X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

De bedst sælgende spil i DK i 2005


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/01-06 20:17 
Her er en liste over de bedst sælgende spil i DK i 2005. Electronic Arts sidder meget tungt på det danske spilmarked!

Multiplatform: 6 spil i Top 10
PC: 6 spil i Top 10
PlayStation: 5 spil i Top 10
X360: 3 spil i Top 10
Xbox: 5 spil i Top 10
PSP: 5 spil i Top 10

På NDS havde EA ikke et eneste spil inde. Det lader til, at DS ejere stort set kun køber de velkendte titler fra Nintendo, der har 8 spil i Top 10 på NDS.

Se de fulde lister nedenfor - der blev ikke oplyst salgsliste på Gamecube.

Multiformat
01 World of Warcraft - PC
02 Gran Turismo 4 - PS2
03 The Sims 2 - PC
04 FIFA 06 - PS2
05 The Sims 2 - University - PC
06 GTA: San Andreas - PS2
07 Battlefield 2 - PC
08 The Sims 2- Nightlife - PC
09 Need for Speed: Most Wanted - PS2
10 Half-Life 2 - PC
11 Tekken 5 - PS2
12 The Sims 2: Christmas Pack - PC
13 Pro Cycling Manager - PC
14 Football Manager 2006 - PC
15 FIFA Street - PS2
16 Harry Potter & Flammernes Pokal - PS2
17 Sly 3: Honor Among Thieves - PS2
18 Pokémon Leafgreen - GBA
19 Need for Speed: Most Wanted - PC
20 Star Wars Episode 3: Revenge of the Sith - PS2

PC
01 World of Warcraft
02 The Sims 2
03 The Sims 2 - University
04 Battlefield 2
05 The Sims 2- Nightlife
06 Half-Life 2
07 The Sims 2: Christmas Pack
08 Pro Cycling Manager
09 Football Manager 2006
10 Need for Speed: Most Wanted
11 Guild Wars
12 Age of Empires III
13 Call of Duty 2
14 GTA San Andreas
15 Counter-Strike: Condition Zero Sierra

PlayStation
01 Gran Turismo 4
02 FIFA 06
03 GTA: San Andreas
04 Need for Speed: Most Wanted
05 Tekken 5
06 FIFA Street
07 Harry Potter & Flammernes Pokal
08 Sly 3: Honor Among Thieves
09 Star Wars Episode 3: Revenge of the Sith
10 FIFA Football 2005
11 EyeToy: Play 3
12 Buzz
13 Lego Star Wars
14 Need for Speed Underground 2
15 Rachet: Gladiator

Xbox 360
01 Project Gotham Racing 3
02 Need for Speed: Most Wanted
03 Call of Duty 2
04 Perfect Dark Zero
05 FIFA 06: Road to World
06 King Kong
07 Kameo
08 Condemned
09 GUN
10 Tiger Woods PGA Tour 06

Xbox
01 GTA San Andreas
02 FIFA 06
03 Forza Motorsport
04 Halo 2
05 Knights of the old Republic 2
06 FIFA Football 2005
07 Need For Speed Underground 2
08 FIFA Street
09 Splinter Cell: Chaos Theory
10 Need for Speed: Most Wanted

Nintendo DS
01 Super Mario DS
02 Mario Kart DS
03 Wario Ware Inc. Touch!
04 Nintendogs: Labrador
05 Rayman DS
06 Nintendogs: Dachshund
07 Yoshi Touch & Go!
08 Pokémon Dash
09 Madagascar
10 Nintendogs: Chihuaua

Game Boy
01 Pokémon Leafgreen
02 Pokémon Firered
03 Pokémon Emerald
04 Madagascar
05 Harry Potter & Flammernes
06 Rayman: Hodlum's Revenge
07 Mario Vs. Donkey Kong
08 Super Mario Bros. 3: Super Mario Adv. 4
09 Super Mario Ball
10 Pokémon Ruby

PSP
01 GTA: Liberty Stories
02 FIFA 06
03 Need for Speed: Most Wanted
04 Burnout Legends
05 Ridge Racer
06 Need for Speed Underground Rivals
07 Harry Potter & The Goblit of Fire
08 King Kong
09 Wipeout Pure
10 World Tour Soccer Challenge
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 26/01-06 20:29 
PalleJensen>
Se de fulde lister nedenfor - der blev ikke oplyst salgsliste på Gamecube.

Der bliver vel reelt set heller ikke solgt et nævneværdigt antal GameCube-titler i Danmark. Det var at forvente, men det kommer alligevel bag på mig, at det bedst sælgende Xbox-spil ikke engang når ind på Top 20. Hvor langt mon man skal ned, før det dukker op?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 26/01-06 20:33 
Gad vide hvor højt Nintendogs ville ligge, hvis det blev talt som ét spil?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/01-06 20:39 
Jeg er da godt nok overrasket over, at intet Xbox spil ligger på Top 20. Jeg havde da halvt regnet med Halo 2 eller Half-Life 2.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 26/01-06 21:10 
Men 50 Cent er ikke på nogen af listerne :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 26/01-06 22:49 
Heh, det her er godt nok god grobund for en kvalitet vs. salgstal-diskussion. Jeg er selv mest overrasket over at hverken God Of War eller MGS3 er repræsenteret på PS2-listen, og måske at Danmark er så meget FIFA-land i forhold til England.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BaggyBaggySkrevet 26/01-06 23:09 
Trods de mange anmeldelser er der ikke mange af mine venner der kendte God of war før de så det her..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/01-06 23:49 
Jeg er også overrasket over at GT4 er det bedst sælgende spil til PlayStation.

Jeg har stortset ikke set nogen reklamer for det, eller positive omtale.
Min fornemmelse er, at det er et lidt fesent spil ift. forventningerne.

Sammenlignet San Andreas eller FIFA og den generelle hype omkring de to spil, kan jeg slet ikke forstå hvordan og hvorfor GT4 har solgt mere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 26/01-06 23:57, rettet 27/01-06 00:14 
Det understreger i hvert fald med al tydelighed, hvor stærkt et brand GT stadig er i dag.

Edit: Don't drink and write indlæg at P:R
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 27/01-06 00:01 
Mener du ikke Gran Turismo? :)

Jeg forstår det egentligt godt. GT-serien har længe været de ypperste blandt bil-entusiaster, og folk med hang til bilspil plejer at være vilde med det. Og bare fordi anmeldernørder som os kritiserer det, så forhindrer det ikke dem, der havde 1, 2 og 3 i at købe 4'eren også. Jeg kender faktisk en enkelt, der har en PS2, udelukkende for Gran Turismos skyld.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 27/01-06 00:04 
SeventhSun>
Jeg er også overrasket over at GT4 er det bedst sælgende spil til PlayStation.

Det var det også i Japan, USA og England (mere eller mindre), så ret overraskende kan det vist ikke siges at være ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 27/01-06 00:06 
Baggy>
Trods de mange anmeldelser er der ikke mange af mine venner der kendte God of war før de så det her..

Af nysgerrighed: Hvor får disse så de informationer der gør, at de køber, hvad de køber?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TLTLSkrevet 27/01-06 00:11 
Lige et spørgsmål... Hvilken kilde har du de lister fra Palle?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Per SPer SSkrevet 27/01-06 01:26, rettet 27/01-06 01:31 
Kilden er fra spilbranche-bladet Manual. Årets første nummer er lige udkommet.

Tallene er indsamlet fra de største kæder og butikker, selvom de ikke er perfekte og endegyldige, så er de dog de mest præcise.

Mht. hvorfor man kan undre sig over købsvanerne hos almindelige/mainstream spilforbrugere, så bunder det i at spilsites, blade og magasiner ikke har tilstrækkelig med gennemslagskraft.

Hvis nogen bliver sure over ovenstående kommentar, så vis mig den Gallup undersøgelse der beviser det modsatte. Jeg venter stadigvæk.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/01-06 10:49 
Herold>
.. og folk med hang til bilspil plejer at være vilde med det.

Jeg er heller ikke overrasket over, at det har solgt.
Jeg synes bare det er vildt, at bilfanatikerne er flere end fodboldfanatikerne eller alle de kidz for hvem Grand Theft Auto er "teh r00lz".

Men det er jo positivt, at marketing og street cred ikke er altafgørende i spilindustrien.

Det kan selvfølgelig også have betydning, at GT4 er "Only for PS2".
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RJKRJKSkrevet 27/01-06 13:23, rettet 27/01-06 13:25 
Per S>
Mht. hvorfor man kan undre sig over købsvanerne hos almindelige/mainstream spilforbrugere, så bunder det i at spilsites, blade og magasiner ikke har tilstrækkelig med gennemslagskraft.

Det er vel ikke et særligt spilrelateret fænomen. Den nye Far til Fire-film blev mere eller mindre sablet ned i medierne, og blev alligevel årets suverænt mest sete film.

Derfor er det da stadig relevant at vide, hvordan folk køber spil, hvis de ikke følger med i mediet, og de ikke læser nogen form for anmeldelser. Tv-reklamer er der næsten ingen af og demoer betyder ikke rigtigt noget for konsolspil. Kan der virkelig opstå "word of mouth" på de her ikke-så-gode-titler i visse kredse? Eller køber folk stadigvæk spil på omslagenes pænhed? :) Eller ved ingen hvad de laver, og er det butiksassistenterne der anbefaler mor og bedstefar at købe FIFA, fordi det er verdens bedste spil (det har vi nok alle overhørt)?

Eller leverer EA Sport, Underground og Def Jam virkelig lige nøjagtigt hvad mainstream-publikummet vil have, og derfor er de sådan set ligeglad med, hvad andre mener, for de har allerede fundet de perfekte spil for dem?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 27/01-06 14:33 
De mainstream-gamere jeg kender køber alle via mund-til-mund-info, ved at prøve spil hos venner og bekendte, eller ved at spørge i butikken. Så ja, anmeldelser betyder næppe meget i den sammenhæng.

Og mund-til-mund-info vil desværre sige alt fra en detaljeret gennemgang af spillet til "køb GT4, det er verdens bedste bilspil".
DommergaardDommergaardSkrevet 27/01-06 16:06 
Wehner>
Men 50 Cent er ikke på nogen af listerne :D

Skal jeg komme efter dig? :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig