X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox 360 FAQ


Svar
JmogJmogSkrevet 23/11-05 01:33, rettet 25/10-10 19:07 
Xbox 360 er på vej, og rækken af spørgsmål, som folk stiller i den forbindelse, er lang. Hvad er HD, som Microsoft hele tiden snakker om? Er den bagudkompatibel, og er der nogen grund til at købe Premium-pakken? Hvad skal et TV kunne for at udnytte Xbox 360 fuldt ud? I det følgende forsøger jeg at besvare de mest typiske spørgsmål.

-------------------------------
HVAD ER "... Se hele indlægget
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 26/09-07 20:18 
Nej, det kan du ikke bare sådan gøre. Enten skal den direkte på netværket, eller også skal du "dele" din netværksforbindelse på den bærbare - det aner jeg dog ikke hvordan man gør. :) Eller om det virker med Xbox 360 i det hele taget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 26/09-07 20:20, rettet 26/09-07 20:25 
Jeg har lige sat min op vha denne guide, og det virker perfekt.

EDIT: -og ja, med denne metode behøver du ikke noget med krydsede kabler eller noget; bare brug det der følger med };-)

http://www.xbox.com/en-US/live/connect/ics_xp.htm
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SaftenSaftenSkrevet 26/09-07 20:33 
Har osse lige fundet ud af den fra den her hjemmeside: http://www.jakeludington.com/xbox/20061208_xbox_network_connection_sharing.html

Viste sig egentlig at være rimelig enkelt.
Men tak for feedbacken.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
ElgenElgenSkrevet 09/10-07 08:48 
Jeg har ikke lige kunnet finde noget på faq'en på xbox.com om dette her, så prøver her.

Hvis man har et prepaid GoldMembership, og man køber et mere, kan man så bare 'redeem''e det næste inden udløb af det første således at perioden bare blive forlænget tilsvarende udover udløb af den gældende periode.

Tillægsspørgsmål:
Jeg har ikke kunnet finde nogen steder hvor man kan se hvor lang tid der er tilbage af et prepaid GoldMembership (hverken på dashboard eller på xbox.com); nogen der ved om der findes et sted hvor man kan se det (det ville da være oplagt at ha' sådan en funktion synes jeg).
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
enfenenfenSkrevet 09/10-07 08:50 
Jeg har selv benyttet mig af prepaid, og der er den nye periode lagt oven i den gamle.

Under Account Management kan man se, hvilken måned ens abonnement udløber.
What is the Matrix?
ElgenElgenSkrevet 09/10-07 08:59 
På dashboard? (sidder ikke lige ved min 360 nu, men har internetadgang; kan det ses via xbox.com?)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/10-07 11:31 
Jeps, på dashboardet. Da jeg brugte en gratis måned var det dog denne der figurerede under nævnte fane - de 8 måneder jeg havde tilbage af mit første abonnement, dukkede igen op, da mit månedsabonnement var udløbet.

Spørg om jeg var ved at råbe og skrige af frygt for at MS havde dummet sig gevaldigt, og at man erstattede et abonnement med et andet når man indløste det!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SaftenSaftenSkrevet 09/10-07 22:34 
Efter jeg har fået købt min 360'er har det kløet noget gevaldigt i fingrene efter at opdatere mit 32" sdtv til et HDtv.
Kunne dog godt tænke mig at vente noget tid med at bruge de store summer på et fedt HDtv. I den forbindelse har jeg læst at det skulle give et bedre billede at opgradere til et advanced scart kabel.
Mit spørgsmål ligger så i, om jeg kan bruge dette adv. scart kabel til at opnå et endnu bedre billede på et fremtidigt HDtv, i forhold til det medfølgende oprindelige scart?
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
WehnerWehnerSkrevet 09/10-07 22:56 
Nej. RGB forbedrer kvaliteten - især skarpheden - mærkbart på sdtv. Vi benytter det selv i stuen til vores gamle Lumatron. Til et hdtv er component, vga eller hdmi alle langt overlegne.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ElgenElgenSkrevet 15/11-07 08:24 
Tager lige en gammel tråd op (kom i første omgang til at poste dette i 'Nyt på Live'-tråden, men ingen gad at svare, og her bagefter kan jeg også godt se, at det passer bedre ind her };-)):

Nogen der kender til et sted på nettet (ikke gennem DashBoard), hvor man kan købe 'prepaid' MSPoints og få tilsendt koden via email?

Sagen er den, at jeg har lavet mig en US og JPN konto, og IKKE har lyst til at blande mit VISA ind i de konti. Jeg vil ikke lave dem til Gold, blot have lidt point at købe for.

Er der iøvrigt nogen der har oplevet at blive banned (konti eller konsoller), fordi man kører både EU, US og JPN konti på samme konsol. Jeg må jo indrømme at jeg ikke var helt ærlig mht. til lande- og postkoder da jeg lavede de der hotmail-konti };-) -og ved at det jo er mod MS' regler at opgive falske oplysninger.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 04/03-09 18:16 
Hvor finder jeg egentlig min Mac adresse på min XBOX 360? Jeg har NAT problemer med Lost Planet bliver hele tiden smidt af. Så testede jeg min live connection igår og den sagde min NAT var strict. Jeg troede egentlig jeg havde fået den åben? Åh mand jeg er træt af det NAT-fis..!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/03-09 18:31 
Jeg mener at den står fysisk på maskinen et sted.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 04/03-09 19:02 
Ah ok. Før den nye update kunne man se det i en af net-menuerne husker jeg, men det er vist pist væk nu.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 28/05-09 17:29 
Hvordan kan det være at hvis man ikke er online med sin konsol står nogle af mine downloadede spil som "Trial" nu da jeg har betalt for dem osv. ? Meget irreterende da jeg ikke får net før om en uges tid igen.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 28/05-09 17:32 
Er de købt på den profil du er logget ind med? Har du skiftet maskine nogensinde?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 28/05-09 18:08, rettet 28/05-09 18:09 
Ja de er købt på den profil jeg altid har haft, men jeg har skiftet maskine en enkelt gang. Da jeg fik min nuværende model downloadede jeg de spil jeg havde købt på den anden maskine.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 28/05-09 18:28 
Så skal du overføre licenserne. Det er beskrevet i flere tråde, bl.a. af KTC.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 28/05-09 23:29, rettet 28/05-09 23:31 
Overføre licenserne? Er der nogen som har et link måske?
Bashful Neophyte
KajikaKajikaSkrevet 05/07-09 23:39 
(Jeg er ikke sikker på at det er det rigtige sted for indlægget, men vover pelsen)

De bundles der er med Kung Fu Panda og Lego Indiana Jones, medfølger spillene i papcovers, eller "almindelige" covers?
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
HankyHankySkrevet 05/07-09 23:45 
Spillene kommet i ét cover, med coverart af det ene spil, på den éne side og af det andet spil på den anden.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KajikaKajikaSkrevet 05/07-09 23:52, rettet 05/07-09 23:52 
Ok, mange tak - så kan man nok ikke bytte det ind hos GAME, øv :/
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-09 00:14 
Hanky>
Spillene kommet i ét cover, med coverart af det ene spil, på den éne side og af det andet spil på den anden.

Dem vi har i Games Top har begge covers på forsiden. Men der er måske forskellige versioner?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 20:45, rettet 14/07-09 20:46 
Har lige angivet mit nye visa kort på 360'eren for at få point - men de to gamle (opsagte) visa kort er stadig listet og jeg skal manuelt vælge det nye visa kort hver gang jeg skal smide point på kontoen. Hvordan kan jeg fjerne de udløbede kort fra min konto/profil - eller sætte et af kortede som værende default?
ElgenElgenSkrevet 14/07-09 21:53 
På xbox.com };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 14/07-09 22:01 
Fixed - takker :)
nerosnerosSkrevet 02/06-10 12:52 
Hvordan er det med ens konto som jeg har på min PAL maskine. Når jeg nu anskaffer mig en JAP konsol kan man så flytte sin konto til den eller hvordan?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-10 13:47, rettet 04/06-10 13:48 
Hvor store er batterierne i et Play & Charge kit? På Wikipedia står følgende:

The Play and Charge Kit batteries are generic 1300mAh AA (LR6) NiMH cells. Such cells are readily available in 4 packs up to 3000mAh, with 2000-2600mAh batteries being common.

Hvad betyder det? Jeg har nogle 1800mAh NiMH genopladelige AA batterier, hvor længe vil de kunne holde strøm i forhold?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 06/06-10 10:40 
Jeg har lige prøvet at lege lidt med at tage min HD af konsollen, men kan ikke rigtig finde ud af det? Der er en knap man kan trykke på men der sker ikke ret meget? Hvordan gør man?

Det er fordi jeg jo MEGET gerne vil have en JAP konsol (arcade), og så tænker på om man bare kan flytte sin harddisk fra min PAL maskine over på JAP'en :-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/06-10 10:53, rettet 06/06-10 11:07 
Den sidder bare lidt godt fast; Tryk knappen ned, og løft disken opad! Knappen sidder fast på selve hylsteret på HDD'en, så den skal også følge med op.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 06/06-10 11:20 
Ok jeg må prøve igen med lidt mere kraft så :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-10 13:33 
Kan man overføre musik til sin Xbox med en USB key og bruge det som soundtracks i spil? Det tager jo en evighed at rippe sine cd'er på normal vis :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-10 14:26 
Nå man kan afspille fra sin iPod hvis man forbinder docken til maskinen. Virker fint, men ærgeligt man ikke kan overføre til maskinen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/06-10 15:05 
Docken? Du sætter bare iPod'en direkte til maskinen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/06-10 15:37 
Ikke når det er en iPod Shuffle ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 12/07-10 19:17 
Hvordan sletter man en profil, altså ikke min egen konto men sådan en jeg mener jeg lavede fordi jeg skulle spille et eller andet 2-player game i tidernes morgen?
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/07-10 19:34 


Her er noget om det ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 12/07-10 22:53 
Super :-)

Tak!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 15/07-10 08:37 
Hvordan er det man køber JAP Xbox live points? Når jeg forsøger at købe nogle får jeg en besked om at min betalingsmetode/card ikke kan bruges?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/07-10 08:53 
Pas på, der var nogen der sagde (Alf81?) at selvom man får japanske points, kan man stadig ikke købe spillene fra marketplace?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 15/07-10 09:04 
Ja, det er virkelig underligt. Jeg kunne ikke købe Raiden Fighters Aces, men kunne sagtens købe Raiden IV!?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 15/07-10 13:07 
Åh ja det kan jeg godt huske i har snakket om...nåh men så må jeg jo bare købe dem i fysisk form. Raiden Fighters Aces er ret dyrt på ebay fortiden og jeg nægter at købe det udenfor EU :-/
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/07-10 14:01, rettet 15/07-10 14:01 
Var der ikke noget om at det måske var på vej til Europa via en mindre udgiver?

edit: Måske er det ikke et problem for dig, når du har en japansk X360. Faktisk går jeg ud fra at det var det der var Alf81's problem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 15/07-10 14:02, rettet 15/07-10 14:03 
Jo da. Den har fået cover og releasedato nu. En måneds tid fra nu.

EDIT: Du har gravet den forkerte tråd frem ;) Jeg har smidt nedenstående link i en anden tråd. Men nu kommer en af de bedste shmups til Europa, og det er jo bare rart :)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 15/07-10 20:22 
Sejt :D

Ved bare ikke om jeg kan vente en hel måned..
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 15/07-10 20:24 
Sumez>
edit: Måske er det ikke et problem for dig, når du har en japansk X360. Faktisk går jeg ud fra at det var det der var Alf81's problem?

Jeg forstår ikke? Jeg kan jo netop ikke købe det online selvom jeg har JAP maskine!
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 15/07-10 22:37 
Sumez>
Måske er det ikke et problem for dig, når du har en japansk X360. Faktisk går jeg ud fra at det var det der var Alf81's problem?

Jeg har kun en japansk Xbox 360.
Ting om dét og pis.
GreaseballGreaseballSkrevet 25/07-10 22:00 
Min gamle MP3 afspiller stod af for nogen tid siden og jeg kan godt lide at bruge min egen musik i nogen spil.
Min Nokia 5800 kan ikke snakke med Xbox'en. Nogen der ved om en iPhone kan gøre det, der var nogen problemer med iPod da Xbox360 lige kom ud?
CoreCoreSkrevet 25/07-10 23:55 
Greaseball>
Min gamle MP3 afspiller stod af for nogen tid siden og jeg kan godt lide at bruge min egen musik i nogen spil.

Det kan jeg også, men hvorfor så ikke bare rippe cd'erne ind på Xboxens HD?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 26/07-10 08:17 
Xboxen har ingen problemer med at afspille musik og playlists fra en iPod, så kan ikke forestille mig at en iPhone skulle give nogen større problemer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/07-10 13:44 
Jeg mener ikke at en touch og iphone virker på samme måde som en normal ipod
Og derfor virker det ikke....
Jeg kunne ikke få min touch til st arbejde sammen med min xbox.... men der lang tid siden jeg sidst har prøvet.... der kunne være kommet en update til ipod understøttelsen siden. ..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
386 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig