X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billedebehandling


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 18/09-05 20:22 
Jeg har en masse feriebilleder som jeg gerne vil have gjort mindre i størrelsen. De fylder omkring 2meg stykket og jeg vil gerne have dem ned på cirka 100kb. Jeg kan sagtens tage hvert enkelt billede men det tager en krig. Er der ikke et smart program der kan klare et helt directory ad gangen?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 18/09-05 21:07 
ACDSee kan vist lave noget batch - ellers kan photoshop også sagtens.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 18/09-05 21:08 
Irfanview brugte jeg forleden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 18/09-05 21:09 
Jeg prøver og se om de kan klare jobbet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/09-05 21:21 
PhotoFiltre er også et udemærket gratis billedbehandlingsprogram med batch-funktion :)

PhotoFiltre
AV Intelligent Terminal
JAAJAASkrevet 18/09-05 23:18, rettet 18/09-05 23:21 
Irfanview er nok det bedste gratis program til den slags billedbehandling. Det siger jeg dog uden at have prøvet Photofiltre (downloader nu :)).
WehnerWehnerSkrevet 18/09-05 23:21 
Irfanview er gratis, let at bruge og kan hentes på www.download.com
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JAAJAASkrevet 18/09-05 23:24, rettet 18/09-05 23:32 
Ok, nu har jeg så prøvet Photofiltre. Hvad sker der. Glem Irfanview. Photofiltre er alt, alt for godt til at være gratis. Hent det, nu! Har man før brugt Photoshop, er ligheden i interfacet slående. Ingen layers, desværre, men for kr. 0,- kan man dårligt klage.
ChronoChronoSkrevet 19/09-05 07:51 
Skal man lave batch conversion har IrfanView lidt flere funktioner (som man måske ikke har brug for, men alligevel...), og skal man alt muligt andet er Paint Shop Pro og Photoshop bedre. Jeg kan ikke se hvorfor Photofiltre skulle være specielt godt. IrfanView er endda også en fremragende image viewer.

Jeg har ikke sammenlignet kvaliteten efter en batch conversion, men da jeg ikke har noget at klage over i IrfanView kan den nok ikke være meget bedre i Photofiltre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 19/09-05 14:01, rettet 19/09-05 17:31 
Det giver jo sig selv, at Photoshop og PSP er bedre programmer, men de er jo ikke ligefrem gratis. Det er dét, der gør Photofiltre "specielt godt". Det troede jeg var indlysende.

Som bredt billedbehandlingsprogram vil jeg endvidere foretrække Photofiltre frem for Irfanview. Primært grundet den meget bedre brugerflade, men også fordi, det har mange flere funktioner.
ChronoChronoSkrevet 19/09-05 17:18 
Nåja, jeg havde glemt at Corel har købt Paint Shop Pro. Men så er der The Gimp som helt sikkert er gratis :)

Men du har ret - hvis man bare vil lave en smule simpel billedbehandling så er Photofiltre bedre end Irfanview.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JAAJAASkrevet 19/09-05 17:32 
Gimp er selvfølgelig godt. Jeg vidste faktisk ikke, at det fandtes til Windows.
jaesjaesSkrevet 19/09-05 21:41 
Er der en, som kan fortælle mig, om Gimps "Select contiguous regions"-værktøj sutter, eller om det er mig, der sutter? :)

I PS er det let at klippe objekter fra et billede ud med Magic Wand, men i Gimp kan jeg ikke få markeringen til at gå helt ud til kanten alle steder. Jeg har prøvet at indstille Threshold, men det hjælper kun lidt.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/02-09 21:52, rettet 02/02-09 22:08 
Jeg har lige forelsket mig en smule i Paint.NET :)

Jeg kan bedst beskrive det som programmet, der har alt det, MS Paint burde have. Hvilket også vil sige layers :D

...det kræver dog, at man installerer .NET framework.

Og så er det gratis!
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig