X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Capcoms mest varierede spil nogensinde!


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/05-03 20:48, rettet 02/05-03 20:52 
Det er i mine øjne Demon's Crest til SNES. Selvom spillet foregår i dæmonuniverset til Ghouls'n'Ghosts er det langt mere non-lineært og mere RPG-agtigt, når det kommer til banedesign og opsamling af genstande. Demon's Crest er det bedste miks af Metroid og Castlevania, men de artistiske detaljer er langt større i Demon's Crest, i hvert fald finder jeg dem mere imponerende, fordi musikken og grafikken går så godt i spænd. Aldrig har jeg set en så flot, dyster og stemningsfuld brug af farver i omgivelserne.

Og sjældent har jeg set et bedre 2d fjende/boss-design end i Demon's Crest. Capcom konverterer og konverterer, så hvorfor ikke snart udgive denne oversete perle til GBA eller i det mindste lave en 128-bits opdatering?

Capcom kører konstant i samme spor med den ene fortsættelse efter den anden til populære serier (Resident Evil, Dino Crisis, Gun Survivor, Megaman, Maximo/Ghouls'n'Ghost...).

Men Demon's Crest er stadig den mest varierende udgivelse, jeg har set fra dette firma. Det spil er bare så udtryksfuldt på så mange måder. Det solgte desværre kun ca. 100000 eksemplarer, men jeg forstår ikke hvorfor man bevæger sig så langt væk fra et godt spildesign, fordi spillet ikke solgte særlig godt og fordi spilfiguren 'Firebrand' ikke er den mest elskede Capcom-figur i verden. Han er den mest oversete anti-helt, og jeg håber virkelig han får endnu en chance for at vise sit værd i en ny spilgeneration.

En side, der viser, hvordan et fjende/boss-design skal håndteres:

Demon's Crest
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 02/05-03 21:02 
Gameboy versionen er i øvrigt også ganske underholdende. Det er der første i serien btw, der er også en anden version til NES.
SumezSumezSkrevet 02/05-03 21:17 
Ja, Demon's Crest er ikke nær så RPG-agtig som de to første Gargoyle's Quest spil, men til gengæld har det en enorm fed stemning, og er klart et af mine absolutte favoritter til SNES'en.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/05-03 21:37 
Gargoyle's Quest til GameBoy var klart en af mine favoritter. Normalt er jeg ikke så meget til genren, men dette spil gik rent ind.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
flottenheimerflottenheimerSkrevet 02/05-03 23:10 
Jeg elsker Capcoms gamle 2D grafik. Fra Midnight Wanderers og Chariot (begge fra 3 wonders - one of my alltime favorites btw) til Cadillacs & Dinosaurs, Final Fight, Area 88, Mercs, Street Fighter II, Strider osv. osv. osv. De var/er nogle sande 2D mestre.
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Star SoldierStar SoldierSkrevet 02/05-03 23:59 
Aaaaah!, de gode gamle dage.... Demons Crest/Blazon er et mesterligt spil og jeg ville ønske at flere ville åbne øjnene for disse spil, så det er nice at der er nogle som bringer dem på banen igen.

Som nogle nok har opdaget så er jeg blevet meget skeptisk overfor Capcom, måske er det bare sådan spil skal være i femtiden :( (for mig startede min mistillid ved DMC2) som det blev nævnt, så ser det ud til at det er serier der bliver dårligere og dårligere eller bare spil med eye candy som skal sælge godt (blah blah), jeg er ved at være træt af det moderne gylle..... nogle gange kan man godt misunde de folk som bare æder alt råt.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 03/05-03 00:05 
Utroligt at Capcom har lavet samme trick med Dino Crisis 3, som de også gjorde med Devil May Cry 2 og Onimusha 3. De er da gået helt over gevind i tidsforskydelser og lignende pjat...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/05-03 00:28 
Kommer de ikke snart med Rescue Rangers 3?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 03/05-03 09:43 
Jeg forstår ikke hvorfor jeg er gået glip af det spil.. at dømme efter de billeder så er det jo noget af det smukkeste SNES'en har leveret.

Prøv iøvrigt at trykke på øjet i øverste højre hjørne af den side Strider linker til, så skal i se endnu bedre characterdesign! :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OmenOmenSkrevet 03/05-03 11:45 
Jeg er meget enig. Jeg havde selv Demons Crest og gennemførte det næsten perfekt (manglede en livskugle) og det var et helt igennem fantastisk spil. Grafikken og gameplayet var sublimt, specielt bosserne (det var SÅ fedt med den nemesis man blev ved med at nøde 3 - 4 gange i spillet).
Vote Ficus!
SumezSumezSkrevet 03/05-03 12:07 
Omen >
og gennemførte det næsten perfekt (manglede en livskugle)

Hehe, der er så også liiige den ultimative boss, man kun kan møde, når man har alle tingene i spillet ;)
Det er nok en af de sværeste kampe i noget SNES spil, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/05-03 12:20 
Chrono >

Prøv iøvrigt at trykke på øjet i øverste højre hjørne af den side Strider linker til, så skal i se endnu bedre characterdesign! :)

Godt nok lidt scary :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 03/05-03 19:36, rettet 03/05-03 19:37 
Sumez >
Omen >
og gennemførte det næsten perfekt (manglede en livskugle)

Hehe, der er så også liiige den ultimative boss, man kun kan møde, når man har alle tingene i spillet ;)
Det er nok en af de sværeste kampe i noget SNES spil, synes jeg.

Jeg forstod intet af hvorfor den dukkede op, da den slet ikke passede ind i spillets historie. Forstod slet intet af, hvorfor jeg ikke kunne dræbe den. Det var som om, man bare ikke kunne vinde over den. Jeg formodede, at den var overhovedet i dæmonverdenen og Phalanxs "chef". Eller også havde den slet intet med begivenhederne at gøre, men var 'bare' en låse-op-gimmick-når-alle-items-var-opsamlet.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 04/05-03 18:03 
Jeg ser den som en gimmick. Lidt ekstra til spillet, så man føler at man har klaret det 100%. Culex passer heller ikke ind i SMRPG's historie. Omega passer ikke ind i FF5's historie. Osv.
Men det ville nu være rart hvis de havde gjort lidt mere ud af en sammenhængende historie, i det spil :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig