X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Den store Apple-tråd


Svar
MajorPMajorPSkrevet 01/11-05 12:37 
Nu bestilte jeg min iMac G5 i går, og fik lige idéen til at Mac-brugere herinde kunne anbefale programmer og lignende i denne tråd.

Det var det eneste, så skyd løs... :-)
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 20/05-06 10:18 
Så er der kommet nye maskiner igen.

Nu i sort!

Link...
Bashful Neophyte
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/05-06 15:34 
Ja, de ser enormt lækre ud.. Selvom jeg nu stadig vil sværge til den hvide udgave :)
jaesjaesSkrevet 29/05-06 22:21 
Kendte ikke lige Apples Pippin-konsol (Apple/Bandai), men så, at den er blevet kåret som nr. 22 på PC Worlds liste over de 25 værste teknologiprodukter gennem tiden.
http://www.joystiq.com/2006/05/28/pc-world-says-apples-pippin-is-the-worst/

Den er også nævnt her på siden, siger jeg, inden en mod kommer med det obligatoriske link :)
http://www.playright.dk/infotitel.php?id=13407

De øvrige "vindere":
http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,125772,pg,8,00.asp#
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 13/06-06 23:53, rettet 13/06-06 23:56 
Endnu et spørgsmål :)

Omtrent samme tid som jeg fik min Airport (og solgte min PC til fordel for kun at bruge Mac'en), fik jeg behov for at hente en fil over Bittorrent netværket. Jeg installerede en klient, men opdagede at det ikke virkede. Efter lidt søgen åbnede jeg en port via denne guide

http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-124166.html

= alt virkede fint.
Nu er det siden gået op for mig, at jeg herefter ikke har kunne logge på andre netværk end mit eget (som jeg har sat et password på. Ved ikke om det kan have noget med det at gøre). Nogle ideer til, hvordan jeg får det hele til at virke? Eller i modsat fald, hvordan jeg får alle netværk til at virke igen frem for kun mit eget inkl. bittorrent?
WikzoWikzoSkrevet 14/06-06 16:30 
I tankerne har jeg leget lidt med at købe en MacBook-bærbar. Men hvad vil I anbefale mig at gøre, hvis/når jeg skal dele filer (Word-dokumenter og lign.) fra andre pc'er til min - altså i skolen?

OpenOffice eller det der Mac-office eller noget helt andet? :)
la0sla0sSkrevet 14/06-06 16:45 
Der er flere muligheder. :)

Du kan evt. køre Openoffice og eksportere til word filer, eller du kan skaffe dig MS Office, som dog ikke er i universal binary endnu. Ellers gemmer Apples eget Pages også fint i Word format, men kan have problemer med at læse ældre Word filer.

Openoffice er det letteste alternativ, men det er ikke noget problem længere den slags, så jeg synes bare du skal købe. Har selv lige fået en macbook og er djævelsk tilfreds med den. :)
Hvad sker der?
WikzoWikzoSkrevet 14/06-06 18:20 
Vil også vildt gerne have den nye - den er billgere end den forrige og har en del bedre spec. indebygget :D

Men, men ... har ikke råd, og så skal jeg spare sammen til en masse Wii-spil.

Men én ting kan jeg med sikkerhed sige: Den er lækker, og jeg glæder mig til den, at jeg køber en Mac :D
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/06-06 09:23 
Mit problem beskrevet ovenfor volder mig i øvrigt stadig problemer, hvis nogen i mellemtiden er kommet på løsningsforslag :)
dRxLdRxLSkrevet 19/06-06 09:54 
Hvis du har fulgt den der tutorial slavisk har du nu en fast IP. De andre steder du prøver at koble dig på vil typisk køre med dynamiske adresser, så du skal lige sætte dit airport kort til at hente sine tcp/ip adresser fra dhcp igen.

For ikke at skulle skifte mellem statisk/dynamisk hele tiden bør du undersøge om du ikke kan sætte dhcp serveren i din Airport router til at uddele en fast ip til dit airport korts mac adresse som du så kan port-forwarde til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/06-06 10:04 
Mange tak

Første halvdel gav god mening, og det er nu gjort. Anden halvdel tror jeg at jeg venter lidt med, virker umiddelbart over mit niveau :)
KillercowKillercowSkrevet 20/06-06 22:24 
Det letteste er klart at bruge locations. Man kan lave en "hjemme" location og en "automatic" (som den hedder normalt) location. Når man kommer hjem, skifter man location via æble-menu -> location, og når man kommer et andet sted hen vælger man automatic...
dRxLdRxLSkrevet 20/06-06 23:04 
Det kommer hvist an på ens definition af "lettest", jeg vil jo altid mene at "automagisk" er bedre end "manuelt". Men ja, dit forslag er da brugbart i mangel af bedre :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillercowKillercowSkrevet 21/06-06 00:12 
Det er i hvert fald en realistisk løsning på problemet uden man skal pille ved routere, MAC-adresser og lignende.

Hvis det skal være rigtigt frækt, så kan man jo også bruge AppleScript til at skifte mellem locations.. 8)
MadsMadsSkrevet 04/10-06 18:01 
Nogen der kender til et program hvor jeg kan designe mit eget DVD-cover smertefrit? Det bedste ville selvfølgelig være hvis det var gratis.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
la0sla0sSkrevet 04/10-06 20:26 
Du har sikkert prøvet, men jeg søgte på DVD cover på versiontracker.com og det gav nogle resultater, men erfaring har jeg ikke med dem. :) Hvis du får vil jeg egentlig gerne vide mere, held og lykke. :)
Hvad sker der?
TurricanTurricanSkrevet 04/10-06 22:16, rettet 04/10-06 22:17 
Hmm...

Jeg er egentlig brændt ret varm på 24" iMac maskinen. Et stort ankepunkt er dog den manglende mulighed for eksternt input til den ellers fantastiske skærm. Det kan da ikke koste alverden at udstyre svinet med HDMI eller DVI/VGA. Hvor ville det dog være fedt, og ikke mindst økonomisk, hvis man kunne sidde og spille i ægte 1080p på sine nextgen maskiner (eller maskine er det vel).

Æv

Er jeg den eneste der synes at det er et trist træk fra Apple??
The Gods pause for a moment...
nerosnerosSkrevet 21/11-06 09:30 
Er der nogen som ved hvor man kan downloade MAC OS 9 Classic. Jeg har virkelig brug for det, når jeg gerne vil spille Heroes of Might and Magic III.

Please Help!
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 21/11-06 09:42 
Har du en intel Mac? I såfald kan du ikke køre Classic.

Hvis har en Mac med powerpc, så findes classic enten allerede installeret, eller på installationscd'en.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 21/11-06 09:51 
Jeg har sådan en lidt ældre sag af en bærbar G4 med tiger installeret. Måske jeg skulle prøve at geninstallere tiger igen og se om der skulle være noget med, at man også kunne installere OS 9.

Mærkeligt at min bærbar ikke har Classic installeret. Jeg mener at man engang kunne downloade det, men jeg har ikke kunnet finde det?
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 21/11-06 10:01 
Muligvis kan du så installere Classic på den. Men så skal den være ret gammel som G4. Apple lukkede den mulighed.

Jeg går ud fra at du ved det, men for at undgå tvivl kan du finde Classic under Preferences.

Hvis du er interesseret i at installere OS9 kan du også bruge programmet Sheepshaver. Med det kan du native køre OS9 i OSX.

Men ellers er det da bare at installere Classic om igen, via CD2 af dine installeringsdiske.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 21/11-06 10:06 
Okay tak skal du have. Jeg må prøve mig lidt frem. Hvis ikke andet virker må jeg jeg jo prøve det der Sheepshaver eller geninstallere CD2 igen.

Irreterende at Apple har lukket for den mulighed, hvad skulle det egentligt gøre godt for ;-)!
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 21/11-06 10:12 
Grunden til det var vist at de så kunne stoppe med at supporte OS9, men samtidig stadig lade folk køre deres programmer gennem Classic. Men det skulle ikke være så bøvlet igen at installere det.

Good luck.
Hvad sker der?
FourDFourDSkrevet 21/11-06 10:55 
Er det syndigt at købe en MacBook for den der f10 effekt? xP
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
la0sla0sSkrevet 21/11-06 11:01 
Hehehe nej (for satan)... ahh okay, kun lidt, men det er sgu en dejlig computer. Jeg er virkelig glad for min.
Hvad sker der?
FourDFourDSkrevet 21/11-06 11:07, rettet 21/11-06 11:07 
Hehe. Nah, det stilrene vidunder skal også akkompagneres af denne satan.

Behold! The Solution!
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
la0sla0sSkrevet 21/11-06 11:24, rettet 21/11-06 11:24 
Okay! :) Jeg har en kammerat der producerer musik og mixer osv. på sin macbook, og det er han ret glad for. Altså med noget af en maskinpark sluttet til. :)
Hvad sker der?
FourDFourDSkrevet 21/11-06 11:30, rettet 21/11-06 12:14 
Når ok :)
Nu laver jeg forholdsvist lo-fi og amateurish musik, og har ikke brug for det helt store producersetup. Min far ejer også et lille hjemmestudie, så kan altid mixe færdigt der, hvis krævet.
Men med et lille keyboard, en nogenlunde mic, og en multipedal fra boss burde jeg være nogenlunde ready to go :)
EDIT: Flyttede lige linket over i et mere passende emne
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
millenniummillenniumSkrevet 26/11-06 10:43 
Jeg syntes at min gamle iMac er ved at være ret sløv i det. Formenlig fordi der ligger en masse overflødige restfiler og trækker på kræfterne.

Er der nogen der kan anbefale et godt clean-up program til OSX?
The medium is the message.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/11-06 11:00 
millennium>
Er der nogen der kan anbefale et godt clean-up program til OSX?

http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=16231
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
jaesjaesSkrevet 21/12-06 22:37 
Min søster har brug for et freeware-program til OS X (jeg ved ikke hvilken udgave, hun bruger), der kan afspille Windows Media Video-filer (.wmv). Forslag?
dRxLdRxLSkrevet 21/12-06 23:32 
Yup. Microsoft har selv udgivet et plugin til quicktime der gør det.

Hent det her: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/wmcomponents.mspx

Ellers kan hun installere VLC afspilleren som er rigtig god til mangt og meget.

http://www.videolan.org/vlc/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 22/12-06 13:19 
Tak, det må blive VLC, da QT vist kun kan afspille i fuldskærm i betalingsversionen (sådan er det i det mindste på pc).
RJKRJKSkrevet 22/12-06 13:24, rettet 22/12-06 13:25 
Hvad med bare at bruge Windows Media Player (ja, de laver det også til Mac)? Ud fra min erfaring kører den bedre end VLC.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 22/12-06 13:38 
Det er også en mulighed. Hun er ligeglad så længe det virker :)
nerosnerosSkrevet 22/12-06 14:48, rettet 22/12-06 14:48 
Jeg synes aldrig rigtig jeg kan få mediaplayer til at virke helt optimalt på mac? VLC er min fortrukne player.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 22/12-06 14:58 
Det er selvfølgelig afhængigt af hvilken Mac man kører med (ppc eller intel), men på intel maskinerne er flip4mac som der linkes til den eneste ordentlige løsning. Windows Media player virker ikke på mactel maskiner.

Jeg bruger selv flip4mac (gennem quicktime) til wmv og vlc til alt andet. Det er en god løsning synes jeg.

Har man lyst til det kan man også installere codecs til quicktime og bruge det program alene til det hele.
Hvad sker der?
AmbyAmbySkrevet 27/12-06 10:31 
Jeg satser stærkt på at købe en Mac Mini her efter MacWorld. (Selvfølgelig alt efter hvad de ellers afsløre af spændende ting)

Jeg regner med at købe det wireless keyboard og mighty mus med, men jeg er meget i tvivl om hvor godt dette fungerer?

Jeg har pt. et bluetooth Dinovo som mildest talt er ret skuffende. Primært pga stor forsinkelse på musen. Det er ikke hele tiden, men kommer tit nok til at være irriterende.

Har Apple fået bluetooth til at virke, eller er jeg bedre tjent med Dinovo RF?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
FourDFourDSkrevet 29/12-06 17:18 
Nu er jeg så blevet den heldige ejer af en sort MacBook med 2g ram. Running flawless.

Men jeg har lidt problemer med Garageband.. Jeg vil gerne afprøve en af de mange plugins til garageband, men de syntes ikke at virke. Jeg placerer component filen i library/audio/plug-ins/components men de vil ikke vise sig under Generators.
Hvis det kunne interessere nogen så er det specielt YMCK's 8bit plug-in jeg gerne vil lege lidt med.

YMCK's Magical 8bit Plug
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
RJKRJKSkrevet 29/12-06 18:09, rettet 29/12-06 18:12 
Dark-Light>
Har Apple fået bluetooth til at virke, eller er jeg bedre tjent med Dinovo RF?

Jeg har brugt diNovo RF det sidste års tid med min Mini og er meget tilfreds med det (bruger dog en MX1000 i stedet for den normale mus). Havde først et diNovo Bluetooth, men det gav kun problemer. Alle Apple-tastaturer jeg har rørt har været dårlige. Min erfaring med Apple-mus begrænser sig til den runde, som nok er verdenshistoriens ringeste mus :)

Se evt. min lille diNovo på Mac-guide
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
la0sla0sSkrevet 30/12-06 00:27, rettet 30/12-06 00:28 
Dark-Light>
Har Apple fået bluetooth til at virke, eller er jeg bedre tjent med Dinovo RF?

Den er svær at svare på af et par grunde. Der er jo den mulighed at din nuværende computer har bluetooth problemer og at din Dinovo (et mærke jeg ikke kender) i sig selv virker fint.

Nu har jeg ikke selv bluetooth til min Macbook, men en god kammerat der bruger sin 2ghz Macbook med 2gb ram har købt en mighty mouse og har været glad for den og har ikke oplevet lag. Generelt har jeg også indtrykket af at der ikke burde være grund til frygt, hvis du altså kører mac bluetooth med mac maskine.

Håber det kan opklare noget
Hvad sker der?
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 09/01-07 20:37, rettet 09/01-07 20:39 
iPhone fremvist:

Den store Apple-tråd

Mange flere billeder på Engadget.com og selvfølgelig Apple.com, hvor der også er videoer.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 09/01-07 21:25, rettet 09/01-07 21:30 
Super blæret maskine! (standby batterilevetiden er jeg dog spændt på at høre mere om...) Og så skulle den komme til europa i Q4 2007. Yeah, så er ønskesedlen til julen 2007 jo skrevet.

Jeg fulgte selv med i Steves keynote på http://www.macrumorslive.com/
- nu glæder jeg mig bare til at se videoen senere i aften. Jeg savnede i øvrigt noget mere info om Leopard ... og så drømte jeg om at se Adobe gå på scenen med CS3.

Men alt i alt så kører det bare for Apple i øjeblikket. Faktisk så godt, at jeg knapt nok gider at følge med i Microsofts Vista og diverse Media Center eventyr - det er bare så "kobolt blå", langhåret og totalt usexet.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
jaesjaesSkrevet 09/01-07 21:55 
flottenheimer>
det er bare så "kobolt blå", langhåret og totalt usexet.

Det kan du have ret i, jeg savner desværre features i både iPhone og Apple TV. Havde håbet, de ville tilbyde lidt mere. Som det er nu, kommer jeg nok til at nøjes med MS produkter et stykke tid endnu :/
AmbyAmbySkrevet 09/01-07 22:44 
Jeg savnede også info omkring Leopard

aTV virkede noget fesent ved siden af det Microsoft er ved at køre i stilling med Home Server og iPhone er jo ret meget for dyr...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 09/01-07 23:22 
flottenheimer>
Faktisk så godt, at jeg knapt nok gider at følge med i Microsofts Vista og diverse Media Center eventyr - det er bare så "kobolt blå", langhåret og totalt usexet.

Helt enig der ;-)! Nujh den Iphone ser lækker ud. Når den bliver lanceret kan alt andet godt pakke sammen jo. Glæder mig....Egentligt var det også på tide man ser et billede af den.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 10/01-07 10:54 
Er der nogen som kender til et godt musik program til at lave musik i til Mac? Det må gerne være til at finde ud af og ikke så kringlet. Gerne et hvor man også kan impotere lyde og samples til.
Bashful Neophyte
AmbyAmbySkrevet 10/01-07 11:04 
Kommer GarageBand ikke standard med? Eller det er måske ikke lige hvad du søger?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 10/01-07 11:16 
Jo det gør det jo egentligt, men jeg synes det var et irreterende program. Søger noget mere Dj-agtigt.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 11/01-07 15:53 
neros>
Jo det gør det jo egentligt, men jeg synes det var et irreterende program. Søger noget mere Dj-agtigt.

Jeg kender ikke så meget til Mac-programmer men Reason og Live er ret populære, og vist begge fine til loops og samples. Dog nok ikke super simple at bruge, men nok heller ikke det modsatte:
http://www.propellerheads.se/
http://www.ableton.com/
nerosnerosSkrevet 08/06-07 11:37 
Kan man få et joypad til Mac? Synes jeg engang har set et som lignede et SNES joypad. Jeg ved man kan få noget som ligner et PS2 joypad, men det er jeg ikke interesseret i.
Bashful Neophyte
2'159 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig