preview-version af spillet så det ganske lovende ud, omend kampene vist godt kan gå hen og blive lidt overfladiske. Håber virkelig det kan afspilles på Xbox 360 :) Savner et godt adventure-spil.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 17/04-06 23:00 
Greg fra GameSpot har opdateret sin blog med nogle korte indtryk efter at han har gennemført det. Jeg glæder mig!

Reeling from Dreamfall
(...)
jaesjaesSkrevet 18/04-06 12:24 
Fox McCloud>
Jeg glæder mig!

Cloning, ditto, echo :)

Jeg er også lidt op at køre over Dreamfall. Musikken virker utrolig gennemarbejdet, og det er endda, så vidt jeg ved, komponistens første soundtrack. Miljøerne lader også til at være meget flotte og stilistisk atmosfæriske. Så det er rart at høre, at der er andre lyspunkter ved spillet.
SephirothSephirothSkrevet 18/04-06 14:41 
Ærgerligt, at det ikke kan køre på 360, for så havde jeg sgu købt det!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
mikkelpmikkelpSkrevet 28/01-07 18:43, rettet 28/01-07 18:44 
Har lige gennemført Dreamfall på Xbox - og jeg ved sgu' ikke rigtigt. Den sidste time af spillet er der hvor der endelig sker noget. Der hvor historien fanger, men de timer der gik forinden var bare "ok", ikke mere. Det er som om at den sidste time fanger den ånd der var hele vejen igennem "TLJ".
Så er der enormt mange uafsluttede skæbner så som Brian, Benrime, April (?), Zoë (?) mm. Købte det for 78Kr. I EB og det er det værdt. Men man må da håbe at der kommer en fortsættelse for ellers så mangler da man en hel del historie.
"Color, size or brand - Who cares?"
la0sla0sSkrevet 28/01-07 19:00 
Der kommer en efterfølger, men de vil ikke fortælle hvornår :)

Jeg vil anbefale denne blog:

http://www.ragnartornquist.com/
Hvad sker der?
mikkelpmikkelpSkrevet 29/01-07 09:54 
Mjaeh... Jeg er sådan lidt tvivlende på om der kommer en fortsættelse. Jeg har ikke på fornemmelsen at Dreamfall blev en salgssucces. Men det er måske bare mig der ikke ved noget? Det skulle jo nødigt gå hen og blive en "BGaE" situation.
"Color, size or brand - Who cares?"
tastasSkrevet 09/03-07 20:31 
Nu står spillet så på 360'erens BC liste.
Nogle der ved om det kører godt på 360'eren??
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
la0sla0sSkrevet 09/03-07 20:56 
Den kører bang bang. Men underligt nok så synes jeg at delen i Zoes hjemby ser en anelse low-res ud. Især i forhold til resten. Men det kører fint.

I øvrigt har Ragnar Tornquist netop løftet sløret for, at TLJ: Dreamfall historien vil blive kørt videre i episodisk format. Så det er jo godt nyt.
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig