X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metalkoncerter


Svar
CoreCoreSkrevet 01/05-04 00:10, rettet 01/05-04 00:41 
Hey, nu er jeg efterhånden stødt på en god håndfuld bangere herinde, så hvad med at vi lige dropper et tip i ny og næ om kommende koncerter ? Jeg starter...

Hold fast, det her bliver en overraskelse...

METALLICA kommer i parken, d. 26. Maj sammen med SLIPKNOT og LOST PROPHETS (har jeg hørt, herinde, hvor har du det fra, Calle ?).

Derudover...

SO... Se hele indlægget
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
67 emne(r).
1 2 > »

Svar
CoreCoreSkrevet 01/05-04 00:10, rettet 01/05-04 00:41 
Hey, nu er jeg efterhånden stødt på en god håndfuld bangere herinde, så hvad med at vi lige dropper et tip i ny og næ om kommende koncerter ? Jeg starter...

Hold fast, det her bliver en overraskelse...

METALLICA kommer i parken, d. 26. Maj sammen med SLIPKNOT og LOST PROPHETS (har jeg hørt, herinde, hvor har du det fra, Calle ?).

Derudover...

SOULFLY kommer i Pumpehuset en uge før, nemlig Onsdag d. 19. Maj (Nogen der har hørt noget om noget support ?).

FANTOMAS kommer i Pumpehuset d. 12 Maj.

DEICIDE (Lol, har de ikke ofret sig selv til Satan endnu ?) kommer i Voxhall d. 12. Juni.

Og sidst, LIFE OF AGONY har rejst fra asken og kommer, med oprindeligt line-up til lille Vega d. 30. Juni.

Håber at der er nogen der er friske på idéen...

EDIT: Nåja, så er der selvfølgelig også Ill Niño & KoRn der kommer til Roskilde...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CalleCalleSkrevet 01/05-04 08:20 
Slipknot har jo været officielt længe og Lars Ulrich har selv udtalt i et interview i et jyske bank blad at Lost Prophets er de andre.

Korn er også support band men de kan ikke supporte i danmark af en eller anden grund.
CoreCoreSkrevet 01/05-04 08:47 
Lol, jyske bank blad ? Fair nok, nu har jeg også selv set det på LP's hjemmeside. Det er da for nederen at det er sådan et vatarms-band der supporter (syntes JEG!), men anyway, så må man jo bare varme op en uge i forvejen i Pumpehuset...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JuggernautJuggernautSkrevet 01/05-04 09:57 
Exodus spiller d.10/6 på Loppen.

Cannibal Corpse spiller med Amon Amarth og Spawn of Possesion ligeledes på Loppen. Mener det er 4.okt.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
ChromaxChromaxSkrevet 04/05-04 10:02, rettet 04/05-04 10:02 
her er en hurtig oversigt over hvad der spiller i Danmark de kommende måneder:

Danish Metal
DizzyDizzySkrevet 04/05-04 17:50 
Nice liste men de mangler denne koncert

16 maj på Voxhall spiller Mayhem + Support: Decapitated

Nogle som skal ind og se dem :)

Voxhalls side er desværre pt nede
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
ChromaxChromaxSkrevet 05/05-04 10:50 
hvis det ikke var for at jeg skulle i Parken en uge senere, var jeg da også taget ind for at se Mayhem, men pengene rækker desværre ikke til det...

nogen som ved noget om hvornår der er metal festival i voxhallen?
DizzyDizzySkrevet 05/05-04 15:02 
Det var der i denne weekend 30 april & 1 maj desværre
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
EulogyEulogySkrevet 13/06-04 16:51 
Det er ved at være noget tid siden der har været gang i denne tråd så jeg vil da lige skrive at Slayer og slipknot kommer til Kbh den 19 Oktober.. Count me in.. YEAR

Link...
'Hi super nintendo Chalmers'
CoreCoreSkrevet 07/04-05 19:12 
Så vækker vi lige den døde tråd, med (pusigt nok) samme band.

Slipknot, Papa Roach & Helmet spiller i KB Hallen d. 14/6.
Billetsalget starter på mandag :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BifkimBifkimSkrevet 07/04-05 19:21, rettet 07/04-05 19:57 
Jeg ville da blive meget glad hvis Metallica skulle spille i parken men jeg har ikke hørt det nogle steder.

EDIT:
Hehe Så lige det var fra sidste år.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
psychomantispsychomantisSkrevet 07/04-05 19:21 
Det virker lidt underligt at koble gode gamle Helmet sammen med de to opkomlinge bands. Stilmæssigt er der ihvertfald ikke meget tilfælles.
JuggernautJuggernautSkrevet 07/04-05 19:29 
Rammstein + Slayer på Genstofte Stadion 10.Juli... Der skulle yderligere komme et par ekstra ikke-bekræftede bands. 350,-
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 07/04-05 21:02 
Jeg ved ikke om det er metal, men System of a Down spiller i Valbyhallen Søn 19.06.2005 20:00
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/04-05 21:17 
Det er det skam. Især set i lyset af at et band som Papa Roach går under samme prædikat.
(...)
JAAJAASkrevet 07/04-05 21:45 
Life of Agony er genopstået? Dem kunne jeg godt tænke mig at opleve.
CoreCoreSkrevet 07/04-05 22:46 
Jeg er ikke sikker, men jeg har en mistanke om at folk ikke kigger på datoerne...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 07/04-05 22:57 
Det eneste jeg lige går glæder mig til (nu hvor Morbid Angel koncerten ér overstået) er Meshuggah på lille Vega søndag d. 22 maj, det bli'r lækkert at se dem live, nu hvor jeg ikke kom på roskilde 04. :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CoreCoreSkrevet 09/06-05 21:08 
Jeg bumper lige lidt her...

Det er jo nok overflødigt at nævne koncerterne med Slipknot/Papa Roach, Rammstein/Slayer og System Of A Down.

MEN:

Soulfly spiller på Voxhall d. 9/7 og et sted i København d. 11/7...

Det er meget stor ting for mig, ikke fordi at Soulfly er almægtige, men mere fordi at det meget sjældent sker at der bliver afholdt koncerter i Århus, som jeg selv mener er min tilstedeværelse værdig ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RuneSPRuneSPSkrevet 09/06-05 23:02 
hmm har kun hørt 3 gode sange med soulfly, men jeg har så også kun hørt omkring 5 xD

Jumpdafuckup er i hvert fald mega fed og kunne godt forestille mig at den ville være alt for syg at høre live!
CoreCoreSkrevet 09/06-05 23:09 
RuneSP>
hmm har kun hørt 3 gode sange med soulfly, men jeg har så også kun hørt omkring 5

Det må da også siges at være et ret godt gennemsnit ;)

JumpDaFucUp skal man nok ikke forvente at høre live, med mindre Corey Taylor bliver hængende i DK en måneds tid efter Slipknots eget show. Men de plejer da at komme omkring omkvædet i en eller anden form for medley.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CronossCronossSkrevet 09/06-05 23:54 
Nej, nej, nej, Soulfly er da godt nok tæt på at være det ringeste metalband jeg nogensinde har hørt...

Jeg glæder mig dog eminent meget til System og Rammstein. Intet slår dog Zao sidste efterår på Stengade 30 :)
RuneSPRuneSPSkrevet 10/06-05 00:18 
Core>
RuneSP>
hmm har kun hørt 3 gode sange med soulfly, men jeg har så også kun hørt omkring 5

JumpDaFucUp skal man nok ikke forvente at høre live, med mindre Corey Taylor bliver hængende i DK en måneds tid efter Slipknots eget show. Men de plejer da at komme omkring omkvædet i en eller anden form for medley.

Yea, det tænkte jeg også lidt på bagefter..
HankyHankySkrevet 10/06-05 00:49 
Nu spørger jeg sikkert enormt dumt, men hvis jeg gerne vil se System of a Down live, hvor skal jeg så tage hen, og hvornår?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 10/06-05 00:51 
Valbyhallen den 19. juni. :)
www.billetnet.dk
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HankyHankySkrevet 10/06-05 01:10 
Kanon.
Tak for info ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/06-05 01:26, rettet 10/06-05 01:32 
Apropos fede koncerter i Århus så lægger Hell on Earth Tour et smut forbi Train. As I Lay Dying (US) og Heaven Shall Burn (D) er hovednavne mens Evergreen Terrace, Agents of Man, End of Days og Neaera også hører med i pakken. De to førstnævnte er personlige favoritter hos mig og må anses som værende yderst værdige bannerførere for den ellers overfyldte metalcore genre. Evergreen Terrace og Agents of Man er, ud fra de numre jeg har hørt, også rigtig solidt mens jeg ikke kender de to sidste bands.

Håber seriøst at jeg kan komme ind og se det. Dog skal jeg lige have overbevist en kammerat der tilsyneladende er lidt for "tr00" til at lytte til metalcore. Der er jo (gisp) melodiske riffs og måske endda lidt ren vokal.

Edit: Gadt virkelig også godt se SOAD live. "Mezmerize" er et glimrende album og man må sgu tage hatten af for de gutter med deres særegne mix af metal og armensk folkemusik og nu også elementer af bl.a. reggae og polka. Top-notch!
(...)
CoreCoreSkrevet 10/06-05 21:46, rettet 10/06-05 21:46 
Har i dag fundet ud af at (trommehvirvel)...

KORN spiller i Valby Hallen d. 14. September !

Forsalget starter på mandag, via billetlugen.

Det er der så er lidt mere mystisk er at de har annonceret en koncert i DK, før de har annonceret at de har fået ny guitarist. Jeg har søgt vidt og bredt hele dagen, og har ikke kunnet finde nogle nyheder om at de har fundet en afløser for Brian Welch...

Nogen der ved noget ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
solid snakesolid snakeSkrevet 11/06-05 00:36 
Core>
Jeg bumper lige lidt her...

Det er jo nok overflødigt at nævne koncerterne med Slipknot/Papa Roach, Rammstein/Slayer og System Of A Down.

MEN:

Soulfly spiller på Voxhall d. 9/7 og et sted i København d. 11/7...

Det er meget stor ting for mig, ikke fordi at Soulfly er almægtige, men mere fordi at det meget sjældent sker at der bliver afholdt koncerter i Århus, som jeg selv mener er min tilstedeværelse værdig ;)

Hvem skal til System Of A Down koncert på søndag?
Ví er 2 jyder og 2 københavner der skal afsted.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CronossCronossSkrevet 11/06-05 01:14 
KoRn henter ikke ny guitarist som sådan, de har udtalt at de vil spille med fire mand på scenen plus en af deres gode venner på guitar backstage. Samtidig vil David kontrollere nogle samples.

Det bliver nok i realiteten noget med en roadie der står med en computer omme bagved og styrer nogle samples.

Det lyder ærligt talt lidt tamt, men KoRn er altid fede live, så jeg skal da derover.
JuggernautJuggernautSkrevet 11/06-05 01:25 
Hvaaa... Er Giants Of Rock fuldstændig gået folks næser forbi?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
CoreCoreSkrevet 11/06-05 08:04 
Cronoss>
KoRn henter ikke ny guitarist som sådan

OK, tak for det, jeg var ved at gå helt op i limningen over ikke at kunne finde noget info om det. Det nærmeste jeg kom, var nogle løse rygter om at de skulle have taget Mike Smith til sig, nu hvor Wes Borland rykkede tilbage i Limp Bizkit.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
CronossCronossSkrevet 11/06-05 10:54 
Jeg kommer da selvfølgelig til Giants of Rock :)

Det bliver da tæt på årets koncert.
CoreCoreSkrevet 13/09-05 21:33 
Core>
KORN spiller i Valby Hallen d. 14. September !

Hvem herinde fra skal til Valby i morgen (udover undertegnede selvfølgelig) ?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SumezSumezSkrevet 14/09-05 00:19 
Jeg overlever nok.. (men hvad laver jeg også i den her tråd?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/09-05 16:39 
Der er vist en del små skaterdrenge, der får sig en forskrækkelse, når Hatesphere varmer op til koncerten... Men jeg kan ikke lide hverken dem eller Korn så jeg skal ikke afsted.
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 14/09-05 16:43 
hehe... btw så spiller HateSphere også på Kulisselageret i Horsens engang i midten af november... det skal jeg i hvert fald se...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 14/09-05 16:57 
Jeg hørte lige nogle samples på deres hjemmeside og det lød ikke værst. Kender egentlig ikke bandet så godt igen.
(...)
JuggernautJuggernautSkrevet 14/09-05 17:18 
Jeg blev ufattleligt skuffet over Hatesphere. Jeg så/hørte dem opvarme til Morbid Angel på The Rock. Der er rimelig tryk på kedelen, men efter min mening ødelægger forsangeren det hele.
Sådan en slags rap-skrøl ting. Ikke min kop java, men er man til den slags, tvivler jeg ikke på at det måske kan finde sin fanskare et sted i lokalet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Michael_Michael_Skrevet 14/09-05 19:01 
Core>
Hvem herinde fra skal til Valby i morgen (udover undertegnede selvfølgelig) ?

Jeg skal i hvert fald ikke, og ligesom Sumez er jeg sikker på jeg også overlever;)

Christ! Der er dæleme langt til Enya hér.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/09-05 17:36, rettet 15/09-05 17:38 
Juggernaut>
Sådan en slags rap-skrøl ting.

Kan ikke rigtigt høre rap-indflydelsen (ud fra mit, som nævnt, begrænsede kendskab til bandet)? Snarere hardcore-påvirket, men den genre er nok heller ikke din kop java. Omvendt kan jeg personligt ikke lide, når der bliver brugt "cookie-monster" dyb growl igennem en hel sang...
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 15/09-05 18:47 
De er bestemt ikke mit yndlingsband, men de har dog lavet 5-6 sange som så er pænt gode når man lige har vænnet sig til dem imo :) Kan særlig godt lide sangene "Believer", "Insanity Arise", "Addicted Soul", "Down for Good" og "Dead" :) Hvor de 2 første er fra Bloodred Hatred (2002) og de sidste er fra HateSphere (2001)...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/09-05 19:17, rettet 15/09-05 19:31 
"Insanity Arise" er vist den første sang jeg hørte med dem og den synes jeg er ganske fin. Men er de ikke gået lidt væk fra melodød-stilen og over til mere rendyrket thrash? "Deathtrip" fra den nyeste er jeg f.eks. ikke vild med..
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 15/09-05 19:19 
Jo det synes jeg også... bryder mig ikke generelt om deres nyeste album (Ballet Of The Brute), 500 Dead People er nu OK. Men håber de går lidt mere tilbage mod melo-død i deres nye som kommer om 2 ugers tid :)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/09-05 19:35, rettet 15/09-05 19:39 
500... synes jeg også er udmærket. Glæder mig da lidt til at høre noget fra den nye og finde ud af, hvilken musikalsk retning de har taget.
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 15/09-05 19:41 
yea me2... btw så sad jeg lige og surfede rundt på andre bands sider som hatesphere linkede til og faldt da lige over Volbeat... har hørt om dem før men ikke rigtig hørt dem, men synes sgu deres samples lyder udmærket: www.volbeat.dk

De spiller også på Kulisselageret i Horsens d. 22 oktober så det skal sgu også ses (og høres :)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/09-05 20:50, rettet 15/09-05 20:54 
Lyder rimlig Metallica-agtigt i mine ører, tilsat lidt rock 'n' roll. Især forsangeren lyder til tider skræmmende meget som Hetfield. Slet ikke dårligt, men ikke helt min smag.

Nu vi er ved de danske bands kan jeg da anbefale As We Fight, hvis du vil have noget solid dansk metalcore. The Psyke Project er også fee, men i modsætning til førnævnte band er der ikke meget melodisk guitarlir her. Bare brutal, tonstung hardcore/metal. Ved ikke om du er til den slags. Men det kan selvfølgelig også være du allerede kender begge bands.

De kan begge høres på purevolume
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 15/09-05 21:28 
Helt sikkert, kender godt As We Fight og har skam set dem live et par gange. Helt sikkert et af de bedste danske bands sammen med Mnemic og Mercenary efter min mening :)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 15/09-05 21:50 
Jeg har desværre ikke fået set dem live, så jeg misunder dig. De to andre bands kender jeg kun perifært, men jeg ved ihvertfald, at Mercenary slet ikke er min smag. Men der skal jo være plads til forskellighed :)
(...)
RuneSPRuneSPSkrevet 15/09-05 22:19 
Det var bestemt også en fed oplevelse :) Men hvis du kun har hørt nogle af Mercenarys gamle albums kan jeg godt forstå dig, men 11 Dreams er simpelthen et mesterværk imo :)

oh og Illdisposed har virkelig også lavet nogle fede sange, især deres nyeste album 1-800 Vindication er for nice...
67 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig