X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Advarsel om GBA-kopispil og QXL


Svar
RJKRJKSkrevet 07/02-05 02:17 
Hvis man har handlet på eBay eller i Asien ved man, at man skal passe på med ikke at købe illegale kopiprodukter. Indenfor spilmediet er det især slemt på Game Boy Advance, hvor der produceres kopier, der med det blotte øje sagtens kan ligne originaler. Det er ikke bare en guld-cd i en standard æske, men komplette kopier, der forsøger at efterligne originalen og snyde folk til at tro, at det er d... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
485 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Svar
HeroldHeroldSkrevet 18/03-07 13:13 
Ifølge dem selv er de opmærksomme på problemet, og de gør også noget ved det. Spørgsmålet er bare hvad de har af ressourcer til det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 23/03-07 21:59 
Den her er pænt ulækker:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=503707024

"Shareware, fuldt ud lovlig" og "jeg tager kun penge for at brænde cd'en".

Hvordan kan han tro at det er lovligt at downloade 800 SNES roms, brænde dem ud på en cd og så sælge dem på QXL...? :/
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 23/03-07 22:07 
hmm.... endnu et klassisk eksempel på multispil...

og vedkommende har nogle stykker...
http://auktioner.qxl.dk/TPF

130 I 1 SPIL TIL GAMEBOY ADVANCE
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
solid snakesolid snakeSkrevet 06/01-08 04:07 
Hvad skal man gøre for at stoppe dem der sælger pirat spil?
Man kan selvfølgelig få Qxl til at lukke auktionen, men så åbner han vel bare en ny rimmeligt hurtigt igen...
Jeg bedte om en liste over spillene,
og fik en mail som lød sådan her..

Hej
Jeg har en del kassetter tilbage, både kassetter med enkelte spil og kassetter med 50-100 spil på hver. Alle spil er nye og i org. Pakning. Jeg henter dem selv i Østen og USA når jeg rejser i forb. med mit arbejde.
Alle spil er original versioner.
Prisen for et enkelt spil er 100kr
Prisen for en kassette med 80 til 130 spil er 370kr
Jeg kan sender gerne alm. Post og vedlægger mit kontonummer du kan se så hvad du har købt inden du betaler. Ønsker du ikke kassetten retunere du den bare.
Nedenstående en liste over de titler jeg har.
Jeg har ikke alle titler med idet jeg har så mange at en sådan liste vil tage for lang tid at lave.
Listen gælder kun spil til GBA, GBA SP

Enkelte spil (1 spil/kassette)
-Open Season
-Phil the Future
-Unfabulouss
-Storm Breaker

osv... I har vist forstået pointen
Altså er det Pirat spil.

Pas på Falske Nintendo GBA advance spil i den blå avis..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 08/01-08 07:06 
Det må være det sidste nye hit indenfor piratspil, 4 spil på en nintendo Ds cartrige..

En auktion på qxl som man skal holde sig fra
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 08/01-08 08:14, rettet 08/01-08 08:15 
"Mario Slam"? Er det ikke Mario 64 på billedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 08/01-08 09:57 
Jooo, men noget 'slam' er det da, så langt har han da ret };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 16/11-09 16:27, rettet 16/11-09 16:28 
Jeg er stødt på en del overraskende billige DS-spil på eBay med Buy It Now-priser. Er der nogen der ved om der er bootleg-spil i omløb (og i så fald hvordan man genkender dem)? GBA-spil skal man jo nærmest helt undgå at købe på eBay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
fumfumSkrevet 16/11-09 16:56 
Jeg mener, at det er det samme.
Uden at have det voldsomme at have det i. Måske noget jeg læste på rllmuk engang.
Ihvertfald kommer mange af de billige ds'ere fra Hongkong
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-09 17:55 
Sumez>
GBA-spil skal man jo nærmest helt undgå at købe på eBay.

Så vidt jeg kan vurdere kan man godt købe JAP GBA spil. Jeg tror ikke piraterne har gidet de anderledes kassetter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/11-09 18:14, rettet 16/11-09 18:14 
Sumez>
Jeg er stødt på en del overraskende billige DS-spil på eBay med Buy It Now-priser. Er der nogen der ved om der er bootleg-spil i omløb (og i så fald hvordan man genkender dem)? GBA-spil skal man jo nærmest helt undgå at købe på eBay.

Der er uendeligt mange bootleg DS spil på Ebay.

Hvis de skriver de virker til DS & DS lite men IKKE til DSi, så er det 100% en bootleg. Undgå disse spil og hong kong sellers generelt (ihvertfald når det kommer til DS spil).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-10 23:30 
Nogen der ved om der er lavet piratkopier af specielle spil som Boktai?

Det lykkedes mig for et par uger siden at finde et originalt Golden Sun i US da jeg kunne se det medfølgende kort på et af billederne. Kan man gå ud fra at Boktai er originalt bare ved at kigge efter om cartidge er gennemsigtigt og har solsensor?
Spiller nu: Phantasy Star IV
solid snakesolid snakeSkrevet 28/04-11 23:27 
Åhhh nej flere pirat spil på QXL igen igen..

Jeg har lige købt New Super Mario Bros til Nintendo Ds til 149kr inklusiv porto. Jeg tænkte det var et meget godt tilbud, dog lidt for godt, da jeg modtog spillet kunne jeg se der var meget galt med det..

Jeg remser op...

Foliet på kassen var forkert.

Kassen havde en del skader da jeg åbnede spillet, det skulle være nyt, altså det har været ompakket.

Farverne på coveret er forkerte.

Cover papiret er for tyndt.

Cover papiret har trykket EU, underligt nok er spillet fra USA i følge coveret.

På spil klister mærket står spillet er fra USA

Spil cartrige har et skævt coverklistermærke samt er farverne er forkerte.

cover på kassen er ikke gennemsigtig som de originale.

Vægten på spillet er forkert.

Der mangler manualer i kassen.

Jeg kan sikker finde flere, men ville bare advare andre mod denne sælger, undgå pirat spil fra Speedycon

Pirat spil
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JuggernautJuggernautSkrevet 29/04-11 06:56 
Kunne du ikke tage lidt billeder for at underbygge din påstand? Jeg er lidt nysgerrig nu.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
msxtrdmsxtrdSkrevet 29/04-11 08:29 
Jeg ville nok forlange mine penge retur for sådan noget svineri! :/
ElgenElgenSkrevet 29/04-11 09:07, rettet 29/04-11 09:09 
Tsk Tsk...Ja der er mange der vil slå mønt på andres hårde arbejde...

Jeg fik for nyelig denne mail:

Vi har tidligere handlet sammen med computerspil over QXL, så derfor et lille tilbud til dig .-)

Jeg køber en række restpartier med konsolspil hjem og i den seneste sending har jeg fået 4 Nintendo DS-kort hjem, som jeg ikke kan sælge på QXL. Du har måske hørt om de såkaldte 'guld-kort', der indeholder omkring 50 spil. Jeg har to kort, der er lavet til drenge og to til piger. Der er et hav af alle de allerbedste titler imellem, bl.a. alle Mario-spillene og et godt mix af de mest populære titler. Kortene virker på alle DS-maskiner hvad enten de hedder Lite, DSI eller XL. Alle spillene på kortene er de fulde versioner og de virker alle sammen. Hvis det ikke var fordi, de ikke er helt autoriserede, er det et genialt produkt. Der skal ikke installeres en chip i din maskine, så garantien brydes på ingen måde. Det er bare at sætte kortet i.

Pris pr. kort er 400 kr. (prøv lige at regne prisen pr. spil ud)

Jeg skal bare gerne af med disse ting, da det jo ikke er noget jeg kan sælge 'officielt' via f.eks. QXL, så giv en tilbagemelding, hvis du er interesseret.

Med venlig hilsen
Tommy

Det skal lige for en god ordens skyld siges, at jeg ikke har købt pirat-halløj på QXL, så det må ha' været nogle spil jeg ikke lige kan huske, det er over 2 år siden jeg har handlet på QXL, så han må virkelig skyde med spredehagl };-)

Mit svar til ham var iøvrigt følgende:

Jeg køber IKKE piratspil!
Jeg lever selv af at være programmør og mener at det er noget svineri
at de folk der har kodet spillene ikke også får deres penge for det.

...har ikke hørt fra ham siden...};-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 29/04-11 09:21 
"prøv lige at regne prisen pr. spil ud"

-_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/04-11 10:03 
Elgen: Jeg får samme mail ind i mellem, selvom jeg ingen erindring har om have handlet med nogen Tommy - det er mindst fem år siden jeg har handlet noget på QXL. "Tommy" nægter så at holde op med sende mails til mig, efter flere sure "Hold op"-mails som svar :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 29/04-11 10:09 
Så er det vel bare at melde manden til polisen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 29/04-11 10:26 
Tja, men jeg har jo ikke andet end mandens email-adresse
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 29/04-11 10:32 
Well du kan jo nemt få hans bankoplysninger.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
John DoeJohn DoeSkrevet 29/04-11 11:12 
Nu har jeg godt nok slettet mailen. Men jeg er ret sikker på at det er Tommy Kristensen der har overstock.dk, mener også at han har en bruger herinde.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
SumezSumezSkrevet 29/04-11 11:15, rettet 29/04-11 11:20 
Heh så falder alle brikkerne jo pludselig på plads... (se tidligere i tråden)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 02/05-11 22:37, rettet 02/05-11 23:04 
Jeg har forsøgt at uploade fotos, men undre mig over de er så små.. Jeg ved ikke lige hvad jeg gør galt...?

Jeg har holdt en original manual op mod kopien, man kan se at farverne ikke er rigtige.
Teksten står ikke helt skarpt.

Bemærk der hvor der står new er farven ikke ens på de 2 spil.

Klistermærket sidder skævt, og sjovt nok er spillet fra USA, men coveret er fra E.U

Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Advarsel om GBA-kopispil og QXL
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
ChronoChronoSkrevet 03/05-11 07:20 
Øv ja, det er jo klart en kopi.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
solid snakesolid snakeSkrevet 07/05-11 09:10 
msxtrd>
Jeg ville nok forlange mine penge retur for sådan noget svineri! :/

Jeg fik alle mine penge tilbage, men kan man så være bekendt at give en dårlig karakter..?

Jeg er ikke sikker, det er en både og.. Ja fordi det er pirat spil, og nej fordi jeg ikke har tabt noget på det..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SofticeAllanSofticeAllanSkrevet 07/05-11 13:32 
solid snake>
msxtrd>
Jeg ville nok forlange mine penge retur for sådan noget svineri! :/

Jeg fik alle mine penge tilbage, men kan man så være bekendt at give en dårlig karakter..?

Jeg er ikke sikker, det er en både og.. Ja fordi det er pirat spil, og nej fordi jeg ikke har tabt noget på det..
Jeg ville mene du skulle give en negativ karakter, hvis ikk for din egen skyld , så for andres :-)
Spiller nu: Mario & Luigi: Dream Te...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/05-11 14:48 
Hvis sælgeren har forsøgt at sælge dig en kopi, som værende ægte, må det udløse en negativ karakter.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
solid snakesolid snakeSkrevet 07/05-11 15:32, rettet 07/05-11 15:33 
Jeg venter med at give karakter til en del af brugerne på Play Right har afgivet, deres dom over sælgeren.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
scavengerscavengerSkrevet 08/05-11 19:52, rettet 08/05-11 20:17 
Jeg købte noge GBA spil (cartridges only) på loppemarked i dag og studsede over et af dem (NBA Jam 2002) fordi den havde en cracker-intro (fra Mode7) fuldstændig som de blev lavet i de gamle C64 dage.
Nu har jeg Googlet lidt og fundet en hel side med ROM'er til mange forskellige systemer. Cartridget ligner/er et originalt Nintendo cartridge med den rigtige skrue og selvom labelen er lidt nusset, ser og føles den fuldstændig rigtig.
WTF!!!
Nemo me impune lacessit
solid snakesolid snakeSkrevet 22/06-11 18:24 
Jeg kom til at tænke på, kan der ligger en virus på de kopi cartridges der sælges, så der kan ødelægge en Nintendo Ds.?

Hvis nu, mon tog fejl og satte et kopi spil i sin Nintendo Ds.

Jeg siger ikke det er sket, men teoretisk kan det vel lade sig gøre eller hvad.?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KTCKTCSkrevet 22/06-11 19:14 
Teoretisk set kunne man godt lave en virus, som kunne flashe firmwaren med dårlig data. Dog mener jeg ikke du kan flashe firmware på DS/Lite uden at pille ved hardwaren, men ved DSi/3DS er det vel en reel risiko.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 24/06-11 12:45 
Jeg kan dog ikke se hvad nogen skulle få ud af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 24/06-11 20:34 
Ikke andet end dem som smider virus på computere.. Ødelægge det for folk..

På en måde er det godt, hvis de kan ødelægge det for dem, som bruger pirat spil. Så er der jo en fornuft i galskaben.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkenDarkenSkrevet 24/06-11 21:48, rettet 24/06-11 21:49 
Tror nok man så skal ud i noget ROM værk, hvor folk selv henter det ned på smider det på et kort.

Sande kopier (hvis det udtryk giver mening) er til for at tjene penge... så ville det være skidt hvis folk kun købte én gang. Så jeg tror ikke folk som køber på f.eks. qxl/ebay skal være bange på lige det punkt... ikke før de håndholdte konsoler kommer til at indeholde/være lige som mobiltelefoner.. så er jeg sikker på der kommer kopier med malware på.

De sager der har været fornyeligt med malware programmer på android market, er et fint eksempel på at selvom man holder sig til de officielle kanaler så kan det stadig gå galt.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
485 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig