X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Resident Evil 4 impressions


Reply
RuneSPRuneSPSkrevet 17/01-05 00:17 
Læste i en anden tråd at der allerede er nogle stykker som har fået spillet...

Må vi så få nogle impressions :)?
186 topic(s).
« < 1 2 3 4 > »

Reply
RitesRitesSkrevet 21/03-05 09:29 
Ja, så man er ret paranoid :)

Man ender med at opføre sig lidt underligt, for at kunne gøre godt bruge af quick turn. Løb lige igennem en dør, hvor der stod en tosse med skjold og morgenstjerne lige inde til højre.

Giv mig dog en chance :D
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 21/03-05 09:40 
Hyakotake>
Ja, sådan som Rites og psychomantis lige har beskrevet det kan jeg INTET nyt se i styringen i forhold til de gamle spil.

Styringen er helt anderledes, end i de gamle Resi spil, simpelthen ud fra det faktum, at Resi 4 nu styres i ægte 3rd person. Den gamle styring var ikke helt gearet til halv-isometrisk styring, og skiftende kamera-vinkler.

Jeg har spillet i ca. 9 timer, nedkæmpet to boss'er (i de, uden tvivl, bedste og mest interessante bossfights jeg har oplevet...og jeg hader normalt bossfights, men den skala de udkæmpes i her - det er fremragende spildesign. Første fight er ren Jaws, og jeg elskede hvert minut af det), og jeg har ikke noget at udsætte på styringen.

At man vil bruge det som et kritikpunkt, at man skal trykke på en knap for at løbe, ja så ved jeg snart ikke..

For at slå fast, én gang for alle: Resident Evil's 4 styring er tight, præcis og mint komplet - og så har spillet ovenikøbet den bedste og mest tilfredsstillende sniper-riffel nogensinde set, og brugt, i et videospil; Fact.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 21/03-05 09:46, rettet 21/03-05 11:24 
Den manglende strafe irriterede også mig i starten men syntes hurtigt man vænner sig til dem - var ihvertfald ikke et problem for mig efter et par timers spil.
Så for mig var styringen super men bare ikke perfekt - så håber de får den tweaket lidt til RE5 :)
RitesRitesSkrevet 21/03-05 11:02 
Okotta> Hvad er så vildt ved den sniper rifle?

Man sigter med den, skyder og dræber ting? Ret standard?
» a winner is you «
OkottaOkottaSkrevet 21/03-05 11:50 
Den er utrolig tilfredsstillende at bruge; Den grafiske effekt når man zoomer ind, hvor omgivelserne blurer realistisk (flottere end i begge Halo'erne, og jeg skal gerne demonstrere det for dem der ikke tror på det), lyden, animationen når Leon lader riflen og fjendernes reaktion når de bliver ramt + når man træffer dem i hovedet; Det hele er så sublimt udført.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 21/03-05 12:38 
Nu vi snakker zoom-effekt, så prøv at sammenlign med "Oddworld: Strangers Wrath". Her kan du snakke om fed blur-effekt :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/03-05 12:45, rettet 21/03-05 12:52 
Ja - det er dog nok mere field of depth effekt, men det er rigtig fed! Det bedste jeg har set i noget spil. RE4's sniper er ikke noget specielt, slet ikke zoom funktionen som er begrænset til trin og ikke trinløst zoom.

Og Okotta, du understreger ikke din pointer ved at kalde meninger og holdninger for faktum og facts. Det er din holdning - og det kan aldrig blive et faktum.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NeonodeNeonodeSkrevet 21/03-05 13:12 
Dey lyder for fedt det spil, så derfor er det selvfølgelig også lige blevet bestilt ;) 29.99 £ incl porto, tror ikke det kan gøre meget billigere!!
RitesRitesSkrevet 21/03-05 13:12 
Okotta>
Den er utrolig tilfredsstillende at bruge; Den grafiske effekt når man zoomer ind, hvor omgivelserne blurer realistisk (flottere end i begge Halo'erne, og jeg skal gerne demonstrere det for dem der ikke tror på det), lyden, animationen når Leon lader riflen og fjendernes reaktion når de bliver ramt + når man træffer dem i hovedet; Det hele er så sublimt udført.

Det fungerer uden tvivl rigtig godt, men jeg havde sgu ikke problemer med vejrtrækningen da jeg fik den.
» a winner is you «
HankyHankySkrevet 21/03-05 13:21 
Kan det virkelig passe at Okotta er den eneste, som er begejstret for dette spil?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OkottaOkottaSkrevet 21/03-05 13:23, rettet 21/03-05 13:37 
PalleJensen>
RE4's sniper er ikke noget specielt, slet ikke zoom funktionen som er begrænset til trin og ikke trinløst zoom.

Den er ikke begrænset til trin, Palle; Halo's sniper er.

Spil nu spillet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 21/03-05 13:24 
KTC>
Nu vi snakker zoom-effekt, så prøv at sammenlign med "Oddworld: Strangers Wrath". Her kan du snakke om fed blur-effekt :)

Enig - den er osse cool deri.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/03-05 13:38, rettet 21/03-05 13:46 
Okotta>
Den er ikke begrænset til trin, Palle; Halo's sniper er.

Spil nu spillet.


I modsætning til andre, udtaler jeg mig kun om spil jeg har spillet...

Jeg skal ikke kunne udelukke, at jeg husker forkert - mener dog, at sniperen i RE4 er begrænset af få zoom niveauer...

Men nok om det - RE4 er det eneste spil til Gamecube som har fænget mig og det ER da også et rigtigt fedt spil, på trods af styring og kamera.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 21/03-05 13:56 
PalleJensen>
I modsætning til andre, udtaler jeg mig kun om spil jeg har spillet...

Jeg skal ikke kunne udelukke, at jeg husker forkert - mener dog, at sniperen i RE4 er begrænset af få zoom niveauer...

Gad vide om du overhovedet kan modsige dig selv mere?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 21/03-05 14:06 
Hanky>
Kan det virkelig passe at Okotta er den eneste, som er begejstret for dette spil?

Jeg har sagt at styrekontrollen ikke er perfect, men udover det er det et utroligt fedt spil. Noget som jeg har savnet (især på GC!).
» a winner is you «
psychomantispsychomantisSkrevet 21/03-05 14:06 
Hanky>
Kan det virkelig passe at Okotta er den eneste, som er begejstret for dette spil?

Øh, nej?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/03-05 14:32, rettet 21/03-05 14:33 
Øh nej...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SephirothSephirothSkrevet 21/03-05 14:54 
PalleJensen>
I modsætning til andre, udtaler jeg mig kun om spil jeg har spillet...

Så må du vist hellere trække din udtalelse om RE's sniper tilbage.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
KTCKTCSkrevet 21/03-05 15:23 
Hanky>
Kan det virkelig passe at Okotta er den eneste, som er begejstret for dette spil?
Nej, Hanky. Jeg er ganske begejstret for spillet, men derfra og til at gå helt amok og kalde det for det bedste og smukkeste spil til dato, er der et stykke vej.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RuneSPRuneSPSkrevet 23/03-05 01:34 
Så fik jeg spillet i går aftes (efter at have været i samtlige butikker som sælger spil i Horsens, for derefter at blive nød til at køre til Århus for at købe spillet i elgiganten som var den eneste butik jeg kunne finde som ikke havde spillet udsolgt). Så nu er jeg nået 17-18 timer frem i spillet og er ved chapter 5-2 eller sådan noget. Det er seriøst et af de bedste spil jeg nogensinde har spillet - klart det bedste i denne konsolgeneration, det er helt sikkert. Halo 2, GTA SA, Metroid Prime, Half-Life 2 - ingen af disse spil når dette spil til sokkeholderne. Hvis det havde været ude i 2004 så var det helt sikkert blevet mit bud til GOTY 2004 - nu må det jo bare "nøjes" med at GOTY 2005 :)
CoreCoreSkrevet 23/03-05 08:15, rettet 23/03-05 11:24 
Står det så slemt til?

Jeg havde regnet med at samle det op i EB på lørdag (Århus), så nu må jeg da vist hellere ringe og få det lagt til side, hvis de har flere :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/03-05 08:53 
RuneSP>
Det er seriøst et af de bedste spil jeg nogensinde har spillet - klart det bedste i denne konsolgeneration, det er helt sikkert. Halo 2, GTA SA, Metroid Prime, Half-Life 2 - ingen af disse spil når dette spil til sokkeholderne.

JAAA!!! Kom så!!! Flere rabiate holdninger på bordet! Jeg elsker et godt grin.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/03-05 09:15, rettet 23/03-05 09:16 
RuneSP>
Det er seriøst et af de bedste spil jeg nogensinde har spillet - klart det bedste i denne konsolgeneration, det er helt sikkert. Halo 2, GTA SA, Metroid Prime, Half-Life 2 - ingen af disse spil når dette spil til sokkeholderne.

??????? >:-!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 23/03-05 10:04 
Resident Evil 4 ER faktisk et bedre spil, end Halo 2, GTA: SA, Metroid Prime (det første spil - har ikke spillet 2'eren endnu; Går igang med det efter Resi 4), og Half-Life 2. Det er OGSÅ et bedre spil end Project Zero 2: Crimson Butterfly, som jeg stadig vurderer til et 9 tal.

Vid, at ikke siden det første Halo, har jeg været så opslugt af ét enkelt spil.

Som mange andre har påpeget, på andre sites: Hvis Resident Evil 4 var udkommet tidligere, så var det GotY 2004.

Der er så meget ren SPIL i Resi 4, at min kæbe stadig rammer gulvet, når jeg drejer om et nyt hjørne, træder ind i en ny lokation, opdager en ny secret, finder et nyt område, møder en ny boss, ser en ny fjende, opdager en ny måde at dræbe en fjende på, får et nyt våben, hører et nyt stykke musik, spiller et nyt set-piece, ser noget nyt arkitektur, finder endnu en LOGISK lavet gåde, betragter hele spillets ufattelige skala, tager mig selv i at tænke "Hold da op, hvor er det her det bedst pacede spil nogensinde konstrueret".

10/10.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
fumfumSkrevet 23/03-05 10:13 
Det lyder jo nok som et spil der skal spilles engang.
Gamecuben står på drengens værelse. Han er 8, og spiller for eksempel gerne world of warcraft, men er dette et spil til et drengeværelse?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/03-05 10:17, rettet 23/03-05 10:26 
Ja, det er helt klart et spil der skal prøves... Jeg deler dog ikke Okotta vilde begejstring for det - det er spil, som gør flere ting bedre end RE4 - men et rigtigt godt spil indeed!

Nej, det er ikke et spil til en 8 årigs værelse - det har en 18+ rating og det er da også meget blodigt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Zzap!Zzap!Skrevet 23/03-05 11:44 
PalleJensen>Og Okotta, du understreger ikke din pointer ved at kalde meninger og holdninger for faktum og facts. Det er din holdning - og det kan aldrig blive et faktum.

Jeg tror han mente, at det var et faktum at han mente det.
Born to kill space
RuneSPRuneSPSkrevet 23/03-05 14:20 
**** små spoilers ****

Altså jeg tror bare ikke at jeg har prøvet et spil der er så gennemført på stort set alle punkter. Selvom at jeg snart er gennem spillet bliver jeg stadig ikke træt af at slagte villagers/zealots/etc med et par velplacerede skud fra Red9, skyde en stang dynamit ud af en villagers hånd således at den springer de andre nærstående villagers til ukendelighed, eller bare 2 villagers flyve 5 meter væk med et skud fra en fuldt opgraderet shotgun. Også næsten alle cut scenesne er nice lavet, og kniv kampen mod krausers (eller hvad han nu hedder) er fantastisk.

Mit klart største kritikpunkt til spillet er dog historien - jeg kan rigtig godt lige den nye historie og finder den spændende, det er bare meget begrænset hvor meget relevans den har til de foregående spil. Men man kan jo altid håbe at Capcom laver et spil hvor de følger helt op på hvad der er sket med Umbrella.
RitesRitesSkrevet 23/03-05 17:37 
Og så er spillet bare ikke særligt uhyggeligt :)
» a winner is you «
SephirothSephirothSkrevet 23/03-05 17:57 
* mini-spoilers *

Nej, spillet er egentlig ikke specielt uhyggeligt. Der hænger dog hele tiden en ret skummel stemning over det, især i begyndelsen og på laboratorierne til sidst. Chok er der næsten ingen af, men jeg var alligevel ved at skide i bukserne, da ham gutten sprang ud af ovnen.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RaGeRaGeSkrevet 23/03-05 18:00, rettet 23/03-05 18:01 
Sværhedsgraden kunne trænge til et lift eller bare en hardmode til at starte med. Stadigvæk utrolig at det tog mig 22 timer, det siger vel lidt om spillets længde. Jeg deler ellers min begejstring med de andre, og RE4 er faktisk det første spil i lang tid jeg har haft lyst til at gennemføre.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RuneSPRuneSPSkrevet 23/03-05 18:40 
Har gennemført det nu

*** spoilers ***

18 timer og 33 min, hit ratio 69% og død 33 gange :) hehe

men det er da næsten absurd så kraftig den rocket launcher er, der var *intet* som kunne modstå mere end ét skud af den.
Selv Lord Saddler skulle kun have ét skud i hovedet efter at have skudt et af øjnene med shotgun. Men ok spillede også på easy hehe...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/03-05 12:36 
Jeg har prøvet det. Og jeg syntes det får liiiige en tand for meget praise? Det er da et solidt cool spil, men jeg kan slet ikke se hvordan det har fået så høj en score?

Har set et par boss battles og lidt af hvert, men måske har jeg overset noget?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 27/03-05 12:45 
Spil det fra start til slut, så forstår du :)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
OmenOmenSkrevet 27/03-05 13:31 
Okotta>
PalleJensen>
I modsætning til andre, udtaler jeg mig kun om spil jeg har spillet...

Jeg skal ikke kunne udelukke, at jeg husker forkert - mener dog, at sniperen i RE4 er begrænset af få zoom niveauer...


Gad vide om du overhovedet kan modsige dig selv mere?

Han modsiger da ikke sig selv her.

Okotta>
Resident Evil 4 ER faktisk et bedre spil, end Halo 2, GTA: SA, Metroid Prime (det første spil - har ikke spillet 2'eren endnu; Går igang med det efter Resi 4), og Half-Life 2. Det er OGSÅ et bedre spil end Project Zero 2: Crimson Butterfly, som jeg stadig vurderer til et 9 tal.

Zzap:
Da Okotta nu er blevet mindet om en gang, at det ikke bliver faktum bare fordi han bruger ord som "fact" om sin egen mening, må man med ovenstående udtalelse gå ud fra at han virkeligt mener at det er et faktum at RE4 er bedre end de nævnte spil, og det kan vi alle vel være enige om er forkert.

Når det er sagt, kan jeg kun være enig i at RE4 er et fantastisk spil.
Vote Ficus!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/03-05 14:36 
Okotta's 10/10-vurdering baserer sig i hvert fald på at der er en masse "nyt" med. Så hvor længe der går, før det tager trilleturen ned på dets mere holdbare karaktertrin får vi nok at se indenfor de næste par måneder.

Er det lige så fedt at spille igennem 2. og 3. og 4. gang?
OkottaOkottaSkrevet 27/03-05 21:22, rettet 27/03-05 21:25 
Jeg ved ikke om jeg skal begynde at grine eller græde snart.

Det er helt i orden at store og kendte spil-sites, giver RE 4 top scores - og scores der er SÅ meget et 10 tal, at det dårligt kunne siges tydligere (9.8 på IGN og 9.6 på Gamespot - for at nævne to store sites). Det er nok heller ikke for sjov, at spillet får en højere score end f.eks Halo 2, på Gamespot (gisp - mon RE 4 faktisk ER et bedre spil end Halo 2? Ja, naturligvis; Jeg har gennemført Halo 2, og kan allerede nu tydeligt se og mærke, at RE 4 er et bedre spil).

Men herinde: Aaah Okotta - KAN det virkeligt passe at RE 4 er SÅ godt, at det skal ha' et 10 tal?

Jeg er smigret over, at min mening tæller så meget hos jer.

En anden ting er, at man ved simpelthen ikke nok om spil, hvis man mener at GTA: SA er et bedre spil end RE 4.

At spille GTA: SA, er nærmest som at spille et spil fra en ældre generation - meget tydeligere tror jeg ikke umiddelbart jeg kan udtrykke det.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
CoreCoreSkrevet 27/03-05 22:32, rettet 27/03-05 22:33 
Har først lige fået, og kun lige prøvet det flygtigt, men i min verden kan det sagtens toppe Halo 2, men det er højst sandsynligt bare mig, og min anti-Haloisme.

Så på dét punkt er jeg egentlig tilbøjelig til at tage Okottas ord for gode varer.

MEN man skal ikke fronte på GTA:SA, så føler jeg mig trådt på, og bliver nødt til at finde de feje tricks frem, og når vi nu har været inde på Okottas brug af frasen "Faktum", så...

Okotta>
Dét faktum, koblet sammen med de reviews af spillet som er ude nu, gør automatisk GTA: SA til noget nær et perfekt spil.

Og for at ret skal være ret, så må vi hellere lige få tråden med, så det ikke kan punkes for at være taget ud af en sammenhæng.

:D


For lang, lang tid siden, i et fjernt fjernt sind, var Okotta meget begejstret for GTA:SA.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
OkottaOkottaSkrevet 28/03-05 10:23 
Det er rigtigt at jeg var meget, MEGET begejstret for GTA: SA's *anmeldelser* - inden jeg havde prøvet spillet.

Jeg var osse rigtigt glad for spillet, da jeg endelig fik det, og fik spillet på det.

Så gik det hurtigt ned ad bakke igen, med *den* begejstring, efter bekendskabet med GTA: SA.

For lige at slå det fast: Jeg elskede GTA III og Vice City, men GTA: SA efterlod mig kold og ligeglad.

RE 4 har jeg brugt lidt over 20 timer på nu, og jeg har ingen problemer med at vurdere det til et 10 tal.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RitesRitesSkrevet 28/03-05 11:55 
Det vil sige, at den udtalelse om San Andreas var før du selv havde spillet det?
» a winner is you «
PalleJensenPalleJensenSkrevet 28/03-05 12:20, rettet 28/03-05 12:23 
Der er jo ikke noget nyt i, at Okotta udtaler sig om spil han ikke har prøvet...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 28/03-05 13:35 
... Men han HAR spillet RE4 ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OkottaOkottaSkrevet 28/03-05 15:45 
Rites>
Det vil sige, at den udtalelse om San Andreas var før du selv havde spillet det?

Jeg udtalte mig om anmeldelsernes udtalelser om GTA: SA - det var faktisk det primære samtaleemne i den tråd Core henviste til.

Spillet var ikke udkommet herhjemme, på det tidspunkt.

Fra tråden:

"Konsolkongen>
Du er måske allerede igang med en vurdering af spillet?
Skulle vi nu ikke lige vente til vi rent faktisk ved om hypen holder stik, og selv står med et eksemplar i hånden?

Jeg refererer såmænd bare hvad anmeldelserne siger.

Fakta er svært at komme udenom."
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 28/03-05 15:50 
PalleJensen>
Der er jo ikke noget nyt i, at Okotta udtaler sig om spil han ikke har prøvet...

Jeg kommer i tvivl om du nogensinde har prøvet en PSP, hvis du ikke snart mander dig op og fortæller os allesammen, HVEM det egentligt er, der er PSP'ens målgruppe.

Du har snart haft en uge til at svare på det spørgsmål, i en anden tråd.

Og som svar på det jeg quoter til her: Læs venligst tråden om GTA: SA, inden du udtaler dig om nogetsomhelst, desangående min "vurdering" af spillet på det tidspunkt diskussionen kørte.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
jaesjaesSkrevet 28/03-05 17:51 
Palle og Okotta:

Vis jer nu som mænd og giv hinanden hånden og start forfra. Det kan ikke passe, at I skal ødelægge det for os andre i minimum 50% af alle de tråde, I begge to skriver i.
OkottaOkottaSkrevet 30/03-05 00:07 
Jaes, dit svar har berørt mig dybt.

Palle; Lad os lægge alle stridigheder bag os, og starte på en frisk fra nu af.

Jeg elsker dig! :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/03-05 08:40 
Okay Jaes, vi har nu givet hinanden hånden og lover at opføre os pænt nu. Forbered dig på et meget kedeligere P:R nu... :-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
jaesjaesSkrevet 30/03-05 09:17, rettet 30/03-05 09:19 
PalleJensen>
Forbered dig på et meget kedeligere P:R nu... :-)

Baah, der skal nok komme småskænderier i krogene alligevel. Lidt rigide er vi vel alle i ny og næ ;)
enfenenfenSkrevet 30/03-05 09:40 
Jeg bliver helt rørt :)

Jeg har ikke selv fået købt RE4 endnu, da WOW tager alt min 'tilladte' gametid :)
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 30/03-05 11:33, rettet 30/03-05 11:38 
Og nu bli'r jeg nødt til at skrive om det sidste jeg oplevede i RE 4.

Bedst som jeg tror, at nu kan spillet ikke overraske mig mere, og nu kan det ikke længere vise mig mere firepower, SÅ får jeg kampen med Krauser, i én af de bedste og mest nervepirrende fights jeg længe har oplevet; Den kniv-fight / boss-fight var SÅ fed og så primal, at jeg næsten jublede da det var ovre.

Bagefter tænkte jeg, at nu er det tilbage til den "gamle dur" igen, og ud og nakke fjender osv, men næh nej.

Så kommer helikopter sekvensen. Hold da helt k... jeg begyndte at føle mig forkælet under den scene; Ingen spil fortjener jo næsten at være SÅ gode, som det her. Første troede jeg at jeg "bare" skulle sidde og se den absolut (no contest overhovedet her), flotteste ingame-sekvens nogensinde produceret i et videospil, men nej - takket være Capcom's opfindsomhed og idé rigdom, så skal jeg osse SPILLE i den sekvens. Så ud i landskabet med mine pumpede og opgraderede våben, med store eksplosioner og kugler der pisker jorden op over alt + en stor helikopter drønende rundt oven over, der beder mig "take cover", når jeg bliver overmandet, og så - stadig i den lækreste koreograferede ingame-sekvens jeg nogensinde har set - tager de fjendtlige stillinger ud med en mini-gun og luft til jord missiler; Ikke nok med det, men vi får lige en del af sekvenserne i syg lækker slowmotion, med dæmpet lyd osv. Fuck!! Hele introduktionen og build uppet i den scene er simpelthen uovertruffen. Første gang man overværer det, og ser fjenderne samles i deres stillinger, tænker man: "Shit - skal JEG klare det alene?" Men så kommer Mike, og alt det der efterfølgende sker, er bare én stor forløsning. De får SÅ meget hvad de fortjener.

Jeg gav mig til at spille scenen nok fire gange, fordi jeg bare ville opleve det hele igen. Har et savegame lige inden, som jeg aldrig sletter, og som jeg kan vise for folk nu.

En anden ting jeg lige vil nævne, er spillets humor. RE spillene er tit (med rette) blevet kritiseret for deres voice-acting. I RE 4 er det helt anderledes. Her i bliver replikkerne afleveret troværdigt og med følelse. Jeg er helt begyndt at glæde mig til, når Leon bliver ringet op, og har en video-samtale med en main bad guy. Bevares - nogle ting er stadig over-the-top, men i de situationer det sker, der FØLES det korrekt. Tilbage til humoren; Inden kampen med fyren nede i kælderen (hvor man bruger liquid nitrogen beholderne - Right Hand Guy fyren), så siger Salazar "I'm sending my right hand to get you", hvorefter Leon svarer "Your right hand comes off?". Genialt, og totalt dead-pan! Der er flere eksempler, men dette her er det, måske, bedste.

Men nok om det; Resident Evil 4 er det bedste spil jeg nogensinde har spillet. Der er ingen konkurrence her. Alle spil vil i fremtiden blive målt op imod dette mesterværk.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
186 topic(s).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me