X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

X360 d-pad


Svar
RJKRJKSkrevet 12/12-05 23:16 
Jeg kan generelt rigtig godt lide Xbox 360-controlleren, men d-paddet driver mig til tider til vanvid. Måske er det bare et tilvænningsspørgsmål, men jeg synes alt for tit det trykker noget andet, end jeg tror jeg trykker på, når jeg navigerer rundt i menuen. Konkret kommer jeg meget ofte til at trykke til højre i dashboardet, når jeg tydeligvis forsøger at trykke op (jeg tør slet ikke tænke på hvordan det kommer til at virke i et spil, når jeg ikke engang kan styre rigtigt i menuen ;)).

I det hele taget er "op" lidt mærkelig på mit d-pad. De andre retninger giver en "blød" lyd når jeg trykker på dem, mens "op" giver et grimt klik, fordi selve paddet støder på "rammen" på controlleren. Som om paddet er blevet placeret for højt oppe, måske.

Jeg så at 3of19 havde problemer med "venstre" på hans controller. Andre der oplever tilsvarende?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-05 23:21 
Ikke nogen problemer med retningerne her. Tilgængæld syntes jeg at man tit skal trykke lidt hårdere end normalt før den reagerer. Det syntes jeg dog kun at have oplevet ud i Dashboardet. Virker underligt da knappen er digital, men den gamle xbox havde jo også nogle tilsvarende problemer med On Screen keyboardet...?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/12-05 23:30 
RJK>
Andre der oplever tilsvarende?

Ja, jeg oplever præcist det samme.
IqonIqonSkrevet 13/12-05 02:18 
Generelt synes jeg heller ikke d-padet virker særligt godt i menuerne, hvilket er irriterende - for det er jo dét man oftest bruger der. Jeg har dog ikke lagt mærke til underlige kliklyde...
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
RJKRJKSkrevet 15/12-05 00:26 
Bør jeg konkludere at ingen andre (end Jmog) har problemer, og at det derfor er en defekt, og jeg bør få det byttet?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 15/12-05 00:44 
Jeg oplever noget tilsvarende. Både underlig navigering og højere lyd ved "op".

I starten var der i tillæg det "problem", at det føltes lidt ru, når jeg kørte det højre stick rundt i venstre halvdel af åbningen, men det er blevet bedre, så jeg har nok slidt noget plastik væk.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/12-05 07:38 
Nu har jeg lagt mærke til d-paddet i et par dage, og det er rigtigt, at det er pænt upræcist. Specielt, hvis man gerne vil trykke op, så trykker det til højre...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
King ChaosKing ChaosSkrevet 15/12-05 07:59 
Det er også min oplevelse...
SonicSonicSkrevet 15/12-05 09:39 
På min controller er det den lille hvide R2 knap der skal trykkes lidt hårdt, før den fatter at den skal sende et signal. Pænt træls faktisk.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 15/12-05 10:25 
Min ekstra wireless controller's d-pad har det også lidt underligt - skal trykke ret hårdt på OP før den reagerer.
Har dog ikke gidet gøre noget ved det af ren dovenskab, kan jo også være det forsvinder ved lidt brug.
WehnerWehnerSkrevet 15/12-05 10:32 
Det samme som Beano sagde.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RitesRitesSkrevet 15/12-05 10:36 
Jeg har det samme problem med alle d-pads, hvor de fire knapper ikke er adskildt.

Så vil tro det er et tilvænningsspørgsmål. Som jeg aldrig selv har vænnet mig til :P
» a winner is you «
enfenenfenSkrevet 15/12-05 11:00 
Som Beano.

Samme problem. Dog er det på 'til højre' knappen.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 15/12-05 12:21 
Sjov nok, så tror jeg, at jeg enten allerede har vænnet mig til det, eller at problemet var mindre end først antaget. Det generer mig i hvertfald ikke så meget længere.

Til gengæld er det lidt øv, at det højre stick er lidt løsere i gangen end det venstre. Men sådan var det også på Controller S, her bare det venstre. Det er mit indtryk, at det er ret normalt på controllerne til Xbox, så det samme er vel tilfældet ved X360.
KilroyKilroySkrevet 15/12-05 15:54 
jaes, når du siger "løsere", hvad mener du så? Personligt har jeg haft 'problemer' med mine officielle kontrollere, hvor den ene stick er blevet så løs at den 'trækker' en bette smule til den ene side. Det var dog på den gamle maskine. Af skønhedsfejl på Xbox 360 har jeg kun opserveret at den venstre analoge stick siger en dæmpet klik-lyd når jeg fører den til højre. Meget tydeligt når jeg skriver beskeder...
Kilroy Was Here
DeluxScanDeluxScanSkrevet 15/12-05 17:00, rettet 15/12-05 17:00 
Kilroy>
Personligt har jeg haft 'problemer' med mine officielle kontrollere, hvor den ene stick er blevet så løs at den 'trækker' en bette smule til den ene side. Det var dog på den gamle maskine.

Det problem havde jeg også med Controller S, men ikke med den ældre model.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 15/12-05 17:06, rettet 15/12-05 17:07 
Kilroy>
jaes, når du siger "løsere", hvad mener du så?

Mindre modstand.

Udover de to eksempler, gav det oprindelige "store" Xbox-pad en del mindre modstand, når jeg bevægede venstre stick mod højre. Det var lidt generende i bilspil, at man ikke skulle dreje med samme kraft til begge sider. I FPS'er var det også lidt irriterende, når man strafede.

Det må have været en defekt, men jeg har som sagt læst, at det var ganske normalt at stickene på det oprindelige pad og Controller S, kunne føles lidt forskellige. Mener det var herinde, jeg læste det. Konsolkongen, måske?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig