X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kasser og tønder


Svar Sortering
ChronoChronoSkrevet 30/12-05 19:57 
De to absolut mest brugte rekvisitter i computerspil må være kasser og tønder. Her er en side med screenshots fra utallige spil, hvor de to ting indgår. Genialt :)

Kan i finde et sted hvor tønden eller kassen ikke bare er ligegyldigt fyld, der kunne erstattes med enhver anden ting?

Crates and barrels
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 30/12-05 19:59, rettet 30/12-05 20:00 
Hm, kan også huske en eller anden side (sikkert SomethingAwful), der også gør grin med den slags klichéer, og også uddyber konceptet med "crates". Mener det var i forbindelse med Quake 4. Det sjove er at man stort set aldrig ser den slags kasser i virkeligheden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 30/12-05 20:20 
Ej at forglemme eksplosive tønder, som plejer at være et yndet skjulested for knapt så kloge bad guys. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/12-05 21:57 
Old Man Murray har en gudesej gennemgang af en del FPS-spil med "crates". Der er endda statistik for "StC" - Seconds to Crate; hvor lang tid der går i et givent spil før første kasse er synlig!

Seconds to Crate (StC)
RJKRJKSkrevet 30/12-05 22:18, rettet 30/12-05 22:18 
Den her side opfylder nærmest alle mine fordomme om FPS'er. Hvis der ikke var titler på billederne ville jeg have troet, at de alle kom fra samme spil...

EDIT: Måske ikke lige Re-Volt... ;)

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/12-05 23:22 
Men er det noget GALT med kasser??? Det virker som om nogen synes det er det mest unaturlige i verden at se en kasse.

Bare på mit værelse er der... *tæller* ... 13 papkasser og indtil flere genstande, som også ville falde ind under den bredere kassebetegnelse fra nogle af de linkede humoristiske spilsider. Gå en tur på gaden, og man vil da også se masser af kasser, containere og lignende. Spil emulerer bare virkeligheden :-)
SumezSumezSkrevet 31/12-05 04:39, rettet 31/12-05 04:39 
Der er intet GALT i kasser, men det er sjovt, som kæmpestore kasser, der ingenting har at gøre med vores hjemlige Silvan-flyttekasser at gøre, skal pryde ethvert (u)passende sted, som om det var helt naturligt. Hvor kommer den tendens fra? Og som de siger på ovenfor linkede siden:

Kevin: This shot reminds me: You'll see games with forklifts and crates, but you won't see one goddamn pallet. You know what a pallet is right? Yeah, you worked at the warehouse, you know. But all these whiny bitches who go to college on their parents' money and then design games have never been inside a real fucking warehouse and have no fucking clue that in order to move a fucking crate, you need to have a goddamn pallet. Hey Monolith, how'd that fucking box get in there?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/12-05 13:52, rettet 31/12-05 13:53 
Har man ikke fået nok af kasser og tønder, så vil et spil Trespasser helt sikkert slukke tørsten efter disse ting :)

EDIT: Jeg tror kasser er så populære, fordi de er en nem - og low-poly - måde at fylde et rum lidt ud. Ser rummet lidt bart ud? Så smid da en kasse eller 12 derind!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 31/12-05 15:36 
når vi nu er igang.. så hvorfor ikke også Toiletter?:

http://www.fresh99.com/video-game-toilets-bathrooms.htm

Der er også en side.. om gemte Babelfish i diverse spil.. jeg kan bare ikke finde den mere.. :-/
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 31/12-05 15:51 
Er det ikke Dopefish du tænker på?

Officiel Dopefish hjemmeside
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 31/12-05 16:35 
jo det var :-D
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Bede-xBede-xSkrevet 02/01-06 10:47 
RJK>
Hvis der ikke var titler på billederne ville jeg have troet, at de alle kom fra samme spil...

Mon ikke det kunne lade sig gøre og lave en ligende side med japanske rollespil ;P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 02/01-06 17:17 
Det må du jo bevise, så... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/01-06 10:49 
Det er jeg ret sikker på at det kan. :)

I kender vel alle den her?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 03/01-06 11:59, rettet 03/01-06 12:42 
At historier og personer i japanske RPG'er altid er fyldt med "referencer" ;) betyder jo ikke at de er ligeså visuelt intetsigende som pågældende FPS'er.

EDIT: Men bortset fra det er den side stadig enormt morsom og rammende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 03/01-06 12:15 
Ikke ny, men stadig herlig.

Half Life Comic
jaesjaesSkrevet 03/01-06 14:20, rettet 03/01-06 14:22 
RJK>
At historier og personer i japanske RPG'er altid er fyldt med "referencer" ;) betyder jo ikke at de er ligeså visuelt intetsigende som pågældende FPS'er.

Du lægger op til øretæver nogle gange... ;)

Det er nu ikke svært at sammensætte en liste over JAP-RPG'er, der ligner stereotyp, gennemsnits-manga, og generelt synes jeg du tillægger det grafiske design i FPS'erne for lidt værdi, men jeg vil da medgive, at der er længere mellem snapsene i FPS-genren.

Desuden er ovennævnte FPS-liste jo også underlig stereotyp - måske er FPS'er med mange tønder og kasser bare generelt blottet for fantasi i alle spillets nuancer? - for der er nu mange lyspunkter designmæssigt blandt FPS'erne, og også en del variation.

Graver man lidt i bunken og kommer dermed lidt ned under laget af de stilistisk ensformige militær-FPS'er, gemmer der sig efter min mening en del lyspunkter. Painkiller, Doom 3, Serious Sam, Half-Life 2, Far Cry, F.E.A.R. for bare at nævne nogle få, nyere udgivelser.

Jeg var begyndt at skrive et langt indlæg med masser af besvisførelse, men det må blive ved dette i første omgang. Primært fordi det ikke giver mening at føre en stædig diskussion om smag og behag. Pointen med dette indlæg? Du lægger op til øretæver nogle gange... ;)
RJKRJKSkrevet 03/01-06 14:41 
Jeg tror bare visse typer lægger mere i mine udtalelser, end der egentligt findes. Så vidt jeg husker sagde jeg kun at jeg havde en fordom om FPS'er (og det er da ret selvudleverende til at begynde med), og nævnte så at en række billeder underbyggede denne. Hvad er der da galt i det? Jeg ville da ikke rynke på næsen hvis nogen skrev, at den af Sumez linkede liste opfyldte en masse af deres fordomme om JRPG'er. Det er jo åbenlyst sandt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 03/01-06 15:08, rettet 03/01-06 15:12 
RJK>
Jeg tror bare visse typer lægger mere i mine udtalelser, end der egentligt findes.

Husk på, vi er på et forum, og det kan være svært at gennemskue hvad folk mener, når man ikke kan se øjne og ansigt. Desuden hører jeg næppe under din "visse typer"-kategorisering, da jeg sjældent går dine udtalelser på klingen.

Jeg erkender, at jeg gik lidt over stregen, men det kommer sig nok af, at du ofte udnytter en spinkel lejlighed til at ytre din aversion mod flertallet af de vestlige spil. Selvom du for det meste har tænkt mere over argumenterne end gennemsnittet herinde, og du selvfølgelig skal have lov til at have dine holdninger, synes jeg du oftest er ligeså stivnakket i dine grundholdninger til vestlige spil (og specielt FPS'er), som fx Halo-fantasterne er når der snakkes Halo.

Men undskyld at jeg bragte det frem i en tråd, hvor dine kommentarer omkring dette mere eller mindre var på sin plads. Jeg hader bare den slags diskussioner så meget, at viseren røg op i det røde felt. Jeg havde skrevet det samme, hvis tråden havde omhandlet JAP-RPG'er, og en anden havde skrevet noget negativt om JAP-spil :)

EDIT: Sidste sætning rettet.
RJKRJKSkrevet 03/01-06 15:14, rettet 03/01-06 15:15 
Eller også er problemet, at der ikke skal ret meget til, før folk går i det røde felt ;) Men hvis du synes der er noget at diskutere, om hvor vidt der er eller ikke er rigtig mange endudseende FPS'er, kan du bare starte en ny tråd dertil - så skal jeg nok bidrage med gode argumenter ;) Og jeg skal nok lade være med at bruge Halo, som jo rent faktisk er et af de FPS'er der i det mindste ser lidt anderledes ud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 03/01-06 15:29, rettet 03/01-06 15:31 
RJK>
Eller også er problemet, at der ikke skal ret meget til, før folk går i det røde felt ;)

Arh, det ved jeg nu ikke. Ofte er kommentarerne herinde lidt provokerende. I den virkelige verden taler jeg i hvertfald ikke småprovokerende til folk jeg ikke kender særlig godt (tænker ikke specielt på dine kommentarer). Så jeg vil mene det er 50/50 om folk er berettiget til at se rødt.

Men i den her tråd, jo, der røg jeg i feltet uden nævneværdig årsag (i feltet over småirritation, mere er der heller ikke i det), men generelt er jeg vist for hippie-agtig, til jeg gider være sur eller fornærmet over forumdiskussioner :)

RJK>
Men hvis du synes der er noget at diskutere

Jeg kender de fleste af dine holdninger, og jeg ved at du sjældent kan *flyttes, så nej, det kommer vi ingen vegne med :P

Lad os i stedet glæde os over, at vi store træk deler samme spilsmag...

*50% et komplement (du har tænkt over dine holdninger), og 50% fordi du er et stædigt asen :)

EDIT: Spilsmag i bred forstand, jeg kan godt huske du ikke brød dig om min Xbox-liste :)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 04/01-06 13:45 
Sumez>
Kevin: This shot reminds me: You'll see games with forklifts and crates, but you won't see one goddamn pallet. You know what a pallet is right? Yeah, you worked at the warehouse, you know. But all these whiny bitches who go to college on their parents' money and then design games have never been inside a real fucking warehouse and have no fucking clue that in order to move a fucking crate, you need to have a goddamn pallet. Hey Monolith, how'd that fucking box get in there?


Hehe, efter at have arbejdet på et lager i 5 måneder (never again!) i mit sabbatår, kan jeg kun give ham Kevin ret ;)
(...)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig